Polacy jesienią lubią city break i plażowanie

Według wyników badań przeprowadzonych przez Travelplanet.pl, najwięcej polskich turystów jesienią wybiera krótkie wypady do miast europejskich lub kurortów śródziemnomorskich. Coraz więcej turystów decyduje się krótki, maksymalnie 4 dniowy pobyt. Ubiegłej jesieni (od połowy września do połowy listopada) było to tylko 2,5 proc klientów Travelplanet.pl. Tej jesieni na krótki wypad zdecydowało się 6,2 proc. turystów.
Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl powiedział: „Mniej więcej połowa z nich wybiera tzw. city break w europejskich miastach.”
Spośród grona turystów, którzy tej jesieni zaplanowali kilkudniowy wypad za granicę (w tym do śródziemnomorskich kurortów), najbardziej popularne miasto to Barcelona, gdzie chce odpocząć 9,2 proc. klientów Travelplanet.pl. Niewiele mniej, bo 8,6 proc. wybiera się do Budapesztu. Ponad 7 proc. turystów jedzie do Cannes a 6,6 proc. – do Wilna. Paryż, Praga, Wiedeń, Londyn czy Rzym tej jesieni są mniej atrakcyjne dla klientów Travelplanet.pl. Do Paryża chce zajrzeć na kilka dni 4,2 proc. turystów a do pozostałych metropolii od 1,5 do 2 proc. turystów.
Radosław Damasiewicz skomentował: „Wyjazdy typu city break to tzw. wyprawy budżetowe. Turyści zwiedzający europejskie metropolie najczęściej rezerwują tylko przelot i hotel ze śniadaniami. W wypadku miast położonych względnie blisko Polski, jak Wiedeń, Praga, Budapeszt czy Wilno, często rezygnują z przelotu wybierając dojazd własny.”
W okresie jesiennym klienci Travelplanet.pl równie chętnie jak w europejskich stolicach wypoczywają maksymalnie 4 dni w śródziemnomorskich kurortach w Turcji, Grecji, na Malcie a także w Egipcie i Maroku.
Damasiewicz zauważył: „Warto jednak pamiętać, że tej jesieni przeszło 9 na 10 klientów Travelplanet.pl zarezerwowało sobie regularny, co najmniej tygodniowy wypoczynek w Grecji, Egipcie, Turcji Hiszpanii i Tunezji. Ceny wyjazdów typu last minute tych krajów na kilka dni a nawet tydzień jesienią oscylują wokół 1100 – 1300 zł i są porównywalne z kosztami kilkudniowego, budżetowego pobytu w europejskich metropoliach.”
POWIĄZANE WPISY
6 listopada 2025
Travelist.pl z najdłuższą wyprzedażą w historii portalu – Black Month Sale 2025
Od 3 listopada do 2 grudnia portal rezerwacyjny Travelist.pl prowadzi akcję promocyjną…
0 Komentarzy2 Minuty
5 listopada 2025
Albania nowym kierunkiem w ofercie Itaki z Zielonej Góry
Biuro podróży Itaką ogłosiło uruchomienie nowego kierunku wakacyjnego z Portu Lotniczego…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
Wakacje.pl: Wzrost rezerwacji na długi weekend listopadowy. Polacy stawiają na Egipt, Turcję i Cypr
Długi weekend z 11 listopada cieszy się dużym zainteresowaniem. Według danych Wakacje.pl…
0 Komentarzy4 Minuty
5 listopada 2025
ETI i Enter Air łączą siły. Pierwszy lot z Katowic do Hurghady już w listopadzie
Z początkiem sezonu zimowego ETI dołącza do grona partnerów Enter Air, oferując regularne…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
eSky sprawdza, gdzie wypoczywają Polacy w listopadzie. Króluje Malta
Biuro podróży eSky.pl przygotowało zestawienie kierunków, które Polacy najczęściej…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Artur Makolągwa nowym marketing i e-commerce managerem w Exim Tours
Do zespołu Exim Tours dołączył Artur Makolągwa, obejmując stanowisko marketing i…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2025
Nekera: Austria utrzymuje pozycję lidera zimowych wyjazdów narciarskich Polaków
Nekera otwiera sezon zimowy 2025/26 w Austrii. Tegoroczna edycja Skiopening odbędzie się…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Rainbow pokazuje, jak świat wita Nowy Rok
Biuro podróży Rainbow przygotowało zestawienie najciekawszych i największych obchodów…
0 Komentarzy5 Minuty
3 listopada 2025
Skyscanner prezentuje najpopularniejsze kierunki na listopadowy city break
Jesień to czas, w którym coraz więcej podróżnych decyduje się na krótki, miejski…
0 Komentarzy2 Minuty










