Prezes PIT pisze do szefa MSZ
W ostatnich dniach Ministerstwo Spraw Zagranicznych wprowadziło dość duże zamieszanie w sprawie Turcji – komunikat na stronie MSZ (jak zwykle nieprecyzyjny) przestraszył klientów, z kolei minister Schetyna w wywiadzie radiowym uspokajał. Prezes Polskiej Izby Turystyki wystosował list do ministra z prośbą o ujednolicenie stanowiska MSZ. Oto treść listu:
Szanowny Panie Ministrze,
branża turystyczna oraz rzesze turystów wybierających Turcję jako kierunek turystyczny z ulgą przyjęły podaną przez Pana informację, że w kurortach turystycznych w Turcji jest bezpiecznie. Szkoda, że informacja ta znikła z komunikatu, który zamieszczony jest na stronie internetowej MSZ. Uważamy, że warto byłoby, aby informacja ta na powrót znalazła się w komunikacie, ponieważ jej brak wprowadził poważny zamęt na rynku turystycznym, szczególnie że mamy akurat szczyt sezonu.
Ulga jest tym większa, iż komunikat MSZ sprzed kilku dni utrzymany w tonie ostrzegawczym spowodował ogromne zamieszanie wokół organizacji imprez turystycznych w Turcji. W tym tygodniu do Polskiej Izby Turystyki dzwonią i piszą setki zdezorientowanych ludzi, którzy zaplanowali lub wykupili wczasy w Turcji.
Dzisiejsze Pana wystąpienie powinno usunąć obawy wystraszonych i rozczarowanych turystów i być odebrane przez nich z zadowoleniem ale, powiedzmy szczerze, pod adresem kierowanego przez Pana resortu pada przy tej okazji wiele uwag krytycznych.
To powinno uzmysłowić jak ważną sprawą jest odpowiedzialność za informacje kierowane przez urząd państwowy do społeczeństwa, zwłaszcza jak tu, gdy informacja dotyczy sprawy bezpieczeństwa osobistego wyjeżdżających za granicę oraz realizowania przez przedsiębiorców.
Nie po raz pierwszy apelujemy, aby publikowane przez MSZ komunikaty były spójne, precyzyjne i wyczerpujące. Niestety, nie można tego powiedzieć o ostatniej Państwa publikacji w sprawie Turcji. Mamy tam bowiem do czynienia z niejasnym dla turystów i niespójnym przekazem, co dało pole do popisu mediom masowym. Wykorzystały one w celu wzbudzenia sensacji niektóre podane przez MSZ informacje i wzbudziły panikę wśród turystów, co odbiło się bardzo negatywnie na polskich przedsiębiorcach i prowadzonej przez nich działalności.
Mamy nadzieję, że organy Państwa, nauczone tym doświadczeniem, będą ostrożniej, z większą uwagą i precyzją formułowały przekazywane przez siebie komunikaty, mając świadomość, jaka odpowiedzialność na nich spoczywa i jakie mogą być konsekwencje tego typu niejednoznacznej komunikacji.
Z poważaniem,
Paweł Niewiadomski,
prezes Polskiej Izby Turystyki”
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty