Ras Al Khaimah: liczba turystów w emiracie osiągnęła poziom sprzed pandemii
Ras Al Khaimah w okresie od stycznia do czerwca 2022 odwiedziło 521 085 turystów. Oznacza to powrót do poziomu sprzed pandemii i 21 proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.
Biuro Promocji i Rozwoju Turystyki Ras Al Khaimah (RAK TDA) ogłosiło najwyższą liczbę odwiedzających od początku Covid-19. W pierwszym półroczu odwiedziło emirat Ras Al Khaimah 521 085 międzynarodowych i krajowych gości, co oznacza łączny wzrost o 21 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2021 roku oraz powrót do danych sprzed pandemii.
Ulepszona oferta turystyczna i hotelarska
Dobre wyniki Emiratu w 2022 roku wzmocniło otwarcie kilku nowych hoteli i kurortów, w tym Radisson Resort Ras Al Khaimah na wyspie Marjan, InterContinental Mina Al Arab, a ostatnio Mövenpick na wyspie Al Marjan, gdzie znajduje się największy pływający park wodny w Ras Al Khaimah. Emirat może teraz pochwalić się ponad 8 tys. miejscami noclegowymi, a 4617 nowych miejsc jest w przygotowaniu w ciągu najbliższych kilku lat.
Ras Al Khaimah znalazł się ostatnio na liście Greatest Places of 2022 magazynu Time, na której znajduje się 50 miejsc na świecie, które trzeba odwiedzić. Emirat wyróżniono ze względu na ofertę atrakcji typu „adventure” oraz unikalną topografię i georóżnorodność. W uznaniu naturalnego otoczenia emiratu, władze kontynuowały rozwój zrównoważonych nowych atrakcji, aby przyciągnąć odwiedzających zarówno lokalnie, jak i z zagranicy.
Obecnie kluczową atrakcją jest Jais Sledder, najdłuższy zjazd saneczkowy w regionie, obejmujący ponad 1840 metrów zakrętów i osiągający prędkość do 40 kilometrów na godzinę. Jais Sledder gościł ponad 54 tys. odwiedzających od otwarcia w lutym br.
„Ras Al Khaimah jest jednym z pierwszych miejsc w regionie, które powróciły do poziomu sprzed Covid dzięki szybkiemu dostosowaniu naszej społeczności turystycznej. Jest to tym bardziej niezwykłe, że obecny krajobraz gospodarczy i geopolityczny, w którym działamy, kieruje naszą uwagę na to, co jest ważne dla długoterminowej odporności – na dywersyfikację, społeczność i zrównoważony rozwój. Jesteśmy na dobrej drodze, aby do końca roku osiągnąć ponad 1,11 miliona przyjazdów i w pełni powrócić do poziomu sprzed pandemii w ciągu zaledwie dwóch lat” – powiedział Raki Phillips, dyrektor generalny Biura promocji i Rozwoju Turystyki Ras Al Khaimah.
POWIĄZANE WPISY
27 marca 2024
Gopass SKI Sezonówka: rusza przedsprzedaż na sezon 2024/25
Gopass uruchamia przedsprzedaż najpopularniejszego karnetu narciarskiego z nową nazwą i…
0 Komentarzy4 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
PHH partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni
Polski Holding Hotelowy został Partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni,…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
PLL LOT rozpoczęły nabór do kolejnej edycji programu stażowego
Polskie Linie Lotnicze LOT zapraszają studentów i absolwentów uczelni wyższych do…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty