Piotr Szczucki: powalczę o większą rozpoznawalność marki Fostertravel.pl

W Fostertravel.pl tworzymy dla biur współpracujących coś na kształt partnerskiej franczyzy, by czuli się częścią sieci a nie jej jedynie trybem – mówi w rozmowie z przedstawicielem redakcji portalu WaszaTurystyka.pl, Piotr Szczucki, współpracownik Fostertravel.pl odpowiedzialny za rozwój sieci.
Adam Gąsior: Czas pandemii miałeś okazję obserwować pracując dla linii lotniczych a następnie i dla czołowego polskiego tour operatora? Jak te dwa lata wyglądały z Twojej perspektywy?
Piotr Szczucki: Gdy wybuchła pandemia miałem przyjemność reprezentować na rynku polskim linie lotnicze Czech Airlines a także ich siostrzaną linię Smartwings. Obaj przewoźnicy mieli zupełnie inny profil i strategię, Czech Airlines jako przewoźnik stricte korporacyjny skupiał się na segmencie business travel, podczas gdy Smartwings planował skopiować w Polsce, skuteczny u naszych południowych sąsiadów model operowania czarter mix. Niestety pandemia całkowicie pokrzyżowała plany obu linii a tym samym i moje. Czech Airlines na dobre pożegnał się z operowaniem na trasie Praga – Warszawa a w praktyce linia przestała niemal istnieć. Smartwings wrócił do operowania w Polsce w typowo czarterowej formule a plany rozwoju na naszym rynku odłożył na lata.
W związku z niepewną sytuacją branży lotniczej podjąłem pracę w Coral Travel Poland, co z wielu względów okazało się bardzo ciekawym krokiem. Po pierwsze poznałem od środka pokrewną branżę turystyki wypoczynkowej, po drugie poznałem wielu absolutnie fantastycznych ludzi. Jestem pewien, że Coral Travel Poland będzie się dalej prężnie rozwijał, wakacyjny boom na Turcję z pewnością szybko się nie skończy, choć rzecz jasna konkurencja także nie próżnuje. Rynek touroperatorski jest w naszym kraju niezwykle ciekawy.
AG: Jak oceniasz sytuację sektora podróży służbowych po pandemii?
PS: Myślę, że powoli wracają dobre czasy dla turystyki biznesowej, ale nigdy nie będą tak dobre jak przed wybuchem pandemii. Skoro ponad dwa lata dało się prowadzić biznes bez regularnego podróżowania a kontakt bezpośredni został skutecznie zastąpiony przez narzędzia do komunikacji online, to firmy będą się dwa razy zastanawiać nad wysłaniem pracownika w podróż i przemyślą czy jest to naprawdę konieczne. Dla mniejszych firm problemem z pewnością będą obecne ceny biletów, które wywindowały do ekstremalnych nieraz poziomów.
AG: Powiedz coś o swoim autorskim projekcie – portalu Grupowe-Bilety.pl?
PS: Portal powstał w czasie pandemii, ale z myślą o rynku biletów lotniczych po jej zakończeniu. Wiedziałem, że okres zamrożenia podróży lotniczych musi kiedyś minąć, jednocześnie byłem przekonany, że czas pandemii przyzwyczai ludzi do dużo większego poszukiwania wszelkich ofert w internecie. Przez lata zajmowałem się tematyką biletów lotniczych dla grup, najpierw w dziale grup Polskich Linii Lotniczych LOT, a następnie szukając klientów dla biletów grupowych dla linii lotniczych, które reprezentowałem w Polsce – m in. Condora, Aeromexico, GOL-a, a na koniec wspomnianych Czech Airlines i Smartwings. Znam specyfikę ruchu grupowego, problemy, ale również możliwości, jakie daje korzystanie z taryfy grupowej – stąd decyzja o założeniu portalu. Widząc jak z wygaśnięciem pandemii powoli wraca zapotrzebowanie na grupowe bilety lotnicze postanowiłem zaangażować się w portal rezygnując równocześnie z pracy na etacie. Ja prowadzę portal od strony handlowej, natomiast skuteczną i kompetentną obsługę zapewniają mi partnerzy, z którymi współpracuję. Z pewnością planowany jest jego dalszy rozwój w 2023 roku, zwłaszcza od strony technicznej.
AG: Równocześnie rozpoczynasz współpracę w nowym miejscu. Powiedz coś o tej firmie
PS: Tak to prawda, jakiś czas temu spotkałem się z właścicielami biura podróży i portalu turystycznego Fostertravel.pl, porozmawialiśmy luźno o branży, sytuacji rynkowej, możliwościach wspólnego rozwoju i doszliśmy do wniosku, że mamy bardzo zbieżne spojrzenia na wiele spraw i warto połączyć siły. Dla mnie to bardzo ciekawy projekt, jestem pewien, że taka firma jak Fostertravel.pl zasługuje na dużo większą rozpoznawalność rynkową niż ma obecnie. O pierwszych tygodniach współpracy mogę mówić w samych superlatywach, to co jest dla mnie kluczowe to, że jest to firma o typowo partnerskim charakterze.
AG: Na czym będzie polegać twoja praca?
PS: Fostertravel.pl to portal turystyczny, ale też sieć partnerskich biur podróży. Moją rolą, we współpracy z Izą Łużyńską, będzie rozwój sieci zarówno jakościowy jak i ilościowy. Mówiąc krótko chcemy zdecydowanie zwiększyć rozpoznawalność marki Fostertravel.pl przy jednoczesnym doskonaleniu naszej sieci biur partnerskich. Chcemy pozyskiwać takich parterów, z którymi wspólnie będziemy się rozwijać. Będziemy dla nich stworzyć coś na kształt partnerskiej franczyzy, by czuli się częścią sieci a nie jej jedynie trybem. Jestem pewien, że nasza wizja spełni oczekiwania rynku i konsekwentnie będziemy się rozwijać.
AG: Portal grupowy, budowanie sieci biur podróży, a nie tęsknisz za branżą lotniczą z którą byłeś kojarzony i w której pracowałeś przez lata?
PS: Reprezentowanie linii lotniczych w relacjach z agentami oraz prowadzenie ich strategii marketingowej na naszym rynku było naprawdę fascynującym zajęciem, ale jeśli mam być szczery to obecne projekty ekscytują mnie dużo bardziej. Co jakiś czas otrzymuje sygnały, że przewoźnicy, zwłaszcza ci bardziej egzotyczni, szukają wsparcia na naszym rynku, ja na takie doradztwo ad hoc choćby z sentymentu się nigdy nie zamykam, to jednak oba obecne projekty są da mnie absolutnym priorytetem.
Piotr Szczucki to menedżer przez wiele lat związany z branżą lotniczą, autor innowacyjnej procedury grupowej PLL LOT, następnie Generalny Agent Sprzedaży na Polskę linii Condor, Aeromexico, GOL, BMI Regional a na także Czech Airlines i Smartwings. Ponad rok jako Kierownik Regionalny w Coral Travel Poland. Autor i właściciel Portalu Grupowe-Bilety.pl, od października także współpracownik Fostertravel.pl odpowiedzialny za rozwój sieci
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty










