Orbis – nowy model działania

Sieć hoteli Grupy nadal rośnie w szybkim tempie. W pierwszej połowie 2019 roku otwarto 3 nowe obiekty: Bachleda Luxury Hotel Kraków MGallery by Sofitel (64 pokoje); Mercure Sibiu Airport w Rumunii (85 pokoi) – oba działające na podstawie umów franczyzy. Trzecim nowym hotelem jest zarządzany – ibis Tallinn (190 pokoi), którym Spółka weszła na nowy rynek w Estonii.
W tym samym czasie Orbis zawarł 12 nowych umów „asset light” obejmujących prawie 1 600 pokoi w hotelach, które zostaną otwarte w latach 2020-2022.
Gilles Clavie, rezes zarządu i dyrektor generalny Orbis S.A., powiedział: „Rok 2019 jest okresem o wyjątkowym znaczeniu dla Orbis S.A. Po przeprowadzeniu kompleksowych analiz Spółka zdecydowała się na podział przedsiębiorstwa na dwie linie biznesowe – tzw. „lekką” i „ciężką”, co jest naturalnym krokiem, obserwowanym w rozwoju międzynarodowych grup hotelarskich. Decyzja ta została podjęta z uwagi na szybki rozwój w strukturze hoteli Orbis tzw. „lekkich aktywów” czyli hoteli dołączanych poprzez zawieranie umów o zarządzanie i franczyzy (które stanowią już niemal 50 proc. całej sieci) oraz na różnice pomiędzy modelem biznesowym Orbis i Accor (naszego strategicznego partnera).
Dzięki podziałowi na dwie linie biznesowe i zbyciu Accorowi części serwisowej, Orbis będzie w stanie wycenić tę część swojego przedsiębiorstwa, która jest prowadzona w oparciu o model „asset light” i skupić całą swoją uwagę na podstawowej działalności, tj. na „aktywach ciężkich”, będących w „DNA” Spółki. Po zakończeniu transakcji sprzedaży, Orbis posiadający 73 własne hotele, będzie gotowy rozpocząć okres dalszego rozwoju według nowego modelu działania. Zważywszy, że Accor ogłosił zamiar zbycia wszystkich należących do niego akcji w Spółce Orbis, jesteśmy przekonani, że nasi nowi akcjonariusze będą wspierali wypracowaną strategię rozwoju Spółki. Choć profil działalności naszej Spółki ulega przekształceniu, jej trzy najważniejsze filary pozostają niezmienne: osiągane wyniki (Performance), rozwój sieci hoteli (Portfolio) i nasi pracownicy (People).”
Wyniki pierwszego półrocza 2019 potwierdzają skuteczność strategii Orbisu. Wskaźniki osiągane w całym regionie Europy Wschodniej utrzymywały się na wysokim poziomie. Głównym motorem wzrostu pozostawała średnia cena, która wzrosła w całej Grupie o +4,4 proc. Skonsolidowane przychody w pierwszym półroczu 2019 r. sięgnęły 666,1 mln zł, co stanowi wzrost o 4,8 proc.
EBITDA Grupy Orbis wyniosła 218,8 mln zł, odnotowując wzrost o 19,3 proc..
Nowe umowy wzmocniły solidne plany dalszego rozwoju Orbisu, które przewidują 49 nowych hoteli (niemal 6 800 pokoi). W pierwszym półroczu 2019 r. rozpoczęła się także budowa nowego hotelu ibis Styles Szczecin (161 pokoi), który przyjmie pierwszych gości w przyszłym roku. W pierwszym półroczu br. Orbis prowadził modernizacje hoteli Mercure Budapest Buda i Mercure Budapest Korona oraz zakończył modernizacje hoteli Sofitel Warsaw Victoria i ibis & Novotel Poznań Center. Łączny koszt nakładów kapitałowych (capex) wyniósł 80,8 mln zł.
„Nasze otoczenie się zmienia, lecz Orbis pozostaje silnym regionalnym liderem i nadal wzmacnia swoje wyniki zarówno operacyjne, jak i finansowe. Po raz kolejny dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi nasze zespoły udowodniły, że stanowią siłę napędową rozwoju grupy Orbis. Z optymizmem spoglądamy w przyszłość i potwierdzamy prognozę naszych wyników opublikowaną w czerwcu.”- podsumował Gilles Clavie.
POWIĄZANE WPISY
17 marca 2023
Aneta Wodyk prezeską zarządu PHH Hotele
Rada Nadzorcza spółki PHH Hotele, należącej do Grupy Kapitałowej Polski Holding Hotelowy,…
0 Komentarzy2 Minuty
15 marca 2023
Magdalena Mucha nową dyrektorką regionalną IGHP na Pomorzu
Do grona dyrektorów regionalnych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dołączyła…
0 Komentarzy3 Minuty
15 marca 2023
Grupa Accor otwiera w Wiedniu pierwszy hotel marki przyjaznej środowisku
Accor we współpracy z Tristar Hotel Group otworzył w Wiedniu pierwszy obiekt…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2023
A&O chce nauczyć swoich gości zrównoważonego stylu życia. Rusza pilotaż nowego programu
W a&o w Berlinie, Kopenhadze i Dreźnie na klatkach schodowych pojawiły się komiksy…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2023
Polskie Airbnb z nową funkcją bezpieczeństwa dla podróżujących w pojedynkę
Airbnb uruchomił w Polsce funkcję Solo Traveler Safety. Dane platformy pokazują, że…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2023
Grupa Accor: marka Mövenpick pojawi się w Serbii i Węgrzech
Accor dodaje do portfolio dwa nowe hotele Mövenpick na Węgrzech i w Serbii. Pierwsze…
0 Komentarzy3 Minuty
2 marca 2023
BedBooking wdraża licencje na wynajem krótkoterminowy
Wynajem krótkoterminowy (STR) to prężnie rozwijająca się część branży turystycznej. W…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lutego 2023
Accor: przychody wyższe o 80 proc. niż w 2021. Zysk netto na poziomie 402 mln euro
Accor podsumował 2022 rok z przychodem ponad 4 224 milionów euro, co oznacza wzrost o 80…
0 Komentarzy2 Minuty
21 lutego 2023
Ibis Styles angażuje się w ochronę środowiska
Hotel ibis Styles Kraków Centrum zdobył uznanie turystów i gości za design skoncentrowany…
0 Komentarzy2 Minuty