Polonus – 300 tysięcy pasażerów w wakacje

archiwum Polonusa

Polonus w sezonie wakacyjnym przewiózł blisko 300 000 pasażerów. Sprzedaż biletów online wzrosła o ponad 30 proc. w sezonie letnim w porównaniu do roku poprzedniego.

Ostatniego lata zostały uruchomione dwie nowe linie krajowe i jedna międzynarodowa, flota została rozbudowana o 7 nowych autokarów. Jednym z najistotniejszych wydarzeń w branży było utworzenie koalicji Polonus Partner, konsolidującej największych polskich przewoźników autokarowych w Polsce. Przez 5 miesięcy funkcjonowania programu pojazdy z logo Polonus Partner przejechały aż 4 miliony kilometrów.

Polonus nieustannie rozbudowując swoją siatkę połączeń, wprowadził 2 nowe linie dalekobieżne do Bełchatowa i Szczawnicy oraz jedną międzynarodową do Iwano-Frankowska.

Dzięki temu łączny przebieg komunikacji dalekobieżnej w tym roku zwiększył się o blisko 5 proc. w okresie samego sezonu letniego w porównaniu do roku ubiegłego. W maju 2018 roku przewoźnik wprowadził na swoje trasy 7 nowych autokarów.

Tym samym Polonus rozbudował tabor do 45 nowoczesnych, komfortowych i bezpiecznych pojazdów, które w sezonie wakacyjnym codziennie kursują pomiędzy 168 miastami w Polsce i za granicą. Koszt inwestycji wynosił 8 mln zł.

Maciej Acedański prezes zarządu Polonus, powiedział: „Sezon letni był w tym roku wyjątkowo intensywny. Z sukcesem uruchomiliśmy projekt Polonus Partner, wprowadziliśmy nowe linie krajowe i międzynarodowe, zainwestowaliśmy w 7 nowych autokarów. Autokary Polonusa przewiozły bezpiecznie 300 000 pasażerów. Nowa strategia marketingowa i promocyjna przyniosła realne efekty, zwiększając naszą sprzedaż online aż o 30 proc.”

Sieć Polonus Partner, powołana na rzecz integracji i rozwoju krajowego transportu pasażerskiego, dzięki udziałowi 9 największych regionalnych przewoźników, tworzy ofertę 55 linii krajowych, łączących 280 miejscowości obsługiwanych przez 155 nowoczesnych i bezpiecznych pojazdów.

W ciągu 5 miesięcy pojazdy z logo Polonus Partner przejechały aż 4 miliony kilometrów.

Spółka Polonus w minionym sezonie letnim zaangażowała się w akcję „Kolej na Ciebie. Uratuj życie!”, gdzie wspólnie z przedstawicielami PKP propagowała oddawanie krwi w objazdowych punktach krwiodawstwa.
W wakacje Polonus został także partnerem Onko-Olimpiady organizowanej przez Fundację Spełnionych Marzeń. Przewoźnik chętnie uczestniczy w wydarzeniach z udziałem dzieci, szczególnie jeśli uczestnikami są młodzi ludzie doświadczeni chorobą nowotworową.

Polonus w swoich planach na przyszły rok również zakłada uczestnictwo w licznych przedsięwzięciach branżowych i rozrywkowych. Ze względu na ogromny sukces sprzedaży biletów Polonus poprzez kanały online – ponad 30 proc. wzrost w stosunku do 2017 roku, przewoźnik będzie skupiał uwagę na rozwoju działań internetowych i digitalowych, takich jak współpraca i obecność w aplikacji Skycash, dzięki której pasażerowie mogą w łatwy sposób zakupić bilet poprzez telefon czy tablet.