Promocja Polski podczas ITB: Igrzyska Europejskie motywem przewodnim
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2023/02/zopot.jpg)
Na targach ITB w 2023 roku Polska chce zaprezentować się jako organizator Igrzysk Europejskich, które mają odbyć się w na południu Polski około 100 dni po światowych targach turystycznych. Weźmie w nich udział ponad 7 tys. sportowców z prawie 50 krajów.
Oprócz lekkoatletyki, boksu, szermierki, kajakarstwa i kolarstwa w programie znajdują się również bardziej nietypowe dyscypliny, takie jak breakdance, padel tennis czy teqball. Igrzyska Olimpijskie odbędą się nie tylko w Krakowie, ale także w województwie małopolskim i regionach sąsiadujących.
Płetwonurkowie będą rywalizować w Rzeszowie, zawody w kolarstwie górskim i biegi górskie odbędą się w uzdrowisku Krynica-Zdrój, a w Zakopanem będzie można podziwiać letnie skoki narciarskie. W okresie przygotowawczym wydano około 80 mln euro na modernizację obiektów sportowych i poprawę infrastruktury.
“W przeszłości udowodniliśmy, że Polska jest świetnym gospodarzem dla wielkich wydarzeń sportowych, kulturalnych czy biznesowych” – podkreśla Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
POT chce przy okazji igrzysk zaprezentować Polskę jako kierunek dla aktywnych turystów. Na ITB w Berlinie prezentacje skupią się na rosnącej ofercie sportów rowerowych, pieszych, górskich i wodnych. Zaprezentowane zostaną np. nowe długodystansowe trasy rowerowe, takie jak Blue Velo na Odrze, nadmorska trasa Velo Baltica czy Mazurska Pętla Rowerowa.
Dwupoziomowe stoisko i sześć województw
Po raz pierwszy Polska Organizacja Turystyczna będzie prezentować się na targach w nowym HUBie 27. Na wspólnym stoisku 105 znajdzie się sześć województw, w tym Małopolska jako współgospodarz Igrzysk Europejskich, a także województwa warmińsko-mazurskie, dolnośląskie, wielkopolskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Ponadto reprezentowanych będzie kilka dużych miast, takich jak Warszawa, Łódź i Gdańsk. Na stoisku polskim wystawią się też touroperatorzy.
Po raz pierwszy też stoisko Polski będzie rozciągało się na dwóch poziomach. Na górnym poziomie znajdą się sale konferencyjne i VIP, a na dolnym powierzchnia wystawiennicza ze stoiskami, stołami i dużym ekranem. W ten sposób Polska chce uwzględnić zmieniony profil ITB, które pierwszy raz mają charakter wyłącznie targowy.
Oprócz promocji turystyki aktywnej, Polska będzie promowała również oferty kulinarne, wycieczki miejskie i kulturalne. Rafał Szmytke ma nadzieję, że ITB Berlin ożywi turystykę przyjazdową po pandemii koronawirusa. Rynek niemiecki jest nadal najważniejszym rynkiem przyjazdowym dla Polski.
POT: chcemy promować turystykę w Polsce wspólnie z branżą. Diagnoza i rekomendacje do 2030 roku
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty