Powstała Łódzka Organizacja Turystyczna

29 marca w hotelu Novotel Łódź Centrum odbyła się II część spotkania założycielskiego Łódzkiej Organizacji Turystycznej (ŁOT). 36 przedstawicieli reprezentujących Miasto Łódź, łódzkie hotele i obiekty noclegowe, gestorów atrakcji turystycznych, obiekty MICE, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie i organizacje pozarządowe zdecydowało o połączeniu swoich sił w sferze marketingu turystycznego Łodzi.
ŁOT w swoich działaniach skupiać się będzie na pokazywaniu miasta jako znakomitego celu dla organizacji wydarzeń biznesowych i pobytów typu city break.
Krzysztof Piątkowski, przewodniczący Rady Stowarzyszenia i wiceprezydent Łodzi, powiedział: “Otwieramy nowy etap w partnerskiej współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym w sferze promocji turystycznej Łodzi. Już nie musimy się przekonywać, że tylko połączone siły i działania w zakresie promocji wizerunkowej i produktowej na precyzyjnie określonych rynkach oraz poprzez starannie dobrane narzędzia przyniosą nam oczekiwany efekt. Łączymy nie tylko budżety promocyjne, ale również potencjał osobowy naszych członków, ich wiedzę i doświadczenie z wieloletniej pracy w branży i organizacjach pozarządowych w kraju i zagranicą.”
ŁOT obecnie jest w procesie rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, ale równolegle trwają prace nad planem działania do końca 2017 roku, który powstaje w konsultacjach z członkami organizacji.
Tomasz Koralewski, prezes zarządu ŁOT dodał: “Już teraz możemy powiedzieć, że nasz plan działania będzie wynikową oczekiwań naszych partnerów w sferze marketingu turystycznego Łodzi i możliwości finansowych nowotworzonej organizacji. Zdaję sobie sprawę, że połączenie celów biznesowych branży z oczekiwaniami samorządu nie będzie łatwe, ale to jest jedyna ścieżka do osiągnięcia sukcesu. Na pewno skupimy się na działaniach online, skonsolidujemy rozproszone serwisy turystyczne Łodzi, wypełnimy je treścią nie tylko wizerunkową, ale i produktową, damy branży możliwość prezentacji swojej oferty na tych serwisach, będziemy tworzyć i rozbudowywać bazy naszych odbiorców, zarządzać relacjami z nimi poprzez newsletter czy social media, a także opracujemy wreszcie realny plan marketingowy dla promocji narzędzi on-line.”
Jako kolejne działania wskazywane są między innymi reaktywacja Łódź Convention Bureau jako jednostki odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów z sektora MICE, organizacja podróży studyjnych dla dziennikarzy, touroperatorów, meeting plannerów czy blogerów, a także stworzenie bazującej na aplikacji mobilnej turystycznej karty miejskiej dedykowanej turystom indywidualnym.
Katarzyna Gadomska, wiceprzewodnicząca Rady, reprezentująca agencję eventową Acora Events, oceniła: “ŁOT to dla nas szansa na wzrost świadomości potencjału Łodzi jako doskonałej destynacji dla przemysłu spotkań oraz aktywne działanie na rzecz promocji tej idei. Jest to również próba pogłębienia konsolidacji branży, która w dobie walki o EXPO 2022 powinna stać w jednym rzędzie reprezentując godnie nasze miasto oraz pokazując nasz profesjonalizm, kwalifikacje, kreatywność i możliwości.”
W Radzie Stowarzyszenia znaleźli się:
Krzysztof Piątkowski – Miasto Łódź – przewodniczący Rady
Katarzyna Gadomska – Acora Events – wiceprzewodnicząca Rady
Ryszard Bonisławski – Towarzystwo Przyjaciół Łodzi
Sławomir Nowak – Film Hotel Sp. z o.o.
Krzysztof Maciaszczyk – Miasto Łódź
Artur Matiaszczyk – Trade & Travel Company
Zbigniew Papierski – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne
POWIĄZANE WPISY
27 listopada 2023
Analiza Kiwi.com: Polscy turyści preferują wyjazdy latem i jesienią
Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2023
Firmy nie rezygnują z podróży, lecz zmieniają sposób ich organizacji
Według raportu „2023 Business Travel Index Outlook” opracowanego przez Global Business…
0 Komentarzy2 Minuty
23 listopada 2023
Targi IBTM World 2023 od 28 listopada w Barcelonie
W 2023 roku Polska organizacja Turystyczna odnotowała rekordową liczbę 26 zgłoszeń do…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
Barbara Tutak złożyła rezygnację. Będzie konkurs na nowego prezesa WOT
Niespodziewaną rezygnację z funkcji prezeski Warszawskiej Organizacji Turystycznej…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
III Gala Waszej Turystyki odbędzie się 12 stycznia 2024
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić Państwa na trzecią w historii…
0 Komentarzy3 Minuty
17 listopada 2023
Dolny Śląsk atrakcyjny dla prawie 90 proc. rowerzystów. Region chce przyciągnąć ich więcej
Dolnośląska Organizacja Turystyczna pracuje nad strategią rozwoju turystyki rowerowej w…
0 Komentarzy2 Minuty
15 listopada 2023
Startuje nowa kampania promująca zimowe atrakcje w Małopolsce
Wraz z pierwszymi opadami śniegu w małopolskich górach, w dniu 11 listopada wystartowała,…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2023
Wiślański Skipass zmienia się w Wispass
Rozpoczyna się dwunasty sezon dla projektu narciarskiego, znanego jako Wiślański Skipass…
0 Komentarzy2 Minuty
15 listopada 2023
Interhome: co czwarty Polak wyjedzie na krótszy zimowy odpoczynek
W obliczu utrzymującej się wysokiej inflacji, coraz więcej Polaków decyduje się na…
0 Komentarzy2 Minuty