Polska zobacz więcej – dlaczego warto?
Rozwój turystyki, jako dziedziny gospodarki to nasz wspólny cel, powiedziałw rozmowie z portalem WaszaTurystyka.pl Michał Nykowski, lider projektu Markowe wydarzenia POT.
Adam Gąsior: Jakie warunki musi spełniać firma zgłaszająca się do akcji „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny”?
Michał Nykowski: Firma, która wyrazi chęć uczestnictwa w akcji musi oferować produkt turystyczny lub paraturystyczny. Wbrew pozorom pojęcia te są bardzo rozległe i zawierają w sobie wiele rodzajów dóbr i usług. Wszystkie podmioty, które odwiedzane są przez turystów i jednocześnie chcą być odwiedzane częściej oraz poza sezonem, mogą się do nas przyłączyć.
Z typowo „technicznych” spraw podmiot musi dokładnie opisać ofertę promocyjną, którą chce zaproponować, następnie przedstawić to na swojej stronie internetowej (nie udostępniając tego publicznie). Publikacja ofert promocyjnych na stronach partnerów nastąpi 15 marca, natomiast 17 marca to data startu sprzedaży produktów w ramach weekendu niższych cen.
Na stronie www.polskazobaczwiecej.pl znajduje się formularz, po którego uzupełnieniu oraz po naszej weryfikacji, firma staje się partnerem akcji.
Jednym z najważniejszych warunków jest pozytywne nastawienie do idei, która przyświeca akcji – zachęcanie Polaków do wyjazdów w obrębie kraju, poza sezonem, nie tylko w „urlopowym” wymiarze czasowym. Przyświeca również nam cel konsolidacji działań branży oraz wspólna promocja (umocnienie komunikatu promocyjnego), a w konsekwencji wzrost znaczenia turystyki jako dziedziny gospodarki.
AG: Dlaczego w tym roku akcja „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny” odbywa się dwukrotnie?
MN: Od momentu przyjęcia przez nas, czyli Polską Organizację Turystyczną, przeprowadzenia akcji wiedzieliśmy, że cykliczność projektu jest bardzo ważną kwestią. Widzimy w tym ogromny potencjał na sukcesywne utrwalanie założonych celów, powiększanie banku ofert, a w konsekwencji tworzenie pakietów oraz marek turystycznych, co jest bardzo silnym trendem.
Również dla turystów to dobra wiadomość – dwa weekendy, podczas których mogą skorzystać z podwójnej ilości atrakcji, dzięki obniżce cen o połowę.
AG: Dlaczego przedsiębiorcy mają zgłaszać się do akcji?
MN: Rozwój turystyk,i jako dziedziny gospodarki to nasz wspólny cel. Zalety, wynikające z uczestnictwa w akcji, mają dwojaki charakter. Pierwsza z nich to aspekt handlowy – sprzedaż produktu poza sezonem. Z drugiej strony promocja, namawiająca do planowania wypoczynku w znanym już regionie, obiekcie.
Projekt otwiera również możliwości kreacyjne i partnerskie dla branży turystycznej w całym kraju. Coraz wyraźniej widzimy, że współpraca jest bardzo ważnym spoiwem w naszym sektorze gospodarki.
AG: Na jakie korzyści mogą liczyć?
MN: Oprócz korzyści wymienionych w odpowiedzi na poprzednie pytanie, partner akcji może liczyć na profity płynące z szeroko zakrojonej kampanii promocyjnej, m.in. w Internecie i w mediach, tworzonej z partnerem strategicznym – PKP Intercity. „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” stanie się rozpoznawalnym hasłem również dzięki obecności w przestrzeni „New Tech – New Travel” na targach Tour Salon w Poznaniu. Każdy z partnerów dostanie nalepkę, świadczącą o udziale w projekcie. Chcemy, żeby logo i nazwa akcji stały się swojego rodzaju symbolem. 17 marca będzie miała miejsce konferencja prasowa, rozpoczynająca czas sprzedażowy, którą swoją obecnością uświetni minister sportu i turystyki Witold Bańka. Na Targach Lato odbędzie się konferencja podsumowująca akcję.
AG: Jakie były wyniki jesiennej akcji pilotażowej „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny”?
MN: Akcja pilotażowa, która miała miejsce w dniach 23 – 25 września 2016 r. okazała się sukcesem. Tak przedstawia się ona w liczbach:
400 partnerów,
60 tys. turystów,
4,5 miliona odbiorców kampanii w social mediach
97 proc. partnerów zadeklarowało chęć ponownego udziału w akcji.
AG: Na ile chętnych firm liczy POT w akcji wiosennej a na ilu klientów?
MN: Na wszystkie polskie firmy, które mają zarejestrowaną działalność gospodarczą.
Rozmawiał: Adam Gąsior
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Ponad 4 mln turystów odwiedziło Poznań w 2023 roku
Nieco ponad 4 mln osób przyjechało do Poznania w 2023 roku. Blisko milion z nich…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2024
Grupa Polskiego Holdignu Hotelowego wprowadza Kodeks Hotelarza
Kodeks Hotelarza w Grupie Polskiego Holdignu Hotelowego powstał w odpowiedzi na potrzebę…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Barometr Providenta: Polacy wybiorą majówkę w plenerze
Niemal co trzeci Polak nie ma jeszcze planów na majówkę – wynika z najnowszej edycji…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie łączą Warszawę z Atenami
11 kwietnia 2024 roku Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły połączenia pomiędzy Warszawą a…
0 Komentarzy1 Minuty