Rainbow – marzec gorszy przez koronawirusa o ponad 38 proc.

Przychody spółki Rainbow z tytułu organizacji imprez turystycznych w marcu 2020 wyniosły 40,8 mln złotych, o 38,7 proc. mniej niż w trzecim miesiącu 2019 roku.
Według komunikatu zarządu Rainbow Tours Spółki Akcyjnej wartość jednostkowych przychodów ze sprzedaży Spółki z tytułu organizacji imprez turystycznych w marcu 2019 wyniosła 66,6 mln zł.
Przychody z pośrednictwa wyniosły w marcu 2020 roku 0,6 mln zł i były niższe o około 50 proc. od przychodów z pośrednictwa dla tego samego okresu 2019 roku, które wyniosły 1,2 mln PLN.
Łączne przychody ze sprzedaży w miesiącu marcu 2020 roku wyniosły 41,4 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, w którym przychody wyniosły 67,8 mln PLN, stanowi dla tego okresu (miesiąc marzec) spadek sprzedaży o około 38,9 proc.
I kwartał mimo wszystko lepszy
W I kwartale tego roku przychody ze sprzedaży z tytułu organizacji imprez turystycznych Spółki wyniosły 267,8 mln zł i są wyższe o około 11,0 proc. od przychodów pierwszych trzech miesiącach 2019 roku, które wyniosły w tym okresie 241,3 mln PLN. P
Przychody z pośrednictwa w tym okresie wyniosły 5,9 mln PLN i były wyższe o około 47,5 proc. od przychodów z pośrednictwa dla tego samego okresu roku 2019, które wyniosły w tym okresie 4,0 mln zł.
Łączne przychody ze sprzedaży Spółki w I kwartale wyniosły 273,7 mln zł i są wyższe o około 11,6 peroc. od przychodów za okres od 1 stycznia do 31 marca 2019 roku, które wyniosły w tym okresie 245,3 mln PLN.
Przychody skonsolidowane niższe
Zarząd Spółki poinformował, że wartość skonsolidowanych przychodów Grupy Kapitałowej ze sprzedaży z tytułu organizacji imprez turystycznych (bez wyłączeń konsolidacyjnych) w miesiącu marcu 2020 roku wyniosła 40,8 mln zł (spadek sprzedaży o około 38,7 proc.).
Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej z pośrednictwa (bez wyłączeń konsolidacyjnych) wyniosły w marcu 2020 roku 0,7 mln zł i były niższe o około 61,1 proc. od przychodów z pośrednictwa dla tego samego okresu roku 2019, które wyniosły 1,8 mln zł.
Jak głosi komunikat zarządu Rainbowa, łączne skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży w miesiącu marcu 2020 roku wyniosły 41,5 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, w którym przychody wyniosły 68,4 mln PLN, stanowi spadek sprzedaży o około 39,3 proc..
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży imprez turystycznych Grupy Kapitałowej Rainbow Tours w I kwartale wyniosły 267,8 mln zł i są wyższe o około 11,0 proc. od przychodów za pierwsze trzy miesiące 2019 roku, które wyniosły w tym okresie 241,3 mln zł.
Winny koronawirus
Według zarządu Spółki Rainbow, spadek przychodów w miesiącu marcu 2020 roku spowodowany jest rozprzestrzenianiem się w Europie i w Polscej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Także wprowadzone ograniczenia w przemieszczaniu się między państwami Unii oraz ograniczenia podróży z / do państw trzecich z Unii Europejskiej, wprowadzonymi od 16 marca 2020 roku.
POWIĄZANE WPISY
5 marca 2021
Otworzą bardziej lasy – szansa dla wyspecjalizowanych lokalnych touroperatorów ?
Dobra wiadomość od Lasów Państwowych. Nocleg w lesie będzie łatwiejszy, to szansa dla…
0 Komentarzy5 Minuty
4 marca 2021
Sabre nawiązało współpracę z Kiwi.com
Sabre ogłosiło nawiązanie globalnej współpracy z Kiwi.com. W ramach partnerstwa dostawca…
0 Komentarzy2 Minuty
4 marca 2021
Corendon daje 50 proc. zniżki na loty pracownikom biur podróży
Corendon zachęca pracowników biur podróży 50% zniżką na produkt lato. Wyloty z Berlina,…
0 Komentarzy5 Minuty
3 marca 2021
Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu
W lutym wśród klientów fly.pl, 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy4 Minuty
3 marca 2021
Itaka startuje ze sprzedażą Zimy 2021/22
Biuro Itaka wystartowała dzisiaj ze sprzedażą oferty sezonu Zima 2021/22. W ofercie…
0 Komentarzy3 Minuty
2 marca 2021
Polka Travel z certyfikatem Profesjonalnego Organizatora Podróży Motywacyjnych
Do grona rekomendowanych organizatorów Poland Convention Bureau POT dołączyła firma Polka…
0 Komentarzy1 Minuty
2 marca 2021
SITE Poland wspiera młodych liderów branży incentive travel
Stowarzyszenie SITE Poland uruchomiło nowy projekt YOUNG LEADERS. Jest to autorski…
0 Komentarzy2 Minuty
2 marca 2021
#CroatianGet2Gether – warsztaty B2B z chorwacką branżą turystyczną
18 marca, Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce organizuje…
0 Komentarzy1 Minuty
2 marca 2021
ITAKA z nowym konceptem 3×2, alians z Energylandią dla dzieci i luksusowy produkt dla dorosłych
Itaka sypnęła nowościami, elastyczny koncept 3x21, sojusz z Energylandią i luksusowy…
1 Komentarz6 Minuty