Profitroom: Polacy rezerwują wyjazdy świąteczne. Ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2022

Według danych Profitroom, firmy obsługującej rezerwacje bezpośrednie większości polskich hoteli, wynika, że Polacy zaczęli rezerwować pobyty świąteczne. W porównaniu z zeszłym rokiem ich liczba wzrosła ponad dwukrotnie. Rezerwujący chętniej też wchodzą na strony internetowe hoteli.
Liczba rezerwacji w hotelach świadczy o tym, że sezon wakacyjny jeszcze się nie zakończył. Obecnie dominują wypady weekendowe: podróżują raczej pary i biznesmeni niż rodziny. Liczba rezerwacji w całym wrześniu wzrosła – jak dotąd – w porównaniu z zeszłym rokiem o 6,5 procent.
W związku z tym, że goście coraz częściej rezerwują pobyty na ostatnią chwilę oraz biorąc pod uwagę korzystne prognozy pogody – eksperci prognozują, że ostateczna liczba rezerwacji we wrześniu również może być wyższa niż w zeszłym roku. Polacy rezerwują głównie pobyty w miejscowościach turystycznych na najbliższe wrześniowe weekendy.
Zainteresowanie świątecznymi wyjazdami pojawiło się wcześniej
Zaskoczeniem dla analityków Profitroom jest wzrost liczby rezerwacji na wyjazdy świąteczne. Na zakończenie wakacji wzrosła ona o 139 proc. w porównaniu do zeszłego roku.
Tak duża liczba rezerwacji dokonywanych ze znacznym wyprzedzeniem może z jednej strony świadczyć o rosnącej świadomości gości, którzy wiedzą, że dzięki temu mają znacznie większy wybór obiektów, a także niższą cenę, która będzie się zwiększać wraz ze zbliżającym się terminem przyjazdu. Klienci częściej kontaktują się bezpośrednio z hotelami. Jak zauważa Arkadiusz Czerwiński z Profitroom, klienci poczuli się bezpiecznie dokonując rezerwacji. „Wcześniejsze lata to zarówno pandemia, jak i wojna za wschodnią granicą, która powodowała niechęć do robienia dalekosiężnych planów wypoczynkowych” – tłumaczy.
Branża hotelarska podsumowuje wakacyjny sezon. „Mógł paść rekord, gdyby nie inflacja”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Magda Plutecka nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji w Sun&Fun Holidays
Sun&Fun Holidays ogłosiło Magdę Plutecką nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji.…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
Magdalena Krucz nową prezeską Polskiej Organizacji Turystycznej
Dziś, 2 grudnia 2025 roku, Magdalenę Krucz powołano na stanowisko prezeski Polskiej…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty










