Polska Organizacja Turystyczna partnerem Kongresu IMPACT’25
fot. materiały prasowe
Polska Organizacja Turystyczna po raz drugi została partnerem kongresu Impact – platformy wymiany wiedzy między biznesem a nauką w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna edycja wydarzenia odbyła się w Poznaniu i zgromadziła około 6 tys. uczestników. Wśród poruszanych tematów znalazła się również turystyka, przedstawiona jako naturalne rozwinięcie działań w obszarze marketingu sportowego. Za merytoryczne przygotowanie tej ścieżki tematycznej odpowiadała POT.
Centralnym punktem bloku turystycznego był panel dyskusyjny „Polska więcej niż myślisz”, nawiązujący do flagowej kampanii realizowanej wspólnie przez POT i Ministerstwo Sportu i Turystyki. Wzięli w nim udział: wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys, prezes POT Rafał Szmytke, prezes Polskiego Związku Pływackiego i mistrzyni olimpijska Otylia Jędrzejczak oraz biegacz ekstremalny Tomasz Sobania. Dyskusję poprowadził dziennikarz sportowy Sergiusz Ryczel.
Piotr Borys podkreślił znaczenie sportu jako skutecznego narzędzia budowy marki narodowej:
„Sport i turystyka to naturalne i korzystne dla obu stron połączenie. Pracujemy obecnie nad spójną marką Polska, a kampania Polska więcej niż myślisz jest tego ważnym elementem” – powiedział.
Budżet kampanii wyniósł 55 mln zł. To czyni ją największą w historii kraju pod względem zasięgu w internecie i skali wsparcia ministerialnego.
Z kolei Prezes Rafał Szmytke zwrócił uwagę na przemyślany dobór ambasadorów kampanii, m.in. Katarzyny Niewiadomej i Jeremy’ego Sochana:
„Ich duet przebił się na świecie. Wybory te poprzedziły badania przeprowadzone w większości krajów Europy” – powiedział Szmytke.
Znaczenie turystyki sportowej poparto twardymi danymi. Z danych Expedia Group wynika, że 44 proc. fanów sportu podróżuje za granicę na wydarzenia sportowe, a w grupie wiekowej 16–34 lata odsetek ten wynosi 56 proc. Wydatki na turystykę sportową stanowią obecnie 10 proc. całego rynku turystycznego na świecie, a według prognoz, w niedalekiej przyszłości ich wartość osiągnie 1,3 bln USD
Inspiracje i promocja przez sport
Otylia Jędrzejczak zaprezentowała działania promocyjne Polskiego Związku Pływackiego. W grudniu odbędą się Mistrzostwa Europy w pływaniu w Lublinie – pierwsze tej rangi zawody w Polsce od 13 lat.
„Pomimo krótkiego czasu na przygotowania, realizacja była profesjonalna. Chcemy pokazywać sport jako sposób promocji Polski – kraju, w którym można przeżyć najlepsze chwile życia” – powiedziała Jędrzejczak.
Z kolei Tomasz Sobania podzielił się swoją historią ekstremalnych biegów przez Europę i USA:
„Podczas biegu przez Stany Zjednoczone, gdzie czułem się jak Forrest Gump, dołączali do mnie ludzie. Powstał nawet film, który osiągnął 48 mln wyświetleń i przyniósł wartość reklamową na poziomie 7 mln zł – bez żadnego budżetu promocyjnego” – powiedział.
Sobania zapowiedział również nowy projekt: 50 maratonów w 50 stanach USA w 50 dni. POT był partnerem jego wcześniejszego biegu do Barcelony.
Poznań stawia na MICE
POT współorganizował również panel pt. „Budowanie przewagi konkurencyjnej miast”, poświęcony strategiom pozyskiwania wydarzeń w ramach branży MICE. Moderatorem spotkania był dr Krzysztof Celuch, a wśród prelegentów znaleźli się m.in. Tomasz Kobierski (Grupa MTP), Karin Amstler (Kuoni Tumlare), Gijs Verbeek (EAIE), a także Chao Wang (Viparis). Zaprezentowano także koncepcję Poznań Event Hub – sieci pięciu lokalizacji eventowych, która ma na celu zwiększenie konkurencyjności miasta na rynku spotkań i wydarzeń międzynarodowych.
POWIĄZANE WPISY
16 lipca 2025
Piotr Borys: temat opłaty turystycznej jest otwarty, ale potrzebna jednomyślność branży [WYWIAD]
Dyskusja o wprowadzeniu opłaty turystycznej w Polsce wciąż trwa i – jak zapewnia Piotr…
0 Komentarzy23 Minuty
14 lipca 2025
Trentino naturalnie: barefoot, forest bathing i wodne przygody
Trentino stawia na turystykę bliską naturze. Region udowadnia, że nowoczesna oferta…
0 Komentarzy4 Minuty
14 lipca 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: „Zarządzanie turystyką i rekreacją – wczoraj, dziś i jutro” już 28 listopada
Społeczna Akademia Nauk wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego zapraszają na II…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lipca 2025
Gubałówka zaprasza na lato 2025: plaża w górach, sport i góralski folklor
Na czas wakacji Gubałówka - jeden z najchętniej odwiedzanych ośrodków turystycznych Grupy…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lipca 2025
Od Szkocji po Mazowsze. V edycja Dnia Szkockiego w Jadowie
Jadów po raz piąty zamienił się w szkocką stolicę Mazowsza. 5 lipca odbyła się kolejną…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Gniezno: Widowisko „Milenium Koronacji Bolesława Chrobrego” przyciągnie 12 tys. widzów
W sierpniu 2025 roku odbędzie w Gnieźnie plenerowe widowisko historyczno-teatralne…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lipca 2025
Compensa: Polacy coraz częściej planują urlop poza latem
Rozpoczęły się letnie wakacje. Choć tradycyjnie kojarzą się z urlopem, rośnie liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
7 lipca 2025
Corendon Airlines i Ventus Exclusive zapraszają na Golf Trips Tour 2025
Trwa międzynarodowy cykl turniejów Golf Trips Tour 2025, organizowany przez Corendon…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lipca 2025
Ranking UIA 2024: Polska na 21. miejscu w organizacji konferencji
Polska potwierdziła swoją pozycję na arenie międzynarodowej jako atrakcyjna destynacja…
0 Komentarzy2 Minuty