Porozumienie POT z Lang Team. Promocja polski i turystyki rowerowej podczas Tour de Pologne

Polska Organizacja Turystyczna została oficjalnym partnerem Lang Team, organizatora wyścigu Tour de Pologne. Przy okazji jego 80. edycji promowane będą walory turystyczne Polski i turystyka aktywna. „Transmisja telewizyjna w 100 krajach świata daje nam możliwość pokazania, jak piękne są te mniej oczywiste zakątki Polski” – mówi prezes POT Rafał Szmytke.
Polska Organizacja Turystyczna podpisała oficjalne porozumienie o współpracy z organizatorami wyścigu Tour de Pologne, Lang Team. Budżet projektu to 650 tys. zł, które przeznaczone zostaną na promocję turystycznych walorów Polski podczas wydarzenia sportowego, które odbywać się będzie w tym roku po raz 80. Oprócz wspólnych spotów promocyjnych, projekt zakłada pokazywanie – podczas transmisji z wyścigu – najważniejszych atrakcji turystycznych, znajdujących się w regionach, w których przebiegała będzie trasa kolarska. Transmisje telewizyjne mają też zawierać ujęcia polskich krajobrazów z lotu ptaka.
„Nie ma takiej drugiej dyscypliny sportu, która tak dobrze oddziaływałaby promocyjne i wizerunkowo, jak kolarstwo, które trafia do kibiców śledzących wyścig przed ekranami telewizorów. Chcemy to porozumienie wprowadzić na etap formalno-prawny, który pozwoli na stałą współpracę POT z Tour de Pologne. Chcemy, aby promocja polskich krajobrazów już na zawsze była przypisana do tego wydarzenia” – powiedział – Andrzej Gut-Mostowy, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki podczas briefingu dla mediów.
W tym roku trasa Tour de Pologne przebiegała będzie m.in. przez Dolny Śląsk. POT ma nadzieję na dodatkową promocję na rynku czeskim, który zainteresowany jest turystyką aktywną i który notuje wzrosty w tym roku w polskiej turystyce przyjazdowej. Na odcinku dolnośląskim wyścigu zorganizowane będzie również wydarzenie rowerowe dla amatorów kolarstwa – będzie można przejechać 70 km w ramach rywalizacji otwartej w zapisach dla każdego. Liczba miejsc jest jednak ograniczona – 2,6 tys., zaś zgłoszeń przybywa – ich liczba sięga już 1,6 tys. Uczestnicy rywalizacji amatorskiej będą mieli również szansę, by oglądać na żywo przejazd peletonu Tour de Pologne.
„Obecnie rozgrywa się Tour de France, zaś wiele osób ogląda ten wyścig po to, by poznać ten kraj. Chcieliśmy pójść tym tropem. Początki promocji Tour de Pologne były trudne, nie było transmisji telewizyjnej na żywo, infrastruktury do filmowania ujęć z powietrza. Obecnie od startu do mety wyścig transmitowany jest na żywo we współpracy z profesjonalnymi ekipami, doświadczonymi w transmisjach takich wydarzeń, jak wyścig Paryż – Dakar. Otworzyła się więc przestrzeń do promocji Polski. Przez lata brakowało nam tej drugiej, turystyczno-promocyjnej „nogi” dla tego wyścigu. Można przy jego okazji pokazać, jak piękna jest Polska i jakie mamy unikatowe krajobrazy. Nie tylko Polacy, ale też inne nacje śledzą wyścig – sport jest dobrą okazją do pokazania ciepłego, pozytywnego wizerunku kraju” – mówił Czesław Lang, organizator wyścigu.
„Ten projekt pokazuje, jak dobrze uzupełniają się sport i turystyka i jak mogą wspólnie uzyskać efekt synergii. POT już od początku swego istnienia współpracuje Lang Team, zaś projekt Tour de Pologne rozwijał się razem z infrastrukturą sportową i turystyczną naszego kraju. Jest to sytuacja win-win – kolarstwo pozwala pokazać nie tylko Polskę znaną, ale też tę nie mniej ciekawą, ale nie zawsze odkrytą. Nie ma na to lepszego sposobu niż połączenie pozytywnych emocji sportowych z przekazem medialnym. Fakt, że relacja z wydarzenia przekazywana jest bezpośrednio 100 krajach świata pozwala w łatwy sposób osiągnąć nasz cel, jakim jest promocja Polski” – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Dyrektor ZOPOT pokonuje 445 km rowerem z Wiednia do Krakowa. W tle promocja Polski
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
All Stars of the Sea: MSC podsumowuje sezon 2024/25 i nagradza partnerów
Najważniejsze inwestycje technologiczne, modernizacje statków i rozwój produktów premium…
0 Komentarzy5 Minuty











[…] Porozumienie POT z Lang Team. Promocja polski i turystyki rowerowej podczas Tour de Pologne […]