Oświadczenie w sprawie tekstu TravelData.pl z dnia 27.08.2019
Oświadczamy, że opublikowany na stronie wczasopedia.pl artykuł „27.08.2019 – Analiza Cen Imprez Turystycznych – LATO 2019 Wielka afera zrodzona z niewiedzy…” pełen jest bezpodstawnych, skierowanych wobec naszej autorki i naszego portalu pomówień.
Zawarte w nim niezgodne z prawdą i nacechowane emocjonalnie stwierdzenia, bezzasadnie kwestionują nasz profesjonalizm i rzetelność. Dlatego zdecydowaliśmy się merytorycznie odnieść do poniższych sformułowań:
„…pani Marzena Markowska (zastępca redaktora naczelnego portalu Waszaturystyka.pl i jednocześnie autorka wspomnianego artykułu) posiadając spójne i rzeczowe wypowiedzi panów Grzegorza Baszczyńskiego (prezesa Rainbow) i Piotra Henicza (wiceprezesa Itaki) wskazujące wyraźnie, że powodem rozbieżności jest lub może być stosowanie przez TravelDATA danych skonsolidowanych, a nie jednostkowych, nie pokusiła się o sprawdzenie tego tropu.”
„Całej tej kompromitującej ścieżki myślowej opartej na pomyleniu danych skonsolidowanych i jednostkowych można było uniknąć, gdyby w portalu Waszaturystyka.pl trafniej oceniano wiarygodność wypowiadających się osób z branży lub osobiście pokuszono się o sprawdzenie rzeczywistej sytuacji”
Powyższe zdania nie są zgodne z prawdą.
Portal WaszaTurystyka.pl nie pomylił danych skonsolidowanych i jednostkowych, autorka sprawdziła materiał źródłowy i zasięgnęła w tej sprawie opinii przedstawicieli zainteresowanych firm. W tekście jasno wskazane jest, że różnice między danymi jednostkowymi i skonsolidowanymi są – wprzypadku niektórych firm – jedną z przyczyn rozbieżności pomiędzy obydwiema omawianymi publikacjami.
Autorka artykułu umożliwiła udzielenie komentarza przedstawicielowi TravelData, którego zapytała o przyczyny rozbieżności pomiędzy danymi TravelData i Tipi Software. Nie otrzymała od niego, przed publikacją tekstu, informacji o tym, że podawane przez TravelData dane dotyczą wyników skonsolidowanych. Nie znalazła też wspomnianej informacji w materiałach źródłowych TravelData. Mimo to sprawa została w tekście poruszona i omówiona w wypowiedziach przedstawicieli touroperatorów – tych, którzy zdecydowali się udzielić komentarzy.
Publikując swoje dane TravelData nie podaje informacji, że dotyczą one skonsolidowanych wyników finansowych.
Gdy użytkownik, chcąc dowiedzieć się więcej o firmie, której wyniki finansowe go interesują, kliknie w nazwę touroperatora, jest przenoszony do podstrony ze szczegółowymi informacjami. Znajdzie tam nazwy spółek prowadzących działalność touroperatorską. Nie zobaczy nigdzie informacji o tym, że prezentowane w tabeli dane dotyczą całej grupy.
(patrz: zrzuty ekranowe ze strony wczasopedia.pl z informacją, których spółek dotyczą dane TravelData).
Pragniemy ponadto zwrócić uwagę, że we wspomnianym tekście TravelData znalazło się też sporo sformułowań daleko odbiegających od profesjonalnego sposobu komunikacji, którego można by spodziewać się po firmie analitycznej. Nie uważamy za stosowne odnosić się do poszczególnych impertynencji, uważając, że język ten świadczy jedynie o miałkości stosowanej argumentacji.
Sądzimy, że nasi czytelnicy powinni zostać poinformowani, iż Traveldata – po publikacji przez nas tekstu porównującego ich dane z konkurencyjnym zestawieniem – zaprzestała nadsyłania swoich cotygodniowych informacji prasowych na adres redakcji WaszaTurystyka.pl.
Mimo to nie zamierzamy rezygnować z podawania danych TravelData na naszym portalu i dopóki zamieszczane przez tę firmę dane będą ogólnodostępne, będziemy z nich korzystali. Uważamy, że nasi czytelnicy mają prawo oczekiwać dostępu do różnych źródeł informacji, niezależnie od stanów emocjonalnych autorów poszczególnych opracowań.
Adam Gąsior
Redaktor naczelny portalu WaszaTurystyka.pl
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty