Polacy jesienią lubią city break i plażowanie

Według wyników badań przeprowadzonych przez Travelplanet.pl, najwięcej polskich turystów jesienią wybiera krótkie wypady do miast europejskich lub kurortów śródziemnomorskich. Coraz więcej turystów decyduje się krótki, maksymalnie 4 dniowy pobyt. Ubiegłej jesieni (od połowy września do połowy listopada) było to tylko 2,5 proc klientów Travelplanet.pl. Tej jesieni na krótki wypad zdecydowało się 6,2 proc. turystów.
Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl powiedział: „Mniej więcej połowa z nich wybiera tzw. city break w europejskich miastach.”
Spośród grona turystów, którzy tej jesieni zaplanowali kilkudniowy wypad za granicę (w tym do śródziemnomorskich kurortów), najbardziej popularne miasto to Barcelona, gdzie chce odpocząć 9,2 proc. klientów Travelplanet.pl. Niewiele mniej, bo 8,6 proc. wybiera się do Budapesztu. Ponad 7 proc. turystów jedzie do Cannes a 6,6 proc. – do Wilna. Paryż, Praga, Wiedeń, Londyn czy Rzym tej jesieni są mniej atrakcyjne dla klientów Travelplanet.pl. Do Paryża chce zajrzeć na kilka dni 4,2 proc. turystów a do pozostałych metropolii od 1,5 do 2 proc. turystów.
Radosław Damasiewicz skomentował: „Wyjazdy typu city break to tzw. wyprawy budżetowe. Turyści zwiedzający europejskie metropolie najczęściej rezerwują tylko przelot i hotel ze śniadaniami. W wypadku miast położonych względnie blisko Polski, jak Wiedeń, Praga, Budapeszt czy Wilno, często rezygnują z przelotu wybierając dojazd własny.”
W okresie jesiennym klienci Travelplanet.pl równie chętnie jak w europejskich stolicach wypoczywają maksymalnie 4 dni w śródziemnomorskich kurortach w Turcji, Grecji, na Malcie a także w Egipcie i Maroku.
Damasiewicz zauważył: „Warto jednak pamiętać, że tej jesieni przeszło 9 na 10 klientów Travelplanet.pl zarezerwowało sobie regularny, co najmniej tygodniowy wypoczynek w Grecji, Egipcie, Turcji Hiszpanii i Tunezji. Ceny wyjazdów typu last minute tych krajów na kilka dni a nawet tydzień jesienią oscylują wokół 1100 – 1300 zł i są porównywalne z kosztami kilkudniowego, budżetowego pobytu w europejskich metropoliach.”
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty