Produkt w pakiecie to przyszłość turystyki krajowej?

Wysoka jakość usług, konkurująca poziomem z produktami zagranicznymi oraz dostosowanie pakietu do potrzeb klienta – to sposób na skuteczną sprzedaż imprez krajowych w biurach podróży. Touroperator Tourist Polska od lat trzyma się tych zasad i obserwuje wzrost popularności swojej oferty.
Zapowiada się, że rok 2018 będzie bardzo dobry dla turystyki krajowej. Z danych opublikowanych przez GUS wynika, że w pierwszym półroczu z noclegów w Polsce skorzystało o ponad 6 proc. więcej turystów niż w tym samym okresie w 2017.
Rekordowy rok w sprzedaży pakietów krajowych
„Dla nas sezon letni był wyjątkowo udany, przebiliśmy nawet rekordowy do tej pory rok 2008. Obsłużyliśmy w sumie 12 tys. klientów, zrealizowaliśmy 80 proc. z 800 zaplanowanych imprez turystycznych. Miejsca noclegowe dostępne w ramach pakietów wczasowych sprzedaliśmy już w maju” – potwierdza Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska.
Jego firma działa na rynku już od 21 lat i specjalizuje się w turystyce krajowej oraz turystyce autokarowej do krajów europejskich. Ale sztandarową częścią oferty są wyjazdy w Polsce: pakiety pobytowe, a także zwiedzanie. Jak twierdzi Sebastian Nasiłowski, nie tylko możliwe jest utrzymanie się ze sprzedawania wycieczek po naszym kraju, ale rynek ten jest wręcz przyszłościowy. Tylko wymaga szczególnej dbałości o jakość.
Turystyka to nie sam nocleg
„Turysta w dzisiejszych czasach chce czegoś więcej niż tylko nocleg i posiłki. Wymagania co do oferty rosną, klienci szukają przede wszystkim doświadczeń, emocji. Dotyczy to także wyjazdów krajowych, dlatego do oferty ciągle dołączamy nowe atrakcje, wyszukujemy wyjątkowe nieznane jeszcze miejsca i ciekawostki. Wycieczki obecnie mają luźniejszy styl, są nastawione nie tylko na zwiedzanie, ale też na przeżycia. Ponadto dajemy klientowi możliwość decydowania o kształcie produktu. To wszystko procentuje, sprawia że turyści do nas wracają, pojawiają się też nowi zainteresowani” – mówi Sebastian Nasiłowski.
Coraz ważniejsze jest też, aby imprezy krajowe pod względem formalnym i prawnym nie odbiegały od standardu oferowanego przez touroperatorów specjalizujących się w wakacjach zagranicznych. Tourist Polska ma wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT), podpisuje z klientami umowę o imprezę turystyczną zgodną z nową ustawą, zapewnia ubezpieczenie oraz ochronę w ramach Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (dla podróży krajowych stawka wynosi 0 zł, ale mimo to podróżny jest zabezpieczony przed ewentualną niewypłacalnością organizatora).
Współpraca z biurem ułatwi życie
Aby zapewniać klientowi zestaw dodatkowych usług w pakiecie z noclegiem lub transportem i spełniać wymogi nowej Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, trzeba w większości przypadków korzystać z pomocy organizatora turystyki, albo samemu zarejestrować taką działalność. A ponieważ turyści coraz częściej korzystają nie tylko z noclegu, ale chcą też mieć zapewnione na miejscu dodatkowe atrakcje, współpraca z biurami podróży w turystyce krajowej ma przyszłość.
Sebastian Nasiłowski zapewnia, że chętnie nawiąże współpracę z nowymi partnerami i obiektami noclegowymi. „Chcielibyśmy rozszerzyć ofertę, szukamy nowych możliwości podpisania z hotelarzami umów typu allotment. Dążymy do tego, żeby nasz produkt różnił się od tego, co jest dostępne w bankach hotelowych. Interesują nas też hotele, które byłyby w stanie zakwaterować jednocześnie całą grupę. Myślę, że współpraca z nami to dobra alternatywa m.in. dla obiektów konferencyjnych w miastach, które chciałyby zwiększyć obłożenie weekendami i poza sezonem” – tłumaczy Sebastian Nasiłowski.
Tekst powstał we współpracy z Tourist Polska.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










