Nowe udogodnienia dla pasażerów na Lotnisku Chopina w Warszawie
W drugim kwartale 2024 roku Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało wzrost średniej oceny jakości obsługi pasażerów. W odpowiedzi na potrzeby podróżnych, port lotniczy wprowadził dodatkowe udogodnienia. Seniorzy powyżej 70. roku życia mogą teraz bezpłatnie skorzystać z usługi Fast Track, a dla osób szukających wyciszenia stworzono specjalne pomieszczenie w strefie tranzytowej.
Na Lotnisku Chopina w Warszawie regularnie przeprowadzane są badania satysfakcji pasażerów, których celem jest ocena jakości świadczonych usług oraz identyfikacja obszarów wymagających poprawy. W drugim kwartale 2024 roku średnia ocena stołecznego portu wyniosła 4,60 i wzrosła w porównaniu do wyniku za pierwszy kwartał (4,57). Ocena z drugiego kwartału tego roku jest także wyższa od rezultatu z tego samego okresu w 2023 roku (4,55). Jednocześnie wynik za drugi kwartał 2024 roku przełamał trend spadkowy ogólnej oceny Lotniska Chopina charakterystyczny dla tego okresu roku.
„Wyniki badań pozwalają lotnisku dostosować swoją ofertę do oczekiwań podróżnych, a także wprowadzać innowacje i udoskonalenia w zakresie obsługi, bezpieczeństwa i komfortu podróży. Dzięki regularnym analizom opinii pasażerów, możemy utrzymywać wysoki standard obsługi oraz dbać o zadowolenie wszystkich korzystających z naszych usług. Bardzo cieszymy się z ostatnich wyników, to jest potwierdzenie, że nasze działania idą we właściwym kierunku i są dobrze przyjęte przez pasażerów” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
Nowe udogodnienia dla pasażerów
Aby zagwarantować jak najwyższy poziom satysfakcji, lotnisko wprowadza dodatkowe udogodnienia dla podróżnych. Od 20 sierpnia pasażerowie, którzy ukończyli lub skończą jeszcze w tym roku 70 lat, mogą bezpłatnie skorzystać z usługi Fast Track dostępnej na Lotnisku Chopina w Warszawie. Fast Track – Szybkie Przejście to usługa, która pomaga przyspieszyć przejście do kontroli bezpieczeństwa, a dzięki temu zaoszczędzić czas oraz pozwala uniknąć oczekiwania w kolejce.
„Z uwagi na rosnący ruch na naszym lotnisku zdarza się, że czas oczekiwania na dojście do kontroli bezpieczeństwa jest wydłużony. Zdajemy sobie sprawę, że dla osób starszych może być to sporą niedogodnością i trudem. Dlatego, by poprawić ich komfort, zdecydowaliśmy się bezpłatnie udostępnić usługę Fast Track osobom powyżej 70 roku życia. Mamy nadzieję, że dzięki temu dla seniorów przejście przez nasze lotnisko stanie się łatwiejsze i bezproblemowe” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
W stołecznym porcie ścieżka szybszego przejścia znajduje się w dwóch lokalizacjach. Jedno z nich jest w strefie B terminala, tuż obok restauracji Johnny Rockets, drugie w strefie E w pobliżu stanowisk odpraw PLL LOT. Usługa Fast Track dostępna jest też dla pozostałych pasażerów. Jej zakupu dokonać można online poprzez stronę internetową Lotniska Chopina, bezpośrednio przy rezerwacji biletu u przewoźnika oraz w dwóch samoobsługowych kioskach zlokalizowanych tuż przy szybkich przejściach w terminalu.
W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, w lipcu Lotnisko Chopina oddało do użytku podróżnych pokój wyciszenia. To miejsce, w którym można się skupić się i rozluźnić przed podróżą. Pokój zlokalizowany jest na poziomie 300 terminala, rzadziej użytkowanym przez pasażerów, co gwarantuje ciszę. W pomieszczeniu znajduje się wygodna pufa i miękka wykładzina. Miejsce zdobią neutralne plakaty powieszone na ścianach i lampa zapewniająca klimatyczne światło. Wszystko sprzyja wyciszeniu i gwarantuje odcięcie się od zgiełku i natrętnych bodźców.
„Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla pasażerów źle znoszących przebywanie w tłumie, w hałasie, a dodatkowo nierzadko przeżywających stres związany z podróżą lotniczą, przeprawa przez lotnisko to nie lada wyzwanie dla ich psychiki. Właśnie dla nich, powstał pokój wyciszenia, w którym w spokoju, w samotności, bez niepotrzebnych bodźców można się odprężyć, zrelaksować oraz odreagować i ochłonąć przed dalszą podróżą” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
Do pokoju z niższych poziomów terminala dostać można się zarówno windą, jak i zlokalizowanymi w pobliżu schodami ruchomymi. Tuż przy pomieszczeniu znajdują się toalety. Pokój do dyspozycji pasażerów dostępny jest codziennie przez całą dobę.
POWIĄZANE WPISY
9 października 2024
Zachodniopomorskie kurorty z najlepszym sezonem letnim od trzech lat
Nadmorskie miejscowości Pomorza Zachodniego odnotowały w 2024 roku jeden z najlepszych…
0 Komentarzy3 Minuty
9 października 2024
FlixBus: dworce autobusowe w Polsce wymagają modernizacji
FlixBus – operator dalekobieżnych połączeń autobusowych i kolejowych przeprowadził…
0 Komentarzy3 Minuty
8 października 2024
Costa Cruises z nową ofertą gastronomiczną. Innowacje kulinarne na morzu
Costa Cruises wprowadza nową ofertę gastronomiczną. Dzięki współpracy z szefami kuchni,…
0 Komentarzy1 Minuty
7 października 2024
Fly.pl: Turcja najchętniej wybieranym kierunkiem we wrześniu. Egipt i Tunezja tuż za nią
We wrześniu największą popularnością wśród klientów biura podróży Fly.pl cieszyły się…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2024
Turystyczna Marka Kraszczady promuje powiat krasnostawski
W Krasnostawskim Domu Kultury odbyła się konferencja inaugurująca projekt Turystyczna…
0 Komentarzy1 Minuty
3 października 2024
Zmiany w Turystycznym Funduszu Pomocowym. Pożyczki będą zastąpione bezpośrednimi wypłatami
Turystyczny Fundusz Pomocowy (TFP) czeka istotna zmiana. Nowelizacja ustawy zakłada, że…
0 Komentarzy5 Minuty
1 października 2024
Ras Al Khaimah promuje swoje atrakcje turystyczne w Polsce. Spotkania branżowe w Poznaniu, Katowicach i Warszawie
Biuro Promocji i Rozwoju Turystyki Ras Al Khaimah (RAKTDA) zorganizowało we wrześniu…
0 Komentarzy1 Minuty
30 września 2024
LOT wraca do Lyonu – sześć lotów tygodniowo z Warszawy
Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły połączenia na trasie Warszawa – Lyon. Od dziś polski…
0 Komentarzy1 Minuty
27 września 2024
Mercure Katowice Centrum świętuje trzecie urodziny
Hotel Mercure Katowice Centrum obchodzi trzecią rocznicę działalności podkreślając swoje…
0 Komentarzy3 Minuty