Rowerowa promocja lata w Austrii

AG

Setki rowerów miejskich obrandowanych przez austria.info, „przystanki austriackie” w Warszawie – Austria zaczęła promocję wypoczynku letniego.

Pięćset rowerów w Warszawie już ma na tylnym kole brandy z reklamą Austrii. Ponadto w stolicy pojawiły się „przystanki austriackie“ – wiaty z zieloną trawą, gdzie możan przystanąć, usiąść na murwaie i posłuchac kró™kich refleksji o lecie w Austrii i obejrzeć zdjęcia. W obrębie przystanków działa WiFi.

Gabriele Lenger, szefowa warszawskiego biur austria.info powiedziała: „Kiedy w 2012 roku zrobiliśmy w Polsce ankietę, z czym kojarzy się Austria, zdecydowana większość Polaków odpowiadała: Alpy, zima, narty. Turyści z Polski kojarzyli nas głownie z wypoczynkiem zimowy. Od 2012 roku rozpoczęliśmy intensywne prace nad tym, by przekonać Polaków do wypoczynku letniego w Austrii. Przyznam, że trudno było przekonać regiony, które tradycyjnie reklamowały się w Polsce przez imą, żeby wydały pieniądze również na promocję sezonu letniego. Ale powoli się to udawało zmienić. Jeszcze w 2009 roku aż 80 proc. Polaków odwiedzających Austrię, robiło to zima. W roku 2014 – 68 proc. Nasze kierownictwo negocjuje co roku z ministerstem gospodarki sumy przeznaczone na promocję Austrii. Co roku jest to podobna suma – ok. 50 mln euro, ale co pewien czas udaje nam się otrzymać dodatkowy fundusz. W ubiegłym roku otrzymaliśmy dodatkowe 4 mln euro na promocję letnią Austrii w tym roku. Większość środków zostało skierowane na rynek azjatycki (głównie Chiny) a część na Turcję, Wielką Brytanię, Włochy i Polskę.

W Polsce koncentrujemy się, żeby pokazac Austrię, jako cel wyjazdów letnich. Akcja promocji rowerowej (obrandowanie i przystanki austriackie) rozpoczeta w Warszawie, bedzie w przyszłym miesiącu konynuowana w Poznaniu. W maju i czerwcu w telewizji polskiej wyświetlane będa filmy reklamowe. Chcemy pokazać, że w Austrii mamy wszystko, co Poalcy lubią – możliwości aktywnego wypoczynku w górach i nad jeziorami oraz zwiedzania pięknych miast.“