PHH wybrał projekt architektoniczny dla hotelu Royal w Krakowie
![Wizualizacja pokoju w hotelu Royal Będzie renowacja hotelu Royal w Krakowie](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2020/07/Przechwytywanie-4.jpg)
Polski Holding Hotelowy podpisał z pracownią architektoniczną KM Rubaszkiewicz umowę na projekt renowacji hotelu Royal w Krakowie. Hotel będzie funkcjonował pod szyldem marki Le Méridien, należącą do sieci Marriott International.
Gheorghe Marian Cristescu, prezes Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego, powiedział: “Będzie to pierwszy hotel prestiżowej marki Le Méridien w Polsce zlokalizowany w centrum Krakowa w pobliżu największych atrakcji turystycznych, licznie odwiedzanych przez gości zagranicznych. Przy wyborze projektu architektonicznego podkreślaliśmy, jak ważne dla PHH jest dbanie o lokalną i hotelarską tradycję danego regionu. Cieszę się, że architekt uwzględnił w swoim projekcie piękną historię miasta, nawiązując do artystycznej Awangardy Krakowskiej oraz odnosząc się do słynnego krakowskiego artysty Stanisława Wyspiańskiego, tworzącego jeszcze w czasach powstawania hotelu Royal.”
Hotel Royal będzie dysponować 120 pokojami.
Konrad Rubaszkiewicz, prezes KM Rubaszkiewicz, dodał: “Pomimo nadzwyczajnej sytuacji, w jakiej przyszło nam pracować, udało nam się przygotować projekt architektoniczny dla prestiżowej marki hotelu Royal Le Méridien w Krakowie. Potwierdza to wysoką renomę, jaką KM Rubaszkiewicz cieszy się wśród najbardziej wymagających inwestorów. Cieszymy się, że będziemy mogli potwierdzić nasze wysokie kompetencje wynikające z 15-letniego doświadczenia na rynku. Według przygotowanego przez nas projektu design hotelu podkreśla to, co najważniejsze w założeniach marki Le Méridien, czyli nieograniczone możliwości podróżowania oraz odkrywania świata w wielkim stylu jednocześnie pozostając w samym sercu Krakowa.”
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2020/07/Przechwytywanie-2.jpg)
Projekt architektury wnętrz
W zakresie części publicznej przyjęto kontekstowe nawiązania do miejscowych wartości, jakimi są m. in. rzemiosło oraz sztuka, łącząc je z nowoczesnymi rozwiązaniami. Realizując program marki Le Méridien przestrzenie wypełniają lokalne niuanse krakowskie, będące hołdem w stronę czasów powstawania hotelu i artystycznej Awangardy Krakowskiej. Narracyjność elementów towarzyszy każdej części projektowanej koncepcji. Design hotelu podkreśla to co najważniejsze w założeniach marki Le Méridien m. in. funkcje poznawcze, doświadczanie oraz pasję do sztuki i instalacji artystycznych. Przestrzenie hotelu służą kontaktom, stymulują współpracę i ciekawość, nawiązują do krakowskich kamienic, lokali kawiarnianych pełnych starych bibelotów, książek, tomików poezji, obrazów i muzyki. Stosowane wyrafinowane materiały (wyszukane w kolorze kamienie, mosiądz, okładziny drewniane) zaznaczają bliskość wielkiej historii dziedzictwa narodowego i podkreśla pompatyczność kultury miasta Krakowa. Wnętrza pokoi, restauracji oraz konferencji scalają współczesne wzornictwo i rzemiosło dając wysublimowany eklektyzm oraz krakowski sznyt. Technologie, kształty, grafiki, kartograficzne elementy oraz wzornictwo mid century odnoszą się do historii powstawania oraz założeń marki Le Méridien o nieograniczonych możliwościach podróżowania oraz odkrywania świata w wielkim stylu.
Polski Holding Hotelowy wprowadza do Polski markę Le Méridien
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
Turystyka w kolorze silver. Najlepsze miejsca na wypoczynek dla aktywnych seniorów
Wyjazdy przynoszą wiele korzyści, takich jak poprawa nastroju i zdrowia, poszerzanie…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
PLL LOT i Viasat podpisują umowę na dostawę internetu na pokłady Dreamlinerów
Polskie Linie Lotnicze LOT, w ramach modernizacji kabin samolotów Boeing 787 Dreamliner,…
0 Komentarzy3 Minuty
25 lipca 2024
Na lotnisku Charlesa de Gaulle’a powstały prywatne apartamenty lotniskowe i nowe lobby dla pasażerów pierwszej klasy
Air France udostępnił prywatne apartamenty lotniskowe dla pasażerów klasy pierwszej,…
0 Komentarzy5 Minuty
25 lipca 2024
Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów
Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lipca 2024
Accor rozszerza portfolio. Mercure Szczyrk Resort nowym członkiem ALL
Accor szykuje otwarcie nowego obiektu w Polsce – Mercure Szczyrk Resort. Hotel, liczący…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Coolcationing – rośnie popularność chłodniejszych destynacji na wakacje
Firma kiwi.com sprawdziła, które z chłodniejszych krajów w tym roku najczęściej wybierają…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lipca 2024
Nocowanie.pl: właściciele obiektów noclegowych są zdezorientowani przed wdrożeniem „Lex Kamilek”
Choć miejscowości wypoczynkowe wypełniły się dziećmi na wakacjach, to gospodarze nie…
0 Komentarzy6 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty