Prezes Tourist Polska: Wyjazdy autokarowe konkurencją dla podróżowania samolotem

W porównaniu z końcem lutego ubiegłego roku, sprzedaż wyjazdów autokarowych wzrosła o ponad 14 proc. Popularności sprzyjają niskie ceny oraz możliwość zwiedzania miast w grupie, zwiększająca poczucie bezpieczeństwa.
Organizatorzy turystyki autokarowej korzystają na tym, że wyjazdy z biurami podróży w grupie kojarzą się z większym bezpieczeństwem, są objęte ochroną w ramach TFG i konkurują cenowo z pakietami opartymi na transporcie samolotowym. Jak wynika z raportów Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, w całej sprzedaży imprez turystycznych na lato 2018 udział wycieczek autokarowych w rynku osiągnął 6,1 proc., a sprzedaż tych produktów wzrosła o 14,1 proc.
Organizatorom na pewno nie zaszkodziło wprowadzenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, który obejmuje klientów dodatkową ochroną na wypadek niewypłacalności. Szczególnie, że wycieczki realizowane na terenie kraju i państw ościennych objęte są tą ochroną za darmo, w ramach składki 0 zł.
Na trwającą tydzień objazdową wycieczkę do Włoch, Chorwacji czy Albanii można pojechać już od ok. 900 zł za osobę. Popularność zyskują też kierunki bliższe: Ukraina, Białoruś, Wilno, kraje bałtyckie. Dojazd autokarem jest alternatywą dla tych, którzy nie chcą lecieć samolotem i nie lubią zwiedzać na własną rękę.
Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska, skomentowal: „W dzisiejszych czasach nie każdy chce zwiedzać Europę samotnie, szczególnie w świetle mniejszego poczucia bezpieczeństwa w dużych miastach i napływu emigrantów do krajów zachodnich. Wybierając wycieczkę autokarową mamy pewność, że nie będziemy musieli na własną rękę poruszać się np. między lotniskiem a hotelem. Ten komfort został ostatnio doceniony przez klientów, co zaowocowało wzrostem sprzedaży. Nasza oferta wycieczek autokarowych jest konkurencyjna, a pod wieloma względami bardziej atrakcyjna niż wyjazdy w oparciu o transport samolotem. Klient bowiem, korzystając z naszej oferty, kupuje rozszerzony pakiet usług min. o zwiedzanie z przewodnikiem, system audio tour guide, czy wyżywienie w cenie porównywalnej, a niejednokrotnie – niższej.”
Jak zauważa Sebastian Nasiłowski, turyści zdają sobie sprawę, że zwiedzając bez przewodnika dużo tracą, omija ich wiele lokalnych ciekawostek czy atrakcji. Więcej przeżyć, bogatszy program i bezpieczeństwo w grupie pod opieką pilota to kolejne, obok niskich cen, niewątpliwe atuty wyjazdów autokarowych.
Produkt ten jest też atrakcyjny dla agentów, ze względu na wysokie prowizje, bezpieczeństwo finansowe i stabilność tego rynku. Ugruntowaną pozycję w turystyce autokarowej ma kilkanaście firm cieszących się dobrą renomą i działających już od wielu lat.
Tourist Polska obsługuje około 800 imprez rocznie, ma w ofercie wyjazdy do większości krajów europejskich oraz bogaty wybór wyjazdów krajowych. Jak zauważa Sebastian Nasiłowski, turyści zaczynają doceniać zwiedzanie Polski z biurami podróży, choć na tym rynku nadal króluje szara strefa. Dla agenta jednak wycieczka po Polsce z organizatorem turystyki to taki sam zysk jak sprzedaż imprezy zagranicznej.
Agenci, którzy zdecydowali się na współpracę z Tourist Polska zyskują dostęp do kilkuset ofert za pośrednictwem systemu MerlinX. Touroperator zapewnia też dostęp do wyszukiwarki Ariadna oraz systemu rezerwacyjnego N-Sykon.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










