Podlasie walczy o pozytywny wizerunek. Zasięgi w mediach osiągnęły wynik 46 mln

W 2022 roku Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna zrealizowała szereg działań informacyjno-promocyjnych, których zadaniem było odbudowanie korzystnego obrazu regionu. Miały one także na celu zachęcenia turystów do wypoczynku w tamtych okolicach.
Raport wykonany przez Instytut Monitorowania Mediów podsumowuje obecność PROT w mediach w 2022 roku. Analizie poddano: Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, hasło Podlaskie Travel oraz kampanię „Świat jak z Baśni – Podlaskie Travel”.
Łączna liczba publikacji w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku wyniosła 1034. Przełożyło się to na zasięg wynoszący 45,7 mln, natomiast ekwiwalent reklamowy (AVE) wyceniono na 4,46 mln zł. Indeks AVE bywa stosowany jako indeks oceny efektywności działań PR, wyraża ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą.
Informacje najczęściej pojawiały się w mediach o profilu ogólnoinformacyjnym (872 publikacji) i zasięgu ogólnokrajowym (732 publikacji). Większość publikacji miała neutralny (860 publikacji) lub pozytywny (32 publikacji) wydźwięk. Nie odnotowano publikacji o wydźwięku negatywnym.
Największy zasięg (37,4 mln kontaktów) osiągnęły publikacje w telewizji. Szczyt zasięgu przypadł na lipiec. W tym miesiącu wygenerowano też największy ekwiwalent reklamowy (1,28 mln zł).
Dominującym medium były serwisy społecznościowe. Liczba publikacji wyniosła 454 i wygenerowała zasięgi rzędu 381 tys. o łącznym ekwiwalencie reklamowym 98,1 tys. zł. Posty wywołały łącznie 20,3 tys. interakcji. Na końcu raportu zestawiono media i autorów z największą liczbą publikacji związanych z Podlaską Regionalną Organizacją Turystyczną.
POWIĄZANE WPISY
29 marca 2023
Zostań wystawcą Pikniku nad Odrą – to już ostatnia szansa, aby się zgłosić
Już 13-14 maja na Wałach Chrobrego w Szczecinie, ponownie odbędzie się Festiwal Podróży i…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2023
Jaka przyszłość czeka multiagentów? Trójca ekspertów na XII edycji Forum Promocji Turystycznej
Udział sprzedaży interntowej pakietów turystycznych w rynku dynamicznie rośnie, a silni…
0 Komentarzy2 Minuty
27 marca 2023
Nowa kolej linowa w Jasnej nagrodzona w konkursie Budowa Roku 2022
Kolej linowa łącząca stację Biela Púť z Priehybą to nowość ośrodka narciarskiego w…
0 Komentarzy2 Minuty
27 marca 2023
Green Mountain Hotel – wypoczynek w górach dla każdego
Pięciogwiazdkowy Green Mountain Hotel, a także Green Apartments znajdujące się w…
0 Komentarzy2 Minuty
27 marca 2023
MerlinX Srebrnym Partnerem XII Forum Promocji Turystycznej
Już za 23 dni, 19 kwietnia w Centrum Edukacji Ekologicznej „Hydropolis” we Wrocławiu…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2023
POT nawiązał współpracę z Przewodnikiem Michelin. Polskie restauracje po raz pierwszy z osobną publikacją
Polska Organizacja Turystyczna i Michelin Guide w ostatnim czasie podpisali porozumienie…
0 Komentarzy7 Minuty
25 marca 2023
Pierwsze ITTF Warsaw “udane jak na debiut”. W planach przeniesienie terminu na listopad
W pierwszej edycji międzynarodowych targów ITTF Warsaw uczestniczyło 150 wystawców z 30…
0 Komentarzy7 Minuty
24 marca 2023
Chorwacka Wspólnota Turystyczna partnerem XII Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu
19 kwietnia 2023 w Hydropolis we Wrocławiu odbędzie się XII Forum Promocji Turystycznej.…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2023
Jak stać się kierunkiem podróży luksusowych? Trójca ekspertów na XII Forum Promocji Turystycznej
Turystyka luksusowa to nie tylko wyjątkowe destynacje czy hotele, ale i usługi „szyte na…
0 Komentarzy2 Minuty