Pomorskie promuje się golfem

materiały prasowe

W województwie pomorskim od kilkunastu lat rozrasta się golfowa infrastruktura i przybywa prestiżowych turniejów w ramach ważnych europejskich cykli. Jednym z nich był LOTOS Polish Open, który w dniach 27-29 lipca został rozegrany na polu Sierra Golf Club w Pętkowicach koło Wejherowa. Do rywalizacji stanęło 93 graczy z całego świata.

Mateusz Kusznierewicz, ambasador turnieju LOTOS Polish Open 2015, powiedział: „Turniej LOTOS Polish Open jest najważniejszym wydarzeniem golfowym w Polsce. W tym roku organizację wydarzenia powierzono Sierra Golf Club zlokalizowanemu na Pomorzu, który fantastycznie poradził sobie z tym zadaniem. Dzięki temu, po raz kolejny mogliśmy pokazać zagranicznym zawodnikom, że w Polsce gramy w golfa na polach na światowym poziomie.”

Sierra Golf Club to nie jedyne pole golfowe na Pomorzu. W bezpośrednim sąsiedztwie Trójmiasta znajdują się także inne obiekty o mistrzowskim standardzie: Postołowo Golf Club oraz Sand Valley Golf & Country Club. Początkujący gracze mogą korzystać z 9 dołkowych pól: Tokary Golf Club oraz Golf Club Zajączkowo.

Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor zarządzający PROT, podkreśliła: „Współpraca z branżą turystyczną stanowi ważny element działalności PROT. Angażowanie biznesu w działania marketingowe oraz wspólna realizacja projektów pozwala na zachowanie spójności pomiędzy strategią komunikacji regionu, a realnie funkcjonująca ofertą na rynku usług turystycznych. Nadrzędnym celem kooperacji jest jednak zwiększanie ruchu przyjazdowego mającego bezpośredni wpływ na gospodarkę turystyczną Pomorza. Bardzo ważnymi partnerami stały się dla nas również pola golfowe z którymi pracujemy nad zintegrowaną promocją i pakietyzacją oferty przyjazdowej. Jak do tej pory naszym głównym obszarem działań była Skandynawia jednak dostrzegając potencjał również innych rynków wspólnie z regionem warmińsko-mazurskim pracujemy nad zbudowaniem silnej i rozpoznawalnej destynacji golfowej zlokalizowanej w Polsce północno – wschodniej. Taka strategia marketingowa przyjęta została w związku z zapotrzebowaniem między innymi rynku brytyjskiego i irlandzkiego, który stwarza potencjał dotarcia do 4 mln aktywnych golfistów poszukujących obecnie nowych kierunków podróży.”

Pod koniec 2014 roku liczba licencjonowanych graczy w Polsce wynosiła ok. 3800, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Ponad 13,5 tys. graczy z Polski posiada Zieloną Kartę – golfowe „prawo jazdy” (wzrost o ok. 1,8 tys. w porównaniu do zeszłego roku). Grono golfistów zrzeszone jest w 69 klubach, a do ich dyspozycji oddanych jest 18 pól 18-dołkowych i 19 pól 9-dołkowych, kilkadziesiąt akademii golfowych i driving range’ów.

Sebastian Magrian, prezes zarządu Sierra Golf Club, skomentował: „Od kilku lat obserwujemy, że struktura wiekowa, płciowa i pochodzeniowa golfistów zmienia się. Jeszcze 5-7 lat temu dominowali mężczyźni, często obcokrajowcy. Obecnie, wśród klubowiczów sukcesywnie wzrasta liczba kobiet, a pod względem narodowościowym – Polacy dorównali innym nacjom i niewykluczone, że wkrótce szala przechyli się na korzyść rodaków. Wyraźnie daje się także odczuć tendencję wzrostową w organizacji wydarzeń golfowych na europejskim lub nawet światowym poziomie.”