Piąte urodziny FlixBus
FlixBus operator dalekobieżnych połączeń autobusowych, świętuje swoje piąte urodziny. Od 2013 roku firma obsłużyła ponad 100 mln pasażerów.
Firma FlixBus została założona w 2013 roku przez trzech młodych przedsiębiorców: Jochena Engerta, Daniela Kraussa i André Schwämmleina, którzy zainspirowani deregulacją niemieckiego rynku autobusowego, wpadli na pomysł opracowania zupełnie nowego modelu podróżowania. Postawili na mieszankę technologii, e-commerce i tradycyjnego transportu.
Jochen Engert, współzałożyciel i dyrektor zarządzający FlixBusa, powiedział: „Naszą wizją było odświeżenie istniejącej branży autobusowej i tchnięcie w nią ducha innowacji. Cieszymy się, że już po pięciu latach od wyruszenia w trasę pierwszego zielonego autobusu, nasze wyobrażenia stały się rzeczywistością. Zaczynaliśmy od trzech połączeń na terenie Bawarii, dziś natomiast docieramy do 1 400 miast w 26 krajach. Dziennie oferujemy ponad 250 tys. połączeń.”
W ten sposób powstał model biznesowy, w którym FlixBus zarządza technologią, biletami, obsługą klienta, planowaniem siatki połączeń, marketingiem i sprzedażą, a lokalni partnerzy – zwykle małe lub średnie rodzinne firmy – odpowiadają za codzienną eksploatację autobusów. Obecnie w całej Europie takich lokalnych partnerów FlixBus posiada już blisko 250. Dzięki temu modelowi powstało już ponad 7 tysięcy stanowisk pracy dla kierowców, a wiele lokalnych firm zyskało możliwość rozwoju.
Jerzy Garścia z krakowskiej firmy Jordan Group, skomentował: „Z firmą FlixBus współpracujemy od lipca 2017. Wtedy to w zaczęliśmy obsługiwać naszymi autobusami połączenia międzynarodowe Warszawa-Wiedeń i Kraków-Wiedeń. Nie da się ukryć, że współpraca przebiega bez zastrzeżeń, a rozwiązania i procedury przyjęte we FlixBusie pomagają i ułatwiają obsługę linii. Zapewne – w związku z powstaniem polskiego oddziału FlixBus Polska z siedzibą w Warszawie – ta współpraca będzie się układać jeszcze przyjemniej.”
Zielone podróżowanie
Od początku ważnym aspektem dla założycieli FlixBusa była również ekologia. Każdy dołączający do zielonej floty autobus musi więc spełniać określone wymagania pod względem wydajności zużycia paliwa czy niskiej emisji gazów cieplarnianych. Dodatkowo, klienci dokonując rezerwacji wybranej trasy w sklepie FlixBus mogą także wybrać opcję „Składka na ochronę klimatu“.
Jochen Engert podkreślił: „Powstające podczas podróży emisje CO2 zostaną wówczas dokładnie obliczone na podstawie kilometrów i liczby pasażerów. Przy zamówieniu wyliczona kwota zostanie automatycznie doliczona do ceny biletu. Składka na środowisko wynosi około 1-3% ceny. W trosce o ochronę środowiska i wygodę podróżujących, także lokalizację przystanków planujemy tak, aby ułatwić pasażerom jak najłatwiejsze dotarcie.”
60 proc. pasażerów FlixBusa to kobiety, które wybierają zielone autobusy jako preferowany sposób podróżowania ze względu na komfort, bezpieczeństwo i cenę. Jedna trzecia pasażerów FlixBusa ma od 18 do 25 lat.
Innowacje i plany FlixBusa w 2018
FlixBus planuje dalszy rozwój w 2018 roku, zarówno pod względem ekspansji na nowe rynki, jak i rozwoju produktu. Jeszcze w tym roku, zielone autobusy, które widoczne są na drogach w całej Europie, pojawią się także w Stanach Zjednoczonych, a tamtejsza siedziby firmy będzie mieścić się w Los Angeles. W całej siatce wprowadzone zostaną nowe destynacje, pojawi się też wiele nowych połączeń dla pasażerów w Polsce. Obecnie trwają intensywne prace nad integracją platformy sprzedaży ze strategicznym partnerem, PolskimBusem. Od wiosny w zielonych barwach ma już jeździć prawie 160 autokarów polskich partnerów FlixBusa, zarówno na trasach krajowych, jak i zagranicznych, z możliwością wygodnych przesiadek w 3 hubach: Warszawie, Krakowie i Wrocławiu.
Znaczną część sukcesu FlixBusa można przypisać cyfryzacji i innowacjom produktowym, które również będą udoskonalane w najbliższych miesiącach. Szczególny nacisk będzie położony na rozwój aplikacji mobilnej FlixBus oraz opcji rezerwacji miejsc, która obecnie testowana jest już na 12 trasach. Dodatkowymi usprawnieniami mają być funkcje umożliwiające ocenę kierowcy oraz monitorowanie trasy autobusu w czasie rzeczywistym za pomocą funkcji GPS.
POWIĄZANE WPISY
16 kwietnia 2025
Więcej lotów z Bydgoszczy do Turcji w sezonie letnim 2025
Port Lotniczy Bydgoszcz ogłosił rozszerzenie siatki połączeń do Turcji w sezonie letnim…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
LOT uruchamia bezpośrednie połączenie Warszawa – Reykjavik-Keflavik
12 kwietnia 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały bezpośrednie rejsy na…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Rekordowy marzec 2025 na Lotnisku Rzeszów-Jasionka. Ponad 81 792 pasażerów
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów zakończył marzec 2025 roku z wynikiem 81…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
TAP Air Portugal wznowiła połączenia do Porto Alegre. Trzy połączenia tygodniowo między Lizboną a stolicą Rio Grande do Sul
TAP Air Portugal wznowiła bezpośrednie połączenia między Lizboną a Porto Alegre – stolicą…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
Corendon Airlines świętuje 20-lecie działalności
W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie działalności na rynku lotniczym. Z tej…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Wizz Air połączy Warszawę z Pizą
Linia lotnicza Wizz Air zainaugurowała loty z Lotniska Chopina w Warszawie do Pizy we…
0 Komentarzy1 Minuty
9 kwietnia 2025
Odkryj nowe kierunki w ofercie PLL LOT na lato
PLL LOT zaktualizowały siatkę połączeń na sezon 2025, oferując pasażerom nowe kierunki,…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
Ryanair obsłużył 15 mln pasażerów w marcu 2025
2 kwietnia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za marzec 2025. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
8 kwietnia 2025
Ryanair ogłasza rozkład lotów z Krakowa na lato 2025. 83 trasy i cztery nowe kierunki
1 kwietnia 2025 roku linia lotnicza Ryanair ogłosiła rekordowy rozkład lotów z Krakowa na…
0 Komentarzy2 Minuty