Rainbow – ponad miliard przychodów w 9 miesięcy
Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę Kapitałową Rainbow Tours S.A. w okresie dziewięciu miesięcy 2016 roku wyniosły 1,001 mld zł i są wyższe od wyniku odnotowanego w analogicznym okresie w 2015 roku o 44,7 mln zł, co stanowi wzrost o 4,7 proc. Warto jednak wskazać na wyjątkowo dobrą dynamikę wzrostową przychodów osiągniętych ze sprzedaży imprez turystycznych. Wzrost ten w okresie III kwartałów analizowanego okresu wyniósł aż 12,2 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł prawie 29,8 mln zł.
Zgodnie z opublikowanym raportem Grupa Kapitałowa Rainbow Tours S.A. wskazuje, że głównym motorem rozwoju jest spółka dominująca (nazwa handlowa Rainbow). Pomimo tego, iż przychody ze sprzedaży całej grupy wykazują przyrost jednocyfrowy, to biznes podstawowy Grupy przyrasta znacznie szybciej, generując wspomniany wcześniej wzrost o 12,2 proc. (w segmencie przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych).
Ze względu na sytuację geopolityczną m.in. w Tunezji czy Turcji, Spółka przygotowała szerszą ofertę produktową w bezpiecznych krajach europejskich, szczególnie w Grecji, Bułgarii, Hiszpanii i Czarnogórze, redukując jednocześnie ilość oferowanych miejsc w krajach arabskich, a szczególnie w Turcji. Powyższa strategia przyniosła oczekiwane efekty bowiem do września 2016 roku z oferty biura skorzystało 291 tys. klientów, co w porównaniu do analogicznego okresu stanowi wzrost o prawie 10 proc.. Liderami letnich destynacji okazały się Grecja, Hiszpania, Chorwacja oraz Włochy, ale najwyższą dynamiką przyrostu turystów charakteryzowała się Portugalia z 67 proc. wzrostem liczby uczestników. Ponadto Hiszpania – 33 proc. wzrostu liczby uczestników, Bułgaria – 27 proc. wzrostu, Włochy – 22 proc. wzrostu, Chorwacja – 22 proc. wzrostu oraz Grecja – 19 proc. wzrostu liczby uczestników. Spadki zainteresowania odnotowano we Francji, Turcji i Egipcie. Znakomicie radzi sobie również oferta Zima 2016/17.
Od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży do dnia 15 października 2016 odnotowano prawie 32 tys. rezerwacji, co stanowi wzrost o 9,3 proc. w porównaniu analogicznym okresem w 2015 roku.
Z raportu wynika również, iż także działalność hotelarska Grupy Kapitałowej (spółki: Rainbow Hotels A.E i White Olive A.E) przyniosła oczekiwane, pozytywne wyniki finansowe. W tym segmencie wygenerowano przychody na poziomie 2,9 mln zł, zaś zysk netto wyniósł 0,3 mln zł. W badanym okresie z usług hotelu Grupy skorzystało ok. 4 tys. Klientów.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty