POT uruchomił nową aplikację do E-Certyfikacji Informacji Turystycznej
Polska Organizacja Turystyczna uruchomiła internetową aplikację TurApka E-Certyfikacja Informacji Turystycznej. Za jej pomocą punkty lub centra informacji turystycznej mogą sprawniej przejść proces czterogwiazdkowej standaryzacji poziomu obsługi turystów.
Nowa aplikacja została stworzona do obsługi procesu E-Certyfikacji Informacji Turystycznej. Dostęp jest możliwy na portalu https://certyfikacja-it.pot.gov.pl/. Nowe rozwiązanie pozwala na sprawne i w całości elektroniczne przyjmowanie wniosków, ich weryfikację i nadawanie oceny podmiotom świadczącym usługi informacji turystycznej.
Punkty lub centra informacji turystycznej na terenie całego kraju dobrowolnie wnioskują o bezpłatny udział w procesie standaryzacji w skali od jednej do czterech gwiazdek, określającej najwyższy poziom kryteriów w obsłudze turystów.
Zalety skorzystania z aplikacji to m.in.:
- udział w networkingu branżowym,
- wzmocnienie pozytywnego wizerunku punktu lub centrum IT,
- rozwijanie profesjonalizmu istniejących biur obsługi informacji turystycznej (stacjonarnej i cyfrowej) dla turystów,
- promocja najlepszych certyfikowanych informacji turystycznych w mediach i serwisie POT,
- partnerstwo w ramach Forum Informacji Turystycznej i przy projektach promocyjnych POT,
- udział w Konkursie POT pn. Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce,
- udział w szkoleniach branżowych.
POT wychodzi naprzeciw oczekiwaniom związanym z rozwojem Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT) i wprowadzaniem udogodnień w organizacji przetwarzania wniosków w trybie elektronicznym we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi.
POT zamierza sprawnie przeprowadzić program certyfikacji do 30 czerwca, tak aby usystematyzować w podobnym czasie standaryzację jednostek informacji turystycznej w całej Polsce.
Nowością tej edycji E-Certyfikacji, poza modyfikacją wymogów z zakresu dostępności architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami/niepełnosprawnościami oraz kompetencjami kadr, jest również wprowadzony QR kod potwierdzający ocenę zadowolenia przez samych turystów odwiedzających biura informacji turystycznej.
Regulamin i kryteria są dostępne w TurApce.
Polski Bon Turystyczny: w minionym roku wykorzystano prawie 2 mld złotych
POWIĄZANE WPISY
26 stycznia 2023
Nowa broń dla branży w walce z szarą strefą. Ruszyło Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego
Z inicjatywy czterech organizacji branżowych uruchomiono podmiot mający na celu jedno:…
0 Komentarzy7 Minuty
18 stycznia 2023
Wakacje.pl numerem jeden w polskim internecie. Stronę odwiedzono prawie 49 mln razy
Wakacje.pl były w 2022 roku najczęściej odwiedzaną witryną w kategorii biur podróży i…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2023
LROT: poznaj Lublin z Bolesławem Prusem
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zaprasza do skorzystania z nowego Questu…
0 Komentarzy1 Minuty
13 stycznia 2023
Exim Tours rekrutuje rezydentów na Lato 2023
Biuro podróży uzupełnia wolne wakaty, a także szuka chętnych na zupełnie nowe.…
0 Komentarzy2 Minuty
4 stycznia 2023
Najważniejsze wydarzenia w turystyce w 2022 roku
Wydawałoby się, że po covidowej rzeczywistości branża turystyczna wróci na właściwe tory.…
0 Komentarzy37 Minuty
14 grudnia 2022
Dołącz do sieci Fostertravel.pl
Fostertravel.pl rozwija swoją franczyzową sieć partnerską, która zaprasza do współpracy…
0 Komentarzy3 Minuty
8 grudnia 2022
Szlachetna paczka last minute od OSAT
Agenci zrzeszeni w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Agentów Turystycznych wzięli udział w…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2022
Exim Tours nagrodził swoich agentów
W warszawskim hotelu Renaissance odbyła się Gala Exim Tours. Była to okazja do wręczenia…
0 Komentarzy6 Minuty
29 listopada 2022
Start sezonu narciarskiego w Karpaczu
W najbliższy weekend 3-4 grudnia pierwsi narciarze i snowboardziści będą mogli rozpocząć…
0 Komentarzy2 Minuty