Polska drugim najważniejszym rynkiem turystycznym dla Słowacji. 11 proc. zagranicznych gości w 2022 to Polacy
Liczba odwiedzających Słowację z Polski w roku 2022 wyniosła prawie 1,6 mln osób, co stanowiło 11 proc. wszystkich gości zagranicznych odwiedzających ten kraj. Polska utrzymuje się na drugim miejscu jako rynek turystyki przyjazdowej do Słowacji.
Dane z poprzednich lat pokazują stabilny wzrost liczby turystów zagranicznych na Słowację, jednakże pandemia w 2020 i 2021 roku spowodowała znaczny spadek liczby odwiedzających. W 2022 roku odnotowano znaczący wzrost liczby turystów, a Polska utrzymuje się wciąż jako ważny rynek źródłowy dla słowackiego sektora turystycznego.
Liczba polskich turystów na Słowacji w 2022 roku wynosiła 1 594 148 i wzrosła o 220 proc. w porównaniu do roku 2021. Nadal jednak jest o 21 proc. niższa niż w 2019 roku. Najpopularniejszymi miesiącami wizyt Polaków w Słowacji były lipiec i sierpień, a wzrost odnotowano również w lutym. Największym zainteresowaniem wśród polskich turystów cieszą się regiony: żyliński, bratysławski i preszowski.
W 2022 roku liczba noclegów polskich turystów na Słowacji sięgnęła 430 tys., co oznacza wzrost o 233 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. Jednak w odnosząc się do 2019 odnotowano spadek o 26 proc. Największy popyt na noclegi przypadł na luty i sierpień.
Słowacja jest już gotowa na rozpoczęcie letniego sezonu turystycznego. W ramach kampanii medialnej o nazwie “Tak blisko”, Slovakia Travel promuje słynne atrakcje kraju i przypomina, że Słowacja znajduje się naprawdę blisko i jest dobrym miejscem zarówno na krótki wyjazd, jak i dłuższe wakacje.
POWIĄZANE WPISY
2 czerwca 2023
Europa odzyskuje przewagę w organizacji spotkań stowarzyszeniowych, ale Polska traci pozycję w rankingu ICCA
Według najnowszego raportu ICCA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Kongresów i Konferencji)…
0 Komentarzy4 Minuty
31 maja 2023
Rusza kampania promująca Niemcy obiektami UNESCO
Nowa akcja promocyjna Niemieckiej Centrali Turystyki skoncentrowana na obiektach…
0 Komentarzy3 Minuty
30 maja 2023
Holiday Barometer 2023 Polacy nie rezygnują z podróży, a ponad połowa wyda na nie więcej pieniędzy
Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej i wzrostu cen, aż 3/4 Polaków ma już zaplanowane…
0 Komentarzy6 Minuty
24 maja 2023
Weekend portugalski w Warszawie. Czwarta edycja już od 16 czerwca w Hali Gwardii
Od 16 do 18 czerwca w Hali Gwardii w Warszawie odbędzie się czwarta edycja Weekendu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 maja 2023
Garda Trentino – włoska kultura, kuchnia i aktywności na świeżym powietrzu
W minionym tygodniu odbyło się spotkanie z dziennikarzami poświęcone Garda Trentino –…
0 Komentarzy3 Minuty
17 maja 2023
W ośrodkach TMR narciarze mogą konkurować długością pokonanych tras. Słowacki narciarz zimą przejechał prawie 7 tys. km
W słowackim ośrodku narciarskim Jasna i Tatrach Wysokich miłośnicy sportów zimowych mieli…
0 Komentarzy3 Minuty
16 maja 2023
Raport Global Travel Trends 2023: rośnie popularność podróży śladami filmów i seriali
Według raportu Global Travel Trends 2023, na decyzje podróżnych media społecznościowe i…
0 Komentarzy4 Minuty
15 maja 2023
Life-changing experience: Grecja staruje z nową kampanią promocyjną
Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO) startuje z nową kampanią promocyjną o…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2023
Targi ATM 2023 większe niż rok temu. Polska musi lepiej promować swoją ofertę w krajach Zatoki Perskiej
Największa w historii frekwencja oraz liczba wystawców, liczne panele dotyczące…
1 Komentarz12 Minuty