Rainbow – marzec gorszy przez koronawirusa o ponad 38 proc.
![Jedno z biur Rainbowa Marzec gorszy przez koronawirusa](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2020/04/rainbow_salon_4.jpg)
Przychody spółki Rainbow z tytułu organizacji imprez turystycznych w marcu 2020 wyniosły 40,8 mln złotych, o 38,7 proc. mniej niż w trzecim miesiącu 2019 roku.
Według komunikatu zarządu Rainbow Tours Spółki Akcyjnej wartość jednostkowych przychodów ze sprzedaży Spółki z tytułu organizacji imprez turystycznych w marcu 2019 wyniosła 66,6 mln zł.
Przychody z pośrednictwa wyniosły w marcu 2020 roku 0,6 mln zł i były niższe o około 50 proc. od przychodów z pośrednictwa dla tego samego okresu 2019 roku, które wyniosły 1,2 mln PLN.
Łączne przychody ze sprzedaży w miesiącu marcu 2020 roku wyniosły 41,4 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, w którym przychody wyniosły 67,8 mln PLN, stanowi dla tego okresu (miesiąc marzec) spadek sprzedaży o około 38,9 proc.
I kwartał mimo wszystko lepszy
W I kwartale tego roku przychody ze sprzedaży z tytułu organizacji imprez turystycznych Spółki wyniosły 267,8 mln zł i są wyższe o około 11,0 proc. od przychodów pierwszych trzech miesiącach 2019 roku, które wyniosły w tym okresie 241,3 mln PLN. P
Przychody z pośrednictwa w tym okresie wyniosły 5,9 mln PLN i były wyższe o około 47,5 proc. od przychodów z pośrednictwa dla tego samego okresu roku 2019, które wyniosły w tym okresie 4,0 mln zł.
Łączne przychody ze sprzedaży Spółki w I kwartale wyniosły 273,7 mln zł i są wyższe o około 11,6 peroc. od przychodów za okres od 1 stycznia do 31 marca 2019 roku, które wyniosły w tym okresie 245,3 mln PLN.
Przychody skonsolidowane niższe
Zarząd Spółki poinformował, że wartość skonsolidowanych przychodów Grupy Kapitałowej ze sprzedaży z tytułu organizacji imprez turystycznych (bez wyłączeń konsolidacyjnych) w miesiącu marcu 2020 roku wyniosła 40,8 mln zł (spadek sprzedaży o około 38,7 proc.).
Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej z pośrednictwa (bez wyłączeń konsolidacyjnych) wyniosły w marcu 2020 roku 0,7 mln zł i były niższe o około 61,1 proc. od przychodów z pośrednictwa dla tego samego okresu roku 2019, które wyniosły 1,8 mln zł.
Jak głosi komunikat zarządu Rainbowa, łączne skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży w miesiącu marcu 2020 roku wyniosły 41,5 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, w którym przychody wyniosły 68,4 mln PLN, stanowi spadek sprzedaży o około 39,3 proc..
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży imprez turystycznych Grupy Kapitałowej Rainbow Tours w I kwartale wyniosły 267,8 mln zł i są wyższe o około 11,0 proc. od przychodów za pierwsze trzy miesiące 2019 roku, które wyniosły w tym okresie 241,3 mln zł.
Winny koronawirus
Według zarządu Spółki Rainbow, spadek przychodów w miesiącu marcu 2020 roku spowodowany jest rozprzestrzenianiem się w Europie i w Polscej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Także wprowadzone ograniczenia w przemieszczaniu się między państwami Unii oraz ograniczenia podróży z / do państw trzecich z Unii Europejskiej, wprowadzonymi od 16 marca 2020 roku.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty