Promocja Polski podczas ITB: Igrzyska Europejskie motywem przewodnim

Na targach ITB w 2023 roku Polska chce zaprezentować się jako organizator Igrzysk Europejskich, które mają odbyć się w na południu Polski około 100 dni po światowych targach turystycznych. Weźmie w nich udział ponad 7 tys. sportowców z prawie 50 krajów.
Oprócz lekkoatletyki, boksu, szermierki, kajakarstwa i kolarstwa w programie znajdują się również bardziej nietypowe dyscypliny, takie jak breakdance, padel tennis czy teqball. Igrzyska Olimpijskie odbędą się nie tylko w Krakowie, ale także w województwie małopolskim i regionach sąsiadujących.
Płetwonurkowie będą rywalizować w Rzeszowie, zawody w kolarstwie górskim i biegi górskie odbędą się w uzdrowisku Krynica-Zdrój, a w Zakopanem będzie można podziwiać letnie skoki narciarskie. W okresie przygotowawczym wydano około 80 mln euro na modernizację obiektów sportowych i poprawę infrastruktury.
„W przeszłości udowodniliśmy, że Polska jest świetnym gospodarzem dla wielkich wydarzeń sportowych, kulturalnych czy biznesowych” – podkreśla Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
POT chce przy okazji igrzysk zaprezentować Polskę jako kierunek dla aktywnych turystów. Na ITB w Berlinie prezentacje skupią się na rosnącej ofercie sportów rowerowych, pieszych, górskich i wodnych. Zaprezentowane zostaną np. nowe długodystansowe trasy rowerowe, takie jak Blue Velo na Odrze, nadmorska trasa Velo Baltica czy Mazurska Pętla Rowerowa.
Dwupoziomowe stoisko i sześć województw
Po raz pierwszy Polska Organizacja Turystyczna będzie prezentować się na targach w nowym HUBie 27. Na wspólnym stoisku 105 znajdzie się sześć województw, w tym Małopolska jako współgospodarz Igrzysk Europejskich, a także województwa warmińsko-mazurskie, dolnośląskie, wielkopolskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Ponadto reprezentowanych będzie kilka dużych miast, takich jak Warszawa, Łódź i Gdańsk. Na stoisku polskim wystawią się też touroperatorzy.
Po raz pierwszy też stoisko Polski będzie rozciągało się na dwóch poziomach. Na górnym poziomie znajdą się sale konferencyjne i VIP, a na dolnym powierzchnia wystawiennicza ze stoiskami, stołami i dużym ekranem. W ten sposób Polska chce uwzględnić zmieniony profil ITB, które pierwszy raz mają charakter wyłącznie targowy.
Oprócz promocji turystyki aktywnej, Polska będzie promowała również oferty kulinarne, wycieczki miejskie i kulturalne. Rafał Szmytke ma nadzieję, że ITB Berlin ożywi turystykę przyjazdową po pandemii koronawirusa. Rynek niemiecki jest nadal najważniejszym rynkiem przyjazdowym dla Polski.
POT: chcemy promować turystykę w Polsce wspólnie z branżą. Diagnoza i rekomendacje do 2030 roku
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty










