Piękna jesień biur podróży

AG

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 33,8 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 20,6 proc., zaś liczba klientów – o 24,4 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 84,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 8,7 proc. a autokarowe – 7,1 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 40,9 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 7,2 proc., zaś liczba samolotówek – o 25,2 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to niezmienna jest tylko pierwsza piątka, dalej co tydzień są zmiany a w ostatnim tygodniu pierwsza dziesiątka krajów wyglądała następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Egipt, Albania, Turcja, Portugalia, Kuba i Austria. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie. Na podium znajdują się Korfu, Zakynthos i Heraklion. Najmniej kosztują imprezy w Burgas (2144 zł) i w Warnie (2 018 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (3 433 zł) i na Kos (3 009 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 41,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 44,3 proc., imprez z dojazdem własnym – o 29,3 proc., zaś autokarówek – o 28,9 proc.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 33,8 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 77,6 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to w pierwszej dziesiątce drugi tydzień utrzymują się Oman i Tanzania. Dycha wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 145 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+4 proc.), Włochy (minus 1 proc.), Egipt (0 proc.), Bułgaria (+86 proc.), Austria (+23 proc.), Kuba (minus 9 proc.), Oman (brak danych), Portugalia (minus 4 proc.) i Tanzania (+28 proc.). Na piętnastej pozycji znajduje się Cypr – wzrost o 29 proc.