Rekordowe jubileuszowe targi ITB

materiały prasowe

W zakończonych 13 marca 50. targach turystycznych ITB w Berlinie wzięło udział 10 tysięcy wystawców ze 187 krajów.

Stoiska w 26 halach odwiedziło 180 tys. gości (z branży i spoza). To najlepszy wynik w pięćdziesięcioletniej historii ITB. Dwie trzecie gości z branży turystycznej (a odnotowano ich ok. 120 tys.) stwierdziło, że podpisało na targach kontrakty. Wartość podpisanych umów wyniosła ok. 7 mld euro (w ubiegłym roku suma ta wyniosła 6,7 mld euro).

Christina Goke dyrektor naczelny Targów Berlińskich, powiedziała: “Nigdy wcześniej od roku 1966 nasza impreza nie gościła tylu zwiedzających. Przez pięć dni ludzie udowodnili, że nawet w tych niespokojnych czasach nie chcą zrezygnować z podróży turystycznych. Targi ITB po raz kolejny pokazały, jak wiele dla przemysłu turystycznego znaczą indywidualne spotkania i rozmowy. Kontakty osobiste są wręcz fundamentem tego przemysłu.”

Targom towarzyszyło 200 wydarzeń, w których wzięło udział 26 tys. gości. Odbywały się one w ośmiu halach targowych. Głównym tematem tegorocznej edycji imprezy były “Podróże 4.0”, tak więc szczególny nacisk kładziono na digitalizację rynku turystycznego.

W sobotę i niedzielę targi zostały udostępnione nieprofesjonalistom. Hale odwiedziło ok. 60 tys. osób. Jak co roku, na wielu stoiskach, również tych niszowych rynków, można było rezerwować imprezy bezpośrednio u touroperatorów.

Tak więc w sumie ITB odwiedziło 180 tys. osób. Przebieg imprezy relacjonowało ponad 5 tys.dziennikarzy z 80 krajów oraz 380 blogerów z 30 krajów. Targi odwiedziły 124 delegacje rządowe,w tym członkowie czterech rodzin królewskich, 48 ministrów i 87 ambasadorów.