POT uruchomił nową aplikację do E-Certyfikacji Informacji Turystycznej
Polska Organizacja Turystyczna uruchomiła internetową aplikację TurApka E-Certyfikacja Informacji Turystycznej. Za jej pomocą punkty lub centra informacji turystycznej mogą sprawniej przejść proces czterogwiazdkowej standaryzacji poziomu obsługi turystów.
Nowa aplikacja została stworzona do obsługi procesu E-Certyfikacji Informacji Turystycznej. Dostęp jest możliwy na portalu https://certyfikacja-it.pot.gov.pl/. Nowe rozwiązanie pozwala na sprawne i w całości elektroniczne przyjmowanie wniosków, ich weryfikację i nadawanie oceny podmiotom świadczącym usługi informacji turystycznej.
Punkty lub centra informacji turystycznej na terenie całego kraju dobrowolnie wnioskują o bezpłatny udział w procesie standaryzacji w skali od jednej do czterech gwiazdek, określającej najwyższy poziom kryteriów w obsłudze turystów.
Zalety skorzystania z aplikacji to m.in.:
- udział w networkingu branżowym,
- wzmocnienie pozytywnego wizerunku punktu lub centrum IT,
- rozwijanie profesjonalizmu istniejących biur obsługi informacji turystycznej (stacjonarnej i cyfrowej) dla turystów,
- promocja najlepszych certyfikowanych informacji turystycznych w mediach i serwisie POT,
- partnerstwo w ramach Forum Informacji Turystycznej i przy projektach promocyjnych POT,
- udział w Konkursie POT pn. Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce,
- udział w szkoleniach branżowych.
POT wychodzi naprzeciw oczekiwaniom związanym z rozwojem Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT) i wprowadzaniem udogodnień w organizacji przetwarzania wniosków w trybie elektronicznym we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi.
POT zamierza sprawnie przeprowadzić program certyfikacji do 30 czerwca, tak aby usystematyzować w podobnym czasie standaryzację jednostek informacji turystycznej w całej Polsce.
Nowością tej edycji E-Certyfikacji, poza modyfikacją wymogów z zakresu dostępności architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami/niepełnosprawnościami oraz kompetencjami kadr, jest również wprowadzony QR kod potwierdzający ocenę zadowolenia przez samych turystów odwiedzających biura informacji turystycznej.
Regulamin i kryteria są dostępne w TurApce.
Polski Bon Turystyczny: w minionym roku wykorzystano prawie 2 mld złotych
POWIĄZANE WPISY
25 lipca 2024
Ryanair zarobił w pierwszym kwartale 2024 o prawie połowę mniej. Pasażerowie kupili wyloty w niższych cenach
Ryanair poinformował, że zysk zysk za pierwszy kwartał wynosił 360 mln euro w porównaniu…
0 Komentarzy5 Minuty
17 lipca 2024
Pałac Łomnica: perła „Polskiej Doliny Loary” przyciąga coraz więcej turystów
Pałac Łomnica, położony u podnóża Karkonoszy, jest pierwszym odrestaurowanym obiektem w…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Chorwacja: przybrzeżne kąpieliska z najczystszą wodą w Europie
Chorwacja ma oficjalnie najczystszą wodę w przybrzeżnych kąpieliskach w Europie. Tak…
0 Komentarzy2 Minuty
3 lipca 2024
Ryanair wraca z 20 proc. zniżką na loty. Oferta ważna przez 48 godzin
Ryanair od dzisiaj przez 48 godzin umożliwia pasażerom skorzystanie z 20 proc. zniżki na…
0 Komentarzy1 Minuty
2 lipca 2024
Spot „Wrocław Miasto Przygody” nagrodzony na US International Award
26 czerwca ogłoszono zwycięzców tegorocznej edycji US International Award, znanej również…
0 Komentarzy4 Minuty
27 czerwca 2024
Bogata oferta turystyki silver na Mazowszu
Wiek to jedynie stan umysłu. A skoro tak, to nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać…
0 Komentarzy10 Minuty
24 czerwca 2024
Mazowsze – dzieci nie będą się tu nudzić!
Mazowsze to kraina, która zachwyca swoją różnorodnością – znajdziemy w niej zarówno…
0 Komentarzy7 Minuty
20 czerwca 2024
Travel Concierge świętował 13. urodziny
Miał być okrągły dziesiąty jubileusz, ale stanęła mu na drodze pandemia. W zamian 13…
0 Komentarzy2 Minuty
18 czerwca 2024
Decyzja Prezesa UOKiK dotycząca Travelist. Kto odpowiada za sprzedaż na platformie?
Od półtora roku unijna dyrektywa Omnibus zwiększa ochronę konsumentów w cyfrowym świecie,…
0 Komentarzy3 Minuty