Polska stała się dla Grecji trzecim rynkiem źródłowym. Grecy chcą promować mniej standardowe oferty
To pierwsze spotkanie poświęcone turystyce w Grecji, które odbyło się po dwuletniej przerwie, spowodowanej pandemią. Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna zorganizowała spotkanie z przedstawicielami firm turystycznych, wśród nich były m.in.: biura podróży i hotele. Większość ofert przedstawiała Kreta.
“Głównym celem wydarzenia jest nawiązanie kontaktów pomiędzy polskimi i greckimi uczestnikami. W wydarzeniu udział wzięły greckie przedsiębiorstwa turystyczne, hotele i regiony z całej Grecji, a także wiodące polskie biura podróży” – mówi Nikoletta Nikolopoulou, Dyrektor GNTO na Polskę i Czechy.
“Mimo trudnej sytuacji pandemicznej, organizacja tego rodzaju spotkań łączących partnerów biznesowych jest bardzo ważna dla budowania nowych i utrzymywania istniejących relacji. Tym bardziej, że Grecja jest jednym z ulubionych kierunków wyjazdów Polaków. Wszyscy liczą na to, że na wiosnę sytuacja wreszcie się ustabilizuje i wrócimy do “normalnego” trybu działania” – dodaje Robert Szulc, dyrektor Veniti sp. z o.o.
Miniony sezon letni wypadł lepiej niż zakładano. W planach przewidywano 50 proc. wyniku z 2019 roku, a do dziś wynosi on ponad 60 proc. Polska przyczyniła się do osiągnięcia tego wyniku, bowiem w miesiącach letnich znaleźliśmy się w pierwszej trójce na liście rynków źródłowych dla greckiej turystyki, zaraz po Niemczech i Francji.
“Polska jest obecnie jednym z głównych krajów dla greckiej turystyki. Według ostatnich danych, Polska była trzecim krajem pochodzenia turystów przylatujących do Grecji, w miesiącach lipiec – sierpień – wrzesień 2021 roku. Chcemy zaprosić więcej gości z Polski do odkrywania niezbadanych i ukrytych skarbów Grecji” – dodaje Nikoletta Nikolopoulou.
“Z roku na rok przybywa gości z Polski. Stają się coraz bardziej aktywni. Nie pamiętam, ilu z nich gościliśmy w tym roku, ale znajdują się w pierwszej dziesiątce. Uważam, że w ciągu kolejnych 3-4 lat wejdą do pierwszej piątki” – mówi George Perrakis, menadżer hotelu Civitel Creta Beach w Heraklionie.
Do tej pory greckie firmy bardziej skupiały się na sprzedaży klasycznej oferty i gdzieś umykało im przedstawianie ciekawych programów jakie posiadają. Celem tego spotkania była więc głównie promocja turystyki poza sezonem i miejsc dotąd nieznanych.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty