Przemysł spotkań ma wielką przyszłość
![Paweł Rozen-Warszawska Organizacja Turystyczna, Teresa Buczak-Polska Organizacja Turystyczna, Anna Wszelaczyńska-prezydent Elekt Soroptimist International of Europe, organizator kongresu SIE 2021 w Krakowie, Tomasz Zjawiony, prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, organizator Europejskiego Kongresu MŚP, Ambasador Kongresów Polskich AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2019/03/f96d5afed7ac54e2e34c4fa110f43823.jpg)
Pierwszy dzień Meetings Week Poland 2019 w Warszawieto przede wszystkim Poland Meetings Destination.
Program edycji PMD 2019 został przygotowany wspólnie przez The Warsaw Voice Conferences – pomysłodawcę tego cyklu konferencji – i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce
Tematem jednego z paneli była Wartość rynku kongresów. Podstawą do dyskusji był raport Polskiej Organizacji Turystycznej ‘Przemysł spotkań i wydarzeń 2018”.
Teresa Buczak, dyrektor departamentu w POT, powiedziała m.in. „Niemożliwe jest podanie prawdziwej liczby spotkań i wydarzeń w Polsce. My w ubiegłym roku zebraliśmy dane z 11 miast (Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław) i mogę powiedzieć, że liczba 22,2 tysięcy wydarzeń i spotkań jest o tysiąc większa od tej w 2017 roku.
Nie zmieniła się struktura wydarzeń, wciąż najwięcej organizowanych jest konferencji i kongresów – 12,1 tys. (55 proc.) oraz wydarzeń korporacyjnych – 9,1 tys. (41 proc.).Odnotowaliśmy tylko 900 imprez targowych, ale one za to goszczą dużo więcej osób.
Dominującą branżą wśród organizatorów wydarzeń jest branża handlowo-usługowa – 7,8 tys. spotkań (37 proc.).Najwięcej było imprez jednodniowych – 14,5 tys. (67 proc.), najmniej – 4-7 dniowych – 1 000.
Ważne jest, że miejskie Convention Bureau dostrzegły wagę raportu. Dzięki jego wynikom mogą pokazać władzom miast, jaki potencjał tkwi w przemyśle spotkań, jak wielkie profity może on przynieść miastom. Przecież kongresy, konferencje oznaczają nie tylko bezpośrednie wpływy wynikające z organizacji wydarzenia (opłaty za noclegi, wyżywienie, obsługę itp), ale i wpływy z usług okołoimprezowych.”
Paweł Rozen, z Warszawskiej Organizacji Turystycznej, podkreślił: „Faktycznie wydarzeń jest więcej niż my potrafimy podać oficjalnie. Jako warszawskie Convention Bureau zbieramy dane o wydarzeniach tylko od naszych członków. A przecież wiele konferencji i kongresów, mniejszych i dużych odbywa się w hotelach nie będących naszymi członkami, na uczelniach, w restauracjach.
Co do opłacalności organizowania spotkań, to szacujemy, że tysiąc uczestników wydarzenia przynosi 2 mln złotych bezpośrednio. Do tego dochodzą oczywiście zyski pośrednie (za dodatkowe usługi, produkty).
Te liczby pomagają nam w rozmowach z włodarzami, bo pokazują, jaka jest skuteczność przemysłu spotkań.”
Podobnego zdania był Tomasz Zjawiony, prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, organizator Europejskiego Kongresu MŚP, Ambasador Kongresów Polskich. Powiedział m.in.: „Organizacja kongresów, wydarzeń w Katowicach, w oparciu o nowy Kwartał Kultury przy Spodku zmienił sposób postrzegania Katowic przez gości zagranicznych. Zmienił wizerunek miasta z zadymionego, zaniedbanego na nowoczesne, przyjazne. Zmiana wizerunku, ale i coraz większa liczba zadowolonych gości zagranicznych odwiedzających Katowice, przekonują władze miasta, że przemysł spotkań ma przyszłość.”
Konkluzję panelu dobrze określił moderator, Juliusz Kłosowski z The Warsaw Voice: „Bez dalszego rozwoju przemysłu spotkań niemożliwy jest rozwój turystyki.”
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty