Podróże pokolenia Y

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Allianz Worldwide Partners 96 proc. Polaków w wieku 18-30 lat podróżuje.
W lutym sprawdzono opinie i podejście do wyjazdów Millenialsów z 11 państw: Polski, Francji, Niemiec, Australii, Austrii, Chin, Hiszpanii, USA, Włoch, Wielkiej Brytanii oraz Holandii. Badanie pokazało, że niezależnie od długości czy szerokości geograficznej młodym ludziom nieobce są podróże. Najwyższy wskaźnik zanotowano w Hiszpanii (99 proc.), ale nie jest on drastycznie wyższy od najniższego, na poziomie 93 proc. który zaobserwowano w Chinach.
Dwoma najpopularniejszymi przyczynami podróży młodych ludzi jest chęć poznania nowych miejsc oraz wypoczynek. Niespokojna natura i pragnienie odkrywania nieznanych im obszarów dają o sobie znać przede wszystkim u Hiszpanów (62 proc.), Francuzów (59 proc.), Holendrów (55 proc.), Włochów (51 proc.) i mieszkańców Wielkiej Brytanii (46 proc.). Z kolei Polacy (61 proc.), Niemcy (60 proc.), Austriacy (60 proc.), Chińczycy (51 proc.) oraz Australijczycy (50 proc.) cenią sobie przede wszystkim możliwość oderwania się od codziennych spraw i wypoczynek. Co ciekawe, głównym motywem wyruszenia poza miejsce zamieszkania w przypadku obywateli USA jest odwiedzenie przyjaciół i rodziny (56 proc.).
Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance, skomentował: “Mniejsze zróżnicowanie postaw możemy z kolei zauważyć w przyczynach wyboru miejsca podróży. Najczęściej wskazywanym czynnikiem są koszty jakie musimy ponieść w związku z wyjazdem. Spośród wszystkich badanych narodowości wyróżniają się jedynie nasi rodacy, Chińczycy oraz Holendrzy. Polacy (56 proc.) oraz mieszkańcy Państwa Środka (39 proc.) nad cenę przedkładają atrakcyjność miejsca, do którego się wybierają. Z kolei Holendrzy przede wszystkim zwracają uwagę na klimat i warunki pogodowe panujące w wybranej destynacji (55 proc.).”
Przedstawiciele pokolenia Y dokonując wyborów często polegają przede wszystkim na rekomendacjach najbliższego otoczenia i przed podjęciem ostatecznej decyzji starają się poznać jak najwięcej opinii na temat wybranej marki/produktu/usługi. Nie inaczej sprawa wygląda w przypadku planowania wyjazdów. W odpowiedzi na pytanie w jaki sposób planują swój wyjazd i dokonują rezerwacji, większość Millenialsów wskazała, że bazują na ocenie rodziny i znajomych. Robią tak mieszkańcy USA (55 proc.), Australijczycy (53 proc.), obywatele Wielkiej Brytanii (49 proc.), Polacy (44 proc.), Francuzi (44 proc.), Holendrzy (38 proc.) i Chińczycy (37 proc.). Austriacy (50 proc.) i Niemcy (47 proc.) najczęściej zaufanie pokładają w informacjach prezentowanych na międzynarodowych i lokalnych portalach turystycznych, a Hiszpanie decyzje podejmują na podstawie stron hotelowych. Włosi z kolei najbardziej cenią sobie opinie zamieszczone na stronach linii lotniczych.
Jak wiadomo nieodłącznym atrybutem nowoczesnego, młodego człowieka jest smartfon. Dlatego też, w trakcie podróży, możliwość sprawnej komunikacji i szybkiego znalezienia najpotrzebniejszych informacji, postrzegane jest jako podstawowe zabezpieczenie w razie nagłych zdarzeń. Podejście to charakteryzuje przede wszystkim respondentów z Polski (69 proc.), USA (62 proc.), Włoch (59 proc.), Hiszpanii (58 proc.), Niemiec (55 proc.) i Austrii (53 proc.).
Podstawowym zabezpieczeniem w oczach Chińczyków (67 proc.), Australijczyków (60 proc.), Brytyjczyków (58 proc.) oraz Holendrów (53 proc.) jest za to posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia turystycznego. Francuzi najczęściej czują się bezpieczni, jeżeli posiadają przy sobie fotokopie najpotrzebniejszych dokumentów (39 proc.).
Piotr Ruszowski, dodał: “Pokładanie ufności w urządzeniach mobilnych i możliwości szybkiej komunikacji są jednymi z głównych cech wyróżniających przedstawicieli pokolenia Y. Jednak nie możemy zapominać o komforcie jaki daje nam posiadanie ubezpieczenia turystycznego. Dzięki niemu otrzymujemy nie tylko całodobowe wsparcie specjalistów z wielu dziedzin, ale co najważniejsze nie musimy martwić się o koszty związane z udzieleniem pomocy, której możemy potrzebować.”
POWIĄZANE WPISY
1 czerwca 2023
Katarzyna Szepczyńska nową dyrektorką departamentu ubezpieczeń turystycznych w Europa Ubezpieczenia
Katarzyna Szepczyńska dołączyła do zespołu Europy Ubezpieczenia, wzmacniając ich pozycję…
0 Komentarzy2 Minuty
26 maja 2023
Polski szef kuchni zdobywa tytuł najlepszego managera Marriott na świecie
Piotr Lasecki, szef kuchni hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport, został…
0 Komentarzy3 Minuty
18 maja 2023
Travelist.pl: tegoroczne wakacje droższe niż kiedykolwiek wcześniej
Już tylko kilka tygodni pozostało do rozpoczęcia wakacji 2023. Niestety zapowiadają się…
0 Komentarzy5 Minuty
18 maja 2023
Rusza nowa kampania „Wrocław miasto przygody”. W tle poszukiwanie skarbu i dawna legenda
Opactwo benedyktynów, Skarb Ołbiński, pościgi i historia Wrocławia – właśnie to będą…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2023
Pętla Szczyrkowska już po wiosennych przeglądach. TMR zaprasza na wędrówkę po Beskidzie Śląskim
Ośrodki turystyczne Szczyrk Mountain Resort i COS OPO Szczyrk zapraszają całe rodziny do…
0 Komentarzy1 Minuty
11 maja 2023
Kongres Impact’23: Ponad 4,5 mln zł wsparcia dla poznańskich firm i hoteli
Wczoraj w Poznaniu rozpoczęła się kolejna edycja międzynarodowego kongresu Impact’23, a…
0 Komentarzy3 Minuty
10 maja 2023
Mazowsze oficjalnie otwiera sezon turystyczny 2023. Rosnący ruch turystyczny i nowe inicjatywy promocyjne
Na pokładzie statku Info Barka w Warszawie oficjalnie otwarto sezon turystyczny 2023 na…
0 Komentarzy2 Minuty
27 kwietnia 2023
Małopolska z nową kampanią promującą turystykę kulinarną
Województwo Małopolskie startuje z nową kampanią promującą turystykę kulinarną, jako…
0 Komentarzy2 Minuty
27 kwietnia 2023
POT partnerem merytorycznym europejskiego forum lotniczego Routes Europe 2023 w Łodzi
Polska Organizacja Turystyczna została partnerem merytorycznym europejskiego forum…
0 Komentarzy2 Minuty