POT uruchomił nową aplikację do E-Certyfikacji Informacji Turystycznej

Polska Organizacja Turystyczna uruchomiła internetową aplikację TurApka E-Certyfikacja Informacji Turystycznej. Za jej pomocą punkty lub centra informacji turystycznej mogą sprawniej przejść proces czterogwiazdkowej standaryzacji poziomu obsługi turystów.
Nowa aplikacja została stworzona do obsługi procesu E-Certyfikacji Informacji Turystycznej. Dostęp jest możliwy na portalu https://certyfikacja-it.pot.gov.pl/. Nowe rozwiązanie pozwala na sprawne i w całości elektroniczne przyjmowanie wniosków, ich weryfikację i nadawanie oceny podmiotom świadczącym usługi informacji turystycznej.
Punkty lub centra informacji turystycznej na terenie całego kraju dobrowolnie wnioskują o bezpłatny udział w procesie standaryzacji w skali od jednej do czterech gwiazdek, określającej najwyższy poziom kryteriów w obsłudze turystów.
Zalety skorzystania z aplikacji to m.in.:
- udział w networkingu branżowym,
- wzmocnienie pozytywnego wizerunku punktu lub centrum IT,
- rozwijanie profesjonalizmu istniejących biur obsługi informacji turystycznej (stacjonarnej i cyfrowej) dla turystów,
- promocja najlepszych certyfikowanych informacji turystycznych w mediach i serwisie POT,
- partnerstwo w ramach Forum Informacji Turystycznej i przy projektach promocyjnych POT,
- udział w Konkursie POT pn. Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce,
- udział w szkoleniach branżowych.
POT wychodzi naprzeciw oczekiwaniom związanym z rozwojem Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT) i wprowadzaniem udogodnień w organizacji przetwarzania wniosków w trybie elektronicznym we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi.
POT zamierza sprawnie przeprowadzić program certyfikacji do 30 czerwca, tak aby usystematyzować w podobnym czasie standaryzację jednostek informacji turystycznej w całej Polsce.
Nowością tej edycji E-Certyfikacji, poza modyfikacją wymogów z zakresu dostępności architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami/niepełnosprawnościami oraz kompetencjami kadr, jest również wprowadzony QR kod potwierdzający ocenę zadowolenia przez samych turystów odwiedzających biura informacji turystycznej.
Regulamin i kryteria są dostępne w TurApce.
Polski Bon Turystyczny: w minionym roku wykorzystano prawie 2 mld złotych
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Lotnisko Rzeszów-Jasionka z rekordowym wynikiem cargo w październiku 2025 roku
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka w październiku 2025 roku obsłużył ponad 1 mln kg ładunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
Meet Latinoamerica 2025 – cztery dni spotkań w czterech miastach
29 września 2025 roku startuje I edycja Meet Latinoamerica 2025. Roadshow B2B odbędzie…
0 Komentarzy1 Minuty
22 września 2025
Rusza bon warmińsko-mazurski
Od dziś, 22 września zaczyna się rejestracja chętnych na Bon Warmińsko-Mazurski.…
0 Komentarzy2 Minuty
12 września 2025
XVII Forum Promocji Turystycznej: specjalna cena biletów tylko do 15 września
Jesienna edycja Forum Promocji Turystycznej odbędzie się już 13 października 2025 roku w…
0 Komentarzy1 Minuta
9 września 2025
Europ Assistance Polska: Turcja liderem wakacyjnych wyjazdów Polaków
Turcja okazała się najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym Polaków w sezonie letnim…
0 Komentarzy3 Minuty
9 września 2025
Polskie Porty Lotnicze opublikowały raport o przyszłości technologii lotniskowych
Polskie Porty Lotnicze opublikowały raport „Przyszłość technologii lotniskowych -…
0 Komentarzy1 Minuty
5 września 2025
Wizz Air uruchamia nowe trasy z Katowic i Wrocławia do Ochrydy
Wizz Air ogłosił uruchomienie nowych połączeń z Polski do Macedonii. Przewoźnik zacznie…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
Hotelarze odpowiadają na ataki w sprawie KPO
Branża turystyczna, która w czasie pandemii (a potem wojny za naszą wschodnią granicą)…
0 Komentarzy3 Minuty
6 sierpnia 2025
Rankomat.pl: Polacy zadecydowali – Tatry najpiękniejsze w Polsce, Polska najpiękniejsza na świecie
Co piąty Polak wskazuje Tatry jako najpiękniejsze miejsce w kraju, a co dziesiąty -…
0 Komentarzy2 Minuty










