Polacy chcą jeździć na city breaki. Ponad jedna trzecia kilka razy w roku zwiedza duże miasta
Polacy chcą zwiedzać duże miasta. Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Leonardo Hotels wynika, że więcej niż co trzecia osoba korzysta z wyjazdów w modelu city break aż kilka razy w roku. Jedną z motywacji jest to, aby płacić mniej niż za dłuższe wakacje.
Około 24 proc. ankietowanych w ogóle nie korzysta z city breaków – pozostali korzystają z tej formy wyjazdu w różnym wymiarze. Ponieważ osoby o odmiennych upodobaniach decydują się na takie wakacje z różną częstotliwością, różni je też motywacja do wybierania się na city break. Może to być ogólny relaks, zwiedzanie konkretnych lokalizacji i zabytków, odkrywanie kultury i atrakcji turystycznych.
Więcej do zobaczenia, taniej i krócej
Najwięcej ankietowanych wskazało, że ich motywacją jest zwiedzanie, chęć poznania miasta i jego historii oraz zobaczenie zabytków – było to 29 proc. Na drugim miejscu uplasowała się możliwość poznania kilku różnych miejsc, zamiast spędzania dłuższego czasu w jednym miejscu – na ten czynnik wskazało 21 proc. respondentów. Na trzecim miejscu wymieniono aspekt finansowy, ponieważ city breaki są tańszą i bardziej dopasowaną do finansowych możliwości respondentów formą wypoczynku – tak twierdzi 18 proc. ankietowanych. Pozostałe czynniki to: eventy w dużych miastach, koncerty, zakupy, ale również aspekt czasowy, ponieważ 10 proc. ankietowanych wskazało, że nie ma czasu na dłuższe wakacje.
O wyborze kierunku decyduje koszt
Ankietowanych zapytano o to, jaki aspekt decyduje o wyborze miejscowości na city break. Największa grupa – 31 proc. – wskazała na ogólny koszt takiego wyjazdu. Na drugim miejscu – 23 proc. – wskazano na zainteresowanie konkretnym, jeszcze niepoznanym miejscem. Dalej wymieniano powrót do ulubionego miejsca, rekomendację znajomych, wygodne połączenia lotnicze i dojazd czy ofertę kulinarną danej miejscowości oraz ofertę miejsca noclegowego. Cena jest też głównym czynnikiem wyboru hotelu, w którym goście spędzą city break – wskazało na nią aż 60 proc. ankietowanych.
Zapytani o najlepsze towarzystwo do wypadu, ankietowani odpowiedzieli jednoznacznie: 43 proc. wskazało na partnera/partnerkę. Tuż za nimi znalazła się rodzina z dziećmi – 28 proc. – oraz znajomi i przyjaciele – 17 proc. Zaledwie 8 proc. ankietowanych wybrałoby się na city break w pojedynkę.
POWIĄZANE WPISY
18 września 2024
Biura podróży – spadek cen wycieczek na Sycylii i Costa del Sol
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
18 września 2024
Nowy bieg górski w dolinie Stubai w Austrii
W ostatni weekend września w austriackiej wiosce Telfes w dolinie Stubai odbędą się nowe…
0 Komentarzy3 Minuty
18 września 2024
Fru.pl: wakacyjne loty 2024 – ceny spadły o 19 proc.
Ceny lotów w sezonie wakacyjnym były o 19 proc. niższe w porównaniu do ubiegłego lata.…
0 Komentarzy7 Minuty
17 września 2024
Konkurs na plakat promocyjny LOT rozstrzygnięty
Polskie Linie Lotnicze LOT wyłoniły zwycięzców konkursu na plakat reklamowy. To…
0 Komentarzy2 Minuty
17 września 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich
Itaka potwierdza swoje dalsze zaangażowanie w polski sport, kontynuując nagradzanie…
0 Komentarzy1 Minuty
17 września 2024
EURO 2024 napędza wzrost turystyki przyjazdowej w Niemczech
Wydarzenia sportowe, takie jak EURO 2024, przyciągają turystów z całego świata, co…
0 Komentarzy2 Minuty
17 września 2024
Justyna Lewkowicz nową dyrektorką regionalną w IGHP
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową dyrektorkę regionalną w województwie…
0 Komentarzy1 Minuty
17 września 2024
Barometr SOIT: rynek podróży motywacyjnych w 2023 i prognozy na 2024
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) ogłosiło podczas konferencji…
0 Komentarzy5 Minuty
16 września 2024
Projekt Taste of the Lublin Region promuje Lubelszczyznę
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna (LROT) realizuje projekt Taste of the Lublin…
0 Komentarzy1 Minuty