Polonus – 4,75 mln pasażerów w 2019 roku

fot. archiwum Polonusa

W 2019 roku na pokładach 160 autokarów Polonusa zostało przewiezionych 4 750 000 pasażerów. W komunikacji dalekobieżnej autokary przejechały ponad 6 500 000 kilometrów. W ofercie Polonusa pasażerowie mają do dyspozycji 600 przystanków. Najwyższa w historii była również sprzedaż biletów w kanałach internetowych, zwłaszcza w aplikacjach mobilnych gdzie wzrost wyniósł aż 49 proc.

Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus S.A., powiedział: „W 2019 roku przewieźliśmy najwięcej pasażerów w historii naszej firmy! Zawdzięczamy to zaufaniu naszych klientów, którzy wiedzą, że decydując się na podróż  z Polonusem otrzymują najwyższy poziom obsługi w atrakcyjnej cenie. Wspólnie  z naszymi partnerami w ramach sieci Polonus Partner przejechaliśmy ponad 10 500 000 kilometrów. Ten rok pokazał, że razem możemy więcej.”

W 2019 roku z usług Polonusa skorzystała rekordowa liczba 4 750 000 pasażerów. We flocie narodowego przewoźnika obecnie znajduje się 160 autokarów. To wzrost o 6 proc. w porównaniu do 2018 roku..

Bogata siatka połączeń oraz rozbudowana sieć przystanków umożliwia zarówno wygodne podróże dalekobieżne oraz lokalne, realizowane w oparciu o bazy w Nowym Dworzec Mazowieckim oraz Piasecznie. Polonus realizuje obecnie kursy z ponad 600 przystanków.

162 razy równik

Tylko w komunikacji dalekobieżnej autokary Polonus przejechały ponad 6,5 miliona kilometrów. To dystans wystarczający do tego by ponad 162 okrążyć Ziemię. Pomimo milionów kilometrów na koncie działalność firmy jest przyjazna dla środowiska. Pojazdy znajdujące się we flocie Polonus spełniają wszystkie normy emisji spalin. Autokar jest jednym z najczystszych środków komunikacji przyczyniającym się do ograniczenia śladu węglowego korzystających z niego osób.

Coraz lepsi partnerzy

Czołowi polscy przewoźnicy zrzeszeni w programie Polonus Partner przejechali wspólnie ponad 10 500 kilometrów. Pasażerowie docenili współpracę, ponieważ sprzedaż biletów na stronie PolonusPartner.pl wzrosła w 2019 roku o 32 proc.. Pięcioprocentowy wzrost odnotowano także na stronie pkspolonus.pl. Wzrost sprzedaży w kanałach internetowych to dający się zaobserwować stale rosnący trend.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się możliwość zakupu biletu w aplikacjach mobilnych. Tutaj wzrost zainteresowania ofertą narodowego przewoźnika autokarowego przełożył na zwiększenie sprzedaży o 49 proc. względem 2018 roku.

Dla wygody pasażerów

Polonus do obsługi swoich połączeń przeznacza komfortowe i nowoczesne autokary marki Scania, wyposażone w klimatyzację, wygodne, rozkładane fotele czy gniazdka 230V. Pasażerowie Polonusa mogą też korzystać podczas podróży z bezpłatnego bezprzewodowego Internetu oraz usługi geolokalizacji. Firma współpracuje również z rozbudowaną siecią agentów
w całym kraju, którzy pośredniczą w sprzedaży oferty Polonus.

Polonus jest operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Spółka posiada również własny system zarządzania dworcami Dworzec Online oraz platformę sprzedaży biletów zdo.pl i DworzecOnline.pl.