OSAT mocniej dba o klientów i agentów
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych rozsyła do swoich członków dokument z 10 punktami, które każdy klient powinien podpisać przed zawarciem umowy.
Te dziesięć punktów to w zasadzie powtórzenie najważniejszych zasad, które umieszczone są w zasadach uczestnictwa, które także podpisuje każdy klient biura turystycznego. Dokument proponowany przez OSAT to będzie esencja przypominająca klientowi o najbardziej istotnych sprawach, np. o dacie ważnoście paszportu. Esencja napisana – w odróżnieniu od warunków uczestnictwa – dużym drukiem. Po podpisaniu dokumentu kleint nie będzie mógł się skarżyć, że o czymś nie został w biurze poinformowany.
Prezes OSAT, Artur Grocholski powiedział: “Pomysł był konsultowany z naszymi członkami. Zdarzało sie bowiem tak, że klient podpisywał bez uważnej lektury warunki uczestnictwa a potem rościł pretensje, że nie otrzymał od pracownika rzetelnych informacji. Kuriozalnym przypadkiem było, gdy klient wrócił do agenta z lotniska, bo się okazało, że nie wiedział, że musi mieć paszport ważny co najmniej sześć miesięcy! Chciał od agenta zwrotu pieniędzy za niewykorzystaną imprezę, groził sądem. Podpisawszy nasz dokument, klient potwierdza, że o najważniejszych sprawach został powiadomiony. To takie podwójne zabezpieczenie: warunki uczestnictwa + nasz dokument. W tych punktach zamieścilismy na przykład informacje o komunikatach na stronie MSZ. Oczywiście pracownicy biur mówią klientom o stopniu alertu na tej stronie, ale nic więcej nie możemy zrobić. Wciąż do wyjaśnienia jest sprawa, jak komunikat MSZ sprzężony jest z ustawą o usługach turystycznych. Co na przykład alert IV stopnia może spowodować, czy wpływa on na działania touroperatorów i decyzje klientów. My na razie możemy informować klientów o alertach MSZ.”
Oto treśc dokumentu przesyłanego przez OSAT do swoich członków:
OSAT RADZI I PRZYPOMINA!!!
PRZECZYTAJ PRZED PODPISANIEM UMOWY
1. Przeczytaj uważnie warunki uczestnictwa oraz ważne informacje dodatkowe, zamieszczone przez Organizatora. Jeśli coś jest niezrozumiałe, poproś o wyjaśnienie pracownika biura.
2. Jeśli cierpisz na chorobę przewlekłą (np. nadciśnienie, cukrzycę itd.), wykup dodatkowe ubezpieczenie od chorób przewlekłych.
3. Istnieje możliwość zawarcia przez Klienta umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji i przerwania udziału w imprezie turystycznej. Jeżeli do wyjazdu pozostaje więcej niż 30 dni na zawarcie ubezpieczenia Klient ma 7 dni, w przeciwnym przypadku na zawarcie ubezpieczenia pozostaje 3 dni. Cena takiego ubezpieczenia to około 3% wartości imprezy turystycznej, a jego wykupienie gwarantuje zwrot do 100% kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej naliczonych przez Organizatora np. w przypadku śmierci najbliższej osoby, nagłego zachorowania, pożaru i innych możliwych do udokumentowania przyczyn uznawanych przez Ubezpieczyciela.
4. Paszport powinien być ważny min. 6 miesięcy od daty powrotu, a do niektórych destynacji 12 miesięcy, natomiast dowód osobisty 3 miesiące.
5. Organizator ustawowo ma możliwość podwyższenia ceny imprezy do 21 dnia przed datą wyjazdu w związku ze wzrostem kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi jak opłaty lotniskowe oraz wzrostem kursu walut.
6. Obcokrajowiec wyjeżdżający na wypoczynek do krajów trzecich mogą podlegać innej procedurze wizowej niż obywatele Polski. Sprawdzenie jakie są wymagania wizowe i inne procedury, które ich dotyczą należą do KLIENTA.
7. Sprawdź w sanepidzie, czy udając się do krajów tropikalnych nie są wymagane dodatkowe szczepienia. Zapoznaj się z aktualnymi komunikatami MSZ dotyczącymi bezpieczeństwa w poszczególnych krajach.
8. Pamiętaj, że odprawa na lotnisku rozpoczyna się na dwie lub trzy godziny przed wylotem i kończy się najczęściej 60 minut przed wylotem.
9. Data wylotu jest dniem rozpoczęcia, data przylotu jest dniem zakończenia imprezy turystycznej.
10.GODZINY WYLOTU I PRZYLOTU MOGĄ ULEC ZMIANIE.
POWIĄZANE WPISY
29 marca 2024
Choose Greece prezentuje ofertę grecką na polskim rynku
26 marca 2024 w warszawskim hotelu Polonia Palace odbyło się spotkanie promocyjne…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty