Orbis – szósty rok z rzędu wzrostu wyników
Przychody Orbisu w ujęciu porównawczym zwiększyły się o 4,6 proc. do poziomu 1.419,6 mln zł a EBITDA operacyjna wzrosła o 12,6 proc. do poziomu 499,1 mln zł.
Przychód na pokój w ujęciu porównawczym wzrósł o 5,5 proc. do poziomu 201 zł. W Polsce wzrost wyniósł +4,4 proc., na Węgrzech +9,1 proc., w Czechach 4,2 proc. w ujęciu porównywalnym.
Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis S.A., powiedział: „W 2019 roku Orbis przeszedł gruntowną transformację. Przebudowaliśmy strukturę naszej działalności dzięki podziałowi spółki na dwie linie biznesowe, tj. spółkę prowadzącą działalność usługową („Asset Light”) i spółkę inwestującą we własne obiekty („Asset Heavy”). Zbycie działalności usługowej na rzecz Accoru umożliwiło Orbisowi skupienie uwagi na zarządzaniu własnymi nieruchomościami hotelowymi. Obie spółki rozwijają się w szybkim tempie, w zgodzie z oczekiwaniami zarówno swoich gości, jak i partnerów biznesowych, w pełni wykorzystując wypracowany przez siebie specyficzny know-how.
Jako właściciel 73 hoteli położonych w 6 państwach Europy Środkowej i Wschodniej, Orbis wkracza dziś w nową erę rozwoju wraz ze swoim nowym akcjonariuszem – spółką AccorInvest, która jest w trakcie nabywania akcji Orbisu od Accoru. Mając na uwadze cel, jakim jest zapewnienie najwyższej jakości usług i dostępu do międzynarodowych marek, Orbis zawarł z Accorem umowę zarządzania 73 hoteli należących do Orbisu, rozpoczynając w ten sposób nowy rozdział współpracy. Nasza perspektywa się zmienia, jednak niezmiennie dążymy do wzmocnienia wiodącej pozycji w regionie i pomimo intensywnego procesu przekształceń trwającego przez cały rok 2019, zdołaliśmy poprawić wyniki we wszystkich strategicznych obszarach.”
Coraz więcej hoteli
Po zrealizowaniu przez Orbis transakcji zbycia działalności usługowej (Asset Light) na rzecz Accoru, w portfolio Accoru znalazło się 66 działających hoteli wg. modelu Asset Light (na podstawie umów franczyzy i zarządzania) oraz planowane inwestycje Asset Light (42 hotele), na podstawie zawartych już wcześniej umów. Wartość transakcji wyniosła 1 218,4 mln zł. W jej efekcie portfolio Orbis obejmuje obecnie 73 obiekty własne i w leasingu, w 6 państwach, tj. w Polsce, na Węgrzech, w Republice Czeskiej, Rumunii, Słowacji i na Litwie. Orbis będzie się rozwijał w oparciu o unikalne know-how i doświadczenie w inwestowaniu w nieruchomości hotelowe na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, dążąc do optymalizacji portfela aktywów i budowania długoterminowej wartości dzięki inwestycjom CAPEX. Spółka ma już w realizacji inwestycje w 4 hotele położone w kluczowych miastach i w najlepszych lokalizacjach w Polsce i na Węgrzech, poszukuje też innych projektów inwestycyjnych mając na celu powiększenia portfolio własnych hoteli.
Gilles Clavie dodał: „Patrząc w przyszłość, nie mam wątpliwości, że Grupa jest dobrze przygotowana do skorzystania w jak najpełniejszy sposób z możliwości wynikających z wdrożenia nowej strategii i wzmocnienia swojej wiodącej pozycji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Rok 2020 będzie dla Orbisu niezwykle ważny nie tylko ze względu na integrację z nowym partnerem strategicznym, lecz także ze względu na nadchodzące obchody 100-lecia firmy. Jestem dumny, że mogę uczestniczyć w tworzeniu historii Orbisu i chciałbym przekazać na ręce wszystkich naszych pracowników wyrazy podziękowania za ich trwałe zaangażowanie, profesjonalizm i zaufanie, dzięki którym odnosiliśmy dotychczas sukcesy i które będą miały decydujące znaczenie dla naszych kolejnych udanych przedsięwzięć.”
POWIĄZANE WPISY
18 marca 2024
IGHP: wyniki hoteli poprawiają się
Wyniki hoteli w lutym były na lepszym poziomie niż w styczniu, ale jednak słabszym od…
0 Komentarzy6 Minuty
14 marca 2024
Hotel Bellotto w Warszawie dołącza do IGHP
Obecnie do IGHP należy 568 hoteli, czyli około 22 proc. wszystkich skategoryzowanych…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2024
Sun & Snow: sezon zimowy lepszy niż rok temu
Firma Sun & Snow zarządzająca wynajmem blisko 2,6 tys. apartamentów, w ponad 50…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2024
Trwa rozbudowa marek premium Accor w Europie Środkowo-Wschodniej
Accor konsekwentnie realizuje plan rozbudowy portfolio marek premium w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2024
Nocowanie.pl stawia na natychmiastowe rezerwacje i wprowadza nowy abonament
Dla turystów – wygodna, natychmiastowa rezerwacja noclegu. Dla partnerów – tańsze…
0 Komentarzy3 Minuty
11 marca 2024
Startuje kolejna edycja konkursu Travelist Hotel Star 2024
Wkrótce po raz kolejny eksperci portalu rezerwacyjnego Travelist.pl oraz goście wybiorą…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2024
Travelist.pl: Wielkanoc 2024 Polacy planują spędzić nad morzem
Święta Wielkanocne są dla wielu czasem celebracji, ale też okazją do krótkiego…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2024
Accor: turyści bardziej pewni wydatków na podróże niż rok wcześniej
Jak podają eksperci grupy hotelarskiej w raporcie „Europa w ruchu: spostrzeżenia…
0 Komentarzy9 Minuty
29 lutego 2024
MerlinX zaprezentuje szukAI
Na berlińskich targach ITB MerlinX zaprezentuje inteligentną wyszukiwarkę kontekstową…
0 Komentarzy1 Minuta