PHH: 54 mln zł przychodów w pierwszym kwartale
Polski Holding Hotelowy w pierwszych trzech miesiącach tego roku, osiągnął wzrost przychodów operacyjnych, zysku i wyniku EBITDA w porównaniu do I kwartału 2019 roku. Wzrosła także liczba gości w obiektach PHH, co przełożyło się na najwyższe obłożenie pokoi w historii spółki.
Przychody operacyjne za I kwartał 2023 roku wyniosły 54,2 mln zł i były wyższe o 24,4 mln zł w porównaniu do I kwartału 2019 roku.
W I kwartale 2023 roku spółka PHH osiągnęła zysk na poziomie 14 mln zł, co w odniesieniu do I kwartału 2019 r. stanowi wzrost o 18,3 mln zł. Z kolei wynik EBITDA był na poziomie sięgającym 10,4 mln zł i wzrósł o 8,6 mln zł w stosunku do analogicznego okresu 2019, kiedy osiągnął wartość 1,8 mln zł.
Obłożenie wyższe niż przed pandemią
“Te rekordowe wyniki finansowe w historii naszej spółki, pokazują, że przyjęta przez nas strategia i jej konsekwentna realizacja są skuteczne i przynoszą konkretne efekty. Ostatnie miesiące były też czasem intensywnej pracy, który przełożył się na bardzo dobre wyniki dla PHH, mimo tych jakże trudnych dla nas wszystkich okolicznościach, wynikających z toczącej się wojny w Ukrainie oraz wpływu tej sytuacji na turystykę w Polsce i kondycję branży hotelarskiej w naszym kraju. Szczególnie cieszy nas fakt, że po ciężkim czasie pandemii i okresowego zamknięcia hoteli, goście znowu wrócili do podróżowania, co również wyraźnie widzimy po najwyższym obłożeniu pokoi, jakie nasza spółka odnotowała w ostatnim czasie. Tylko w pierwszym kwartale 2023 roku w naszych hotelach obłożenie pokoi wyniosło prawie 74 proc. i jest to dotychczas najlepszy wynik, jaki nasza spółka odnotowała w tym zakresie” – podkreśla Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.
W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku spółka osiągnęła również najwyższą w swojej historii frekwencję w hotelach i obiektach PHH przy rekordowej cenie średniej. Obłożenie pokoi w I kwartale 2023 roku wzrosło o około 10 punktów procentowych w stosunku do I kwartału 2019 roku, gdy było na poziomie 64 proc. Z kolei cena średnia za pokój w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 349 zł. Oznacza to wzrost ceny średniej o 73 zł w stosunku do I kwartału 2019 roku, gdy była ona na poziomie 276 zł.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Travelist.pl: majówka 2024 – jest taniej niż rok temu
Polacy planują spędzić majówkę poza domem. Termin, który cieszył się dużym…
0 Komentarzy3 Minuty
26 kwietnia 2024
Triverna: w majówkę chcemy wypoczywać w Polsce
Wystarczą trzy dni urlopu, by majowy urlop trwał dziewięć dni. Według badania…
0 Komentarzy1 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Travelist wybrał najlepsze hotele w Polsce
Eksperci portalu rezerwacyjnego Travelist.pl oraz goście obiektów hotelowych po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nocowanie.pl: Chorwacja nadal na topie. Polacy planują wakacje mimo wzrostu cen
Dane z serwisu Nocowanie.pl wyraźnie pokazują, że Polacy planują wyjazdy nad Adriatyk na…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
IGHP: Wielkanoc była dobra, a jeszcze lepiej zapowiada się majówka
W marcu hotele odnotowały wyniki na poziomie lutego i wciąż są one słabsze w porównaniu…
0 Komentarzy8 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Novotel Warszawa Centrum świętuje 50. urodziny
Jeden z największych hoteli Novotel w Europie przez cały rok będzie świętował swój…
0 Komentarzy4 Minuty