Promocja Polski podczas ITB: Igrzyska Europejskie motywem przewodnim

Na targach ITB w 2023 roku Polska chce zaprezentować się jako organizator Igrzysk Europejskich, które mają odbyć się w na południu Polski około 100 dni po światowych targach turystycznych. Weźmie w nich udział ponad 7 tys. sportowców z prawie 50 krajów.
Oprócz lekkoatletyki, boksu, szermierki, kajakarstwa i kolarstwa w programie znajdują się również bardziej nietypowe dyscypliny, takie jak breakdance, padel tennis czy teqball. Igrzyska Olimpijskie odbędą się nie tylko w Krakowie, ale także w województwie małopolskim i regionach sąsiadujących.
Płetwonurkowie będą rywalizować w Rzeszowie, zawody w kolarstwie górskim i biegi górskie odbędą się w uzdrowisku Krynica-Zdrój, a w Zakopanem będzie można podziwiać letnie skoki narciarskie. W okresie przygotowawczym wydano około 80 mln euro na modernizację obiektów sportowych i poprawę infrastruktury.
„W przeszłości udowodniliśmy, że Polska jest świetnym gospodarzem dla wielkich wydarzeń sportowych, kulturalnych czy biznesowych” – podkreśla Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
POT chce przy okazji igrzysk zaprezentować Polskę jako kierunek dla aktywnych turystów. Na ITB w Berlinie prezentacje skupią się na rosnącej ofercie sportów rowerowych, pieszych, górskich i wodnych. Zaprezentowane zostaną np. nowe długodystansowe trasy rowerowe, takie jak Blue Velo na Odrze, nadmorska trasa Velo Baltica czy Mazurska Pętla Rowerowa.
Dwupoziomowe stoisko i sześć województw
Po raz pierwszy Polska Organizacja Turystyczna będzie prezentować się na targach w nowym HUBie 27. Na wspólnym stoisku 105 znajdzie się sześć województw, w tym Małopolska jako współgospodarz Igrzysk Europejskich, a także województwa warmińsko-mazurskie, dolnośląskie, wielkopolskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Ponadto reprezentowanych będzie kilka dużych miast, takich jak Warszawa, Łódź i Gdańsk. Na stoisku polskim wystawią się też touroperatorzy.
Po raz pierwszy też stoisko Polski będzie rozciągało się na dwóch poziomach. Na górnym poziomie znajdą się sale konferencyjne i VIP, a na dolnym powierzchnia wystawiennicza ze stoiskami, stołami i dużym ekranem. W ten sposób Polska chce uwzględnić zmieniony profil ITB, które pierwszy raz mają charakter wyłącznie targowy.
Oprócz promocji turystyki aktywnej, Polska będzie promowała również oferty kulinarne, wycieczki miejskie i kulturalne. Rafał Szmytke ma nadzieję, że ITB Berlin ożywi turystykę przyjazdową po pandemii koronawirusa. Rynek niemiecki jest nadal najważniejszym rynkiem przyjazdowym dla Polski.
POT: chcemy promować turystykę w Polsce wspólnie z branżą. Diagnoza i rekomendacje do 2030 roku
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
Mazury Zachodnie zimą – spokojna alternatywa dla zatłoczonych górskich kurortów
Mazury Zachodnie kojarzone są przede wszystkim z letnim wypoczynkiem nad jeziorami. Zimą…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
Turystyka bliska naturze. Lubuskie pasieki otwierają się na turystów
Turystyka ewoluuje w kierunku doświadczeń bliższych naturze i lokalnym tradycjom. Jednym…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
Egzotyczny obraz Zosi Markowskiej na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
10 grudnia 2025
Mazowsze z nową strategią rozwoju turystyki biznesowej. MROT wyznacza kierunki dla branży MICE na lata 2026–2030
W Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: nauka i praktyka o zarządzaniu turystyką w jednym miejscu
28 listopada 2025 roku w Warszawie odbyła się II edycja Warszawskiego Forum Turystyki i…
0 Komentarzy1 Minuty
8 grudnia 2025
Bułgaria krajem turystyki winiarskiej
W ambasadzie Bułgarii w Warszawie odbyła się prezentacja Bułgarskiej Organizacji…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty










