PIT wybrała władze Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej
W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze walne zgromadzenie nowo powołanego Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej Polskiej Izby Turystyki. Na jego czele stanęła Barbara Czerwińska – Albin
Spotkaniu przewodniczył prezes PIT Paweł Niewiadomski. Na czele OTDiM stanęła Barbara Czerwińska – Albin (BT Czerwiński Travel) obejmując stanowisko prezesa. Poza nią w skład zarządu weszło trzech wiceprezesów: Krzysztof Maziński (BUT Sp. Z o.o. Sp. k.), Jakub Rutkiewicz („Tax” S.C. Jakub Rutkiewicz, Marta Rutkiewicz) oraz Piotr Wiktorko (Polan Travel).
„Powołanie OTDiM jest odpowiedzią na potrzeby branży. Wśród licznych organizacji funkcjonujących na rynku brakuje takiej, która skutecznie działałaby reprezentując podmioty zajmujące się turystyką dziecięcą i młodzieżową. Obecnie turystyka stoi przed największym kryzysem, jaki wydarzył się w ciągu ostatnich lat, dlatego tak ważne jest, aby wzmacniać działanie PIT we wszystkich jej obszarach” – powiedziała nowa prezes.
„Pomimo tego, że zgodnie z wypowiedzią WHO prawdopodobne jest zbliżanie się końca pandemii koronawirusa na kontynencie europejskim, to dziś turystyka znowu staje przed kolejnymi problemami – kontynuuje Czerwińska. – Organizatorzy turystyki dziecięcej muszą zmierzyć się z galopującą inflacją, zwiększonymi kosztami prowadzenia działalności i ogromnymi podwyżkami cen paliw. Wiele umów na realizację wyjazdów szkolnych, czy też kolonijnych, zostało podpisanych w ubiegłym roku, w którym ceny były diametralnie niższe. Dziś realizacja tych wyjazdów dla większości organizatorów będzie nierentowna”.
Kolejnym problemem jest wybuch wojny na Ukrainie. Nie bacząc na własne kłopoty, w które wpędziła ich pandemia, branża turystyczna nie tylko stanęła na wysokości zadania i aktywnie wspiera uchodźców, ale również zaoferowała swoją pomoc organizując zbiórki żywności, realizując transport dla uchodźców wojennych, czy też udostępniając im miejsca noclegowe w swoich hotelach i pensjonatach, bardzo często finansując takie działania z własnych funduszy.
Skutkiem obecnej sytuacji jest brak wolnych miejsc noclegowych w niskobudżetowych obiektach noclegowych, na bazie których są realizowane wyjazdy szkolne. Przypomnę, że właśnie rusza sezon wiosennych wycieczek szkolnych. Przychodzą niepokojące informacje, że organizatorzy nie mogą realizować szkolnych wyjazdów, gdyż hotele anulowały rezerwacje z powodu udostępnienia miejsc dla uchodźców, którym zaoferowali schronienie. Wielu z organizatorów obawia się podobnej sytuacji w sezonie wakacyjnym, kiedy będą organizowane kolonie i obozy.
OTDiM stawia przed sobą następujące cele:
- reagowanie na bieżące problemy podmiotów zajmujących się turystyką dziecięcą,
- integracja branży, umożliwianie wymiany informacji oraz doświadczeń pomiędzy przedsiębiorcami,
- współpraca MEN przy projekcie „Poznaj Polskę” oraz innych realizowanych w przyszłości,
- budowanie wizerunku biura podróży jako solidnego, godnego zaufania partnera przy realizowaniu wycieczek szkolnych i wypoczynku dla dzieci,
- lobbing w sprawie podtrzymania projektu Bonu Turystycznego.
OTDiM jest drugim po Oddziale Turystyki Przyjazdowej oddziałem branżowym w Polskiej Izbie Turystyki. W najbliższym czasie zostanie powołany Oddział Turystyki Wyjazdowej skupiający zarówno agentów, jak również organizatorów turystyki.
POWIĄZANE WPISY
12 lutego 2025
POT: 15 lutego rusza program wsparcia dla spotkań i wydarzeń
15 lutego 2025 roku rusza Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW),…
0 Komentarzy5 Minuty
12 lutego 2025
PLL LOT rozpoczęły rekrutację do programu stażowego LOT Summer Internship
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie otwierają drzwi dla młodych talentów, ogłaszając…
0 Komentarzy3 Minuty
12 lutego 2025
Pociąg do kultury połączył Berlin, Poznań i Warszawę
Do 16 lutego na wyznaczonych połączeniach między Berlinem, Poznaniem i Warszawą będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lutego 2025
PHH z pierwszymi certyfikatami Green Key
Grupa Kapitałowa Polskiego Holdingu Hotelowego (PHH) zdobyła pierwsze certyfikaty Green…
0 Komentarzy1 Minuty
11 lutego 2025
Film promujący Dolny Śląsk zdobywa Grand Prix na FilmAT Festival 2024
Spot promujący Dolny Śląsk „Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” zdobył Grand Prix podczas XIX…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Widzimy się w Sopocie. Nowa kampania miasta zachęca turystów biznesowych
„Widzimy się w Sopocie” to hasło kampanii promocyjnej miasta prowadzonej od listopada…
0 Komentarzy3 Minuty
10 lutego 2025
Ryanair wprowadza nową trasę na Maltę
Ryanair poinformowała o swoim letnim rozkładzie lotów na 2025 rok z Rzeszowa. Obejmuje on…
0 Komentarzy2 Minuty
6 lutego 2025
Zaplanuj ferie na Mazowszu z nowym przewodnikiem MROT
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała przewodnik „Moda na Mazowsze.…
0 Komentarzy2 Minuty
6 lutego 2025
Restauracje ważniejsze niż zabytki? Młodzi podróżni zmieniają priorytety
Ponad 70 proc. młodych podróżnych uważa, że kulinarne doświadczenia to kluczowy element…
0 Komentarzy5 Minuty