Podróże pokolenia Y
![Nieodłączny atrybut pokolenia Y - smartfon AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2016/07/c1fbba98d3e1826cc2ca4ec2fafee185.jpg)
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Allianz Worldwide Partners 96 proc. Polaków w wieku 18-30 lat podróżuje.
W lutym sprawdzono opinie i podejście do wyjazdów Millenialsów z 11 państw: Polski, Francji, Niemiec, Australii, Austrii, Chin, Hiszpanii, USA, Włoch, Wielkiej Brytanii oraz Holandii. Badanie pokazało, że niezależnie od długości czy szerokości geograficznej młodym ludziom nieobce są podróże. Najwyższy wskaźnik zanotowano w Hiszpanii (99 proc.), ale nie jest on drastycznie wyższy od najniższego, na poziomie 93 proc. który zaobserwowano w Chinach.
Dwoma najpopularniejszymi przyczynami podróży młodych ludzi jest chęć poznania nowych miejsc oraz wypoczynek. Niespokojna natura i pragnienie odkrywania nieznanych im obszarów dają o sobie znać przede wszystkim u Hiszpanów (62 proc.), Francuzów (59 proc.), Holendrów (55 proc.), Włochów (51 proc.) i mieszkańców Wielkiej Brytanii (46 proc.). Z kolei Polacy (61 proc.), Niemcy (60 proc.), Austriacy (60 proc.), Chińczycy (51 proc.) oraz Australijczycy (50 proc.) cenią sobie przede wszystkim możliwość oderwania się od codziennych spraw i wypoczynek. Co ciekawe, głównym motywem wyruszenia poza miejsce zamieszkania w przypadku obywateli USA jest odwiedzenie przyjaciół i rodziny (56 proc.).
Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance, skomentował: “Mniejsze zróżnicowanie postaw możemy z kolei zauważyć w przyczynach wyboru miejsca podróży. Najczęściej wskazywanym czynnikiem są koszty jakie musimy ponieść w związku z wyjazdem. Spośród wszystkich badanych narodowości wyróżniają się jedynie nasi rodacy, Chińczycy oraz Holendrzy. Polacy (56 proc.) oraz mieszkańcy Państwa Środka (39 proc.) nad cenę przedkładają atrakcyjność miejsca, do którego się wybierają. Z kolei Holendrzy przede wszystkim zwracają uwagę na klimat i warunki pogodowe panujące w wybranej destynacji (55 proc.).”
Przedstawiciele pokolenia Y dokonując wyborów często polegają przede wszystkim na rekomendacjach najbliższego otoczenia i przed podjęciem ostatecznej decyzji starają się poznać jak najwięcej opinii na temat wybranej marki/produktu/usługi. Nie inaczej sprawa wygląda w przypadku planowania wyjazdów. W odpowiedzi na pytanie w jaki sposób planują swój wyjazd i dokonują rezerwacji, większość Millenialsów wskazała, że bazują na ocenie rodziny i znajomych. Robią tak mieszkańcy USA (55 proc.), Australijczycy (53 proc.), obywatele Wielkiej Brytanii (49 proc.), Polacy (44 proc.), Francuzi (44 proc.), Holendrzy (38 proc.) i Chińczycy (37 proc.). Austriacy (50 proc.) i Niemcy (47 proc.) najczęściej zaufanie pokładają w informacjach prezentowanych na międzynarodowych i lokalnych portalach turystycznych, a Hiszpanie decyzje podejmują na podstawie stron hotelowych. Włosi z kolei najbardziej cenią sobie opinie zamieszczone na stronach linii lotniczych.
Jak wiadomo nieodłącznym atrybutem nowoczesnego, młodego człowieka jest smartfon. Dlatego też, w trakcie podróży, możliwość sprawnej komunikacji i szybkiego znalezienia najpotrzebniejszych informacji, postrzegane jest jako podstawowe zabezpieczenie w razie nagłych zdarzeń. Podejście to charakteryzuje przede wszystkim respondentów z Polski (69 proc.), USA (62 proc.), Włoch (59 proc.), Hiszpanii (58 proc.), Niemiec (55 proc.) i Austrii (53 proc.).
Podstawowym zabezpieczeniem w oczach Chińczyków (67 proc.), Australijczyków (60 proc.), Brytyjczyków (58 proc.) oraz Holendrów (53 proc.) jest za to posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia turystycznego. Francuzi najczęściej czują się bezpieczni, jeżeli posiadają przy sobie fotokopie najpotrzebniejszych dokumentów (39 proc.).
Piotr Ruszowski, dodał: “Pokładanie ufności w urządzeniach mobilnych i możliwości szybkiej komunikacji są jednymi z głównych cech wyróżniających przedstawicieli pokolenia Y. Jednak nie możemy zapominać o komforcie jaki daje nam posiadanie ubezpieczenia turystycznego. Dzięki niemu otrzymujemy nie tylko całodobowe wsparcie specjalistów z wielu dziedzin, ale co najważniejsze nie musimy martwić się o koszty związane z udzieleniem pomocy, której możemy potrzebować.”
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lipca 2024
PKL podpisuje kontrakt na nowe koleje linowe w Szczawniku. W planach reaktywacja ośrodka narciarskiego w Muszynie
Grupa PKL wraz z Gminą Muszyna planuje reaktywację ośrodka narciarskiego w Szczawniku.…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Hydropolis zorganizuje półkolonie w drugiej połowie sierpnia. Uczestnicy poznają ciekawostki ze świata wody
Centrum wiedzy o wodzie Hydropolis zaprasza najmłodszych na półkolonie, których motywem…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Startuje proces E-Certyfikacji Informacji Turystycznej w Polsce
Polska Organizacja Turystyczna, odpowiedzialna za promocję polskiej turystyki i rozwój…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Nocny bieg po płycie lotniska tym razem w Lublinie. Skywayrun 2024 zaplanowany na połowę października
Bieg Skywayrun Lublin Airport 2024 będzie 19-tym biegiem po pasie startowym lotniska…
0 Komentarzy2 Minuty