Pierwszy webinar z Wakacje.pl – dwie super nowości technologiczne

Jakie nowości technologiczne ogłosiły wakacje.pl? Czy webinar już na stałe będzie narzędziem komunikacji?  

W czwartek wakacje.pl rozpoczęły komunikacje z klientami/interesariuszami z użyciem nowego narzędzia. Facebookowy godzinny webinar ma na stałe wejść do kanonu narzędzi marketingowo-prowych tego multi-agenta.

Było sporo o bezpieczeństwie Covidowym

Duży nacisk podczas webinaru położono na bezpieczeństwo covidowe. Włącznie z informacjami o światowych trendach w tym zakresie. Ciekawą informacją jest ta o tendencji do opłacania/subwencjonowania kwarantanny przez państwa dla których turystyka jest kluczową gałęzią gospodarki.

Utwierdzono też klientów w przekonaniu iż tak popularne wśród nich all-inclusive wciąż jest dostępne. Może w nieco innej formule ( z obsługą kelnerską) ale jednak wciąż możemy liczyć na ten rodzaj preferowanego przez Polaków serwisu.

Dużo informacji upewniających klientów w przewagach podróżowania z biurami

Sporo informacji także w zakresie utwierdzenia klientów co do przewag jakie daje podróżowanie z tour operatorami. Przede wszystkim 24 godz. opieka ale też w razie komplikacji covidowych możliwość skorzystania z mechanizmów zapewniających powrót do domu. Te specjalne fundusze nie są dostępne dla klientów podróżujących indywidualnie/na własną rękę.

Jeżeli chodzi o ceny to trudno spodziewać się ich wzrostu raczej będą to poziomy znane z ostatnich sezonów. Choć taka opinia może stać w sprzeczności z nieco alarmistycznym tonem wypowiedzi członka zarządu Itaki. Który w dość klarownych słowach oskarżył jednego z głównych graczy o dumpingowanie oferty.

Nowości produktowe

Jeżeli chodzi o zagranice to nie mieliśmy tu zbyt wielu istotnych informacji. Podkreślano kluczowy fakt dostępności przelotów. To one będę warunkowały ofertę wakacyjną. Pod tym względem nie jest jednak źle. Widzimy iż regularni przewoźnicy uruchamiają wakacyjne kierunki tak robi LOT czy Wizz air. Pojawiają się nowi gracze jak Corendon z ofertą do Turcji i Grecji.

Corendon poleci do Antalyi i portów greckich – ciekawa oferta na bilety indywidualne

Na niektórych kierunkach mamy prawdziwy urodzaj, loty do Heraklionu zapowiedziało kilku przewoźników, to może dać biurom podróży duże możliwości negocjacyjne.

Z innych ciekawostek produktowych warty podkreślenia jest trend zwiększania oferty polskiej. W tym tej zawierającej transport czy kluby z animacjami dla najmłodszych. Operatorzy muszą starać się wyróżnić produktem ponadto co każdy może zarezerwować sobie indywidualnie.

Technologiczne nowinki – najważniejszy komunikat spotkania

Najciekawsze informacje pozostawiono na koniec, są to dwie bardzo interesujące nowości.

Pierwsza jest wprowadzenie możliwości zakupu full -online tj bez konieczności kontaktu z call center czy odwiedzin biura wakacje.pl . Jest to prawdziwy technologiczny skok do przodu z pewnością pomoże biuru usprawnić obsługę i zwiększyć skale działalności.

Druga nowością jest panel klienta. Klient dostaje możliwość logowania i dostępu do swoich rezerwacji czy innych istotnych dokumentów w czasie rzeczywistym. To wielkie udogodnienie, ułatwiające klientom życie. Duża pomoc także w sytuacjach kryzysowych , gdy na przykład zgubimy lub zniszczeniu ulegną istotne dokumenty/umowy, możemy je w łatwy i szybki sposób odtworzyć. Ściągając wersje elektroniczne właśnie z panelu klienta.

Trzecią małą nowością jest unowocześniony newsletter, zapowiedziano renesans tej formy komunikacji. Wydaje się iż doskonale wpisuje się to w trend jaki obserwujemy na rynku e-commerce, gdzie szczególnie newslettery contentowe przeżywają drugą młodość.

Czego zabrakło – więcej konkretów

Wydaje się ze podczas pierwszego webinaru skoncentrowano się na bardzo miękkiej komunikacji. Zapewnienie o bezpieczeństwie podróży i możliwości szerokiego wyboru w ofertach było głównym celem spotkania. Zabrakło nieco bardziej konkretnej /skwantyfikowanej informacji na temat bieżącej sprzedaży/rynkowych trendów. Takimi informacjami periodycznie dzieli się konkurent wakacji.pl fly.pl.

Fly.pl: Egipt, Turcja i Grecja biorą połowę rynku

Warto też popracować nad większą frekwencją, licznik uczestników wskazywał bowiem maksymalnie 350 osób, to dość mało. Szczęśliwie webinar jest nagrywany i jego przekaz można komunikować dalej za pośrednictwem innych narzędzi. Tym niemniej nieco szkoda tak relatywnie niedużej frekwencji.

Z pewnością narzędzie jest rozwojowe i może pomóc w skutecznej komunikacji. Zapewne w przyszłości może też być forum prezentacji oferty /nowości produktowych przez zaproszonych gości. Organizacje turystyczne, tour operatorzy czy sieci hotelowe z pewnością chętnie skorzystają z takiej formy komunikacji.

Andrzej Kawałek

Ekspert ds. podróży służbowych


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center