Nowe lotnisko w Stambule – zautomatyzowane rozwiązanie Getac przyspieszy obsługę samolotów
Nawet 700 zatankowanych samolotów na dobę dzięki przemysłowym tabletom Getac F110, które kontrolują ilość uzupełnianego paliwa i skracają czas tankowania.
Jak podała PAP, tablety firmy Getac będą służyć do obsługi nowoczesnego, w pełni zautomatyzowanego systemu tankowania samolotów.
Wszechstronne tablety klasy rugged Getac F110 zapewnią komunikację ciężarowych dystrybutorów paliwa z centralną jednostką sterującą systemem tankowania z dowolnego miejsca na płycie lotniska. Dzięki temu zdalne rozpoczęcie zautomatyzowanej procedury tankowania samolotów i przygotowanie ich do planowanego odlotu będzie możliwe w ciągu zaledwie 45 minut.
Działający od kwietnia br. port lotniczy w Stambule już niebawem stanie się największym węzłem lotniczym na świecie. Po zakończeniu prac budowlanych w 2027 r. lotnisko będzie posiadać sześć pasów startowych i cztery terminale mogące obsłużyć nawet 200 milionów pasażerów rocznie.
Zgodnie z przepisami tankowanie samolotu można rozpocząć dopiero po opuszczeniu pokładu przez wszystkich pasażerów. Na przygotowanie do następnego rejsu obsługa naziemna lotniska ma zaledwie od 45 do 60 minut.
Nad sprawnym i prawidłowym tankowaniem pozwalającym na planowy start samolotów czuwa najnowocześniejszy na świecie, w pełni zautomatyzowany centralny system tankowania obsługiwany przez służby paliwowe lotniska. Pod płytą lotniska o powierzchni 6,5 mln metrów kwadratowych znajduje się system rurociągów paliwowych, który zapewnia szybsze, dokładniejsze i bezpieczniejsze tankowanie w porównaniu do procedury przy użyciu tradycyjnych autocystern lotniskowych.
Podziemny system tankowania ogranicza także ruch pojazdów poruszających się po płycie.
Sercem całego nowoczesnego systemu jest tablet F110 Getac, który znajdziemy w kabinach wszystkich 60 samochodowych dystrybutorów paliwa. Pojazdy są wyposażone w agregaty i węże podłączane do znajdujących się pod płytą pomp paliowych i do odbiorników paliwa w samolocie. Za pomocą tabletów w technologii 4G operatorzy pojazdów komunikują się zdalnie z centralną jednostką sterowania systemem i rozpoczynają zautomatyzowane tankowanie odpowiednią ilością paliwa. Przy wykorzystaniu tabletu operatorzy mogą także łączyć się z dowolnego miejsca na płycie lotniska z dyspozytorami z centrali lotów, aby ustalić lokalizację kolejnego lądującego samolotu do zatankowania.
Seyfullah Yavuz, szef działu zaopatrzenia İGA Airport Fuel Services, powiedział: „Sprawna obsługa samolotów w portach lotniczych zależy w dużej mierze od szybkiej i efektywnej komunikacji oraz sprzętu działającego niezawodnie w każdych warunkach. Przemysłowe tablety Getac są nie tylko odporne na uszkodzenia w intensywnym użytkowaniu, ale także bezproblemowo łączą się z naszym zautomatyzowanym systemem tankowania, eliminując prawdopodobieństwo popełnienia błędu i usprawniając obsługę samolotów nawet o 60 proc. w porównaniu do pracy przy wykorzystaniu tradycyjnych autocystern paliwowych.”
Oprogramowanie tabletu Getac F110 wyposażonego w mocny procesor umożliwia także monitorowanie w czasie rzeczywistym poziomu naładowania akumulatorów 50 samochodowych dystrybutorów İGA Airport Fuel Services z napędem elektrycznym. Duży ekran tabletu można podzielić, aby jednocześnie kontrolować postęp tankowania samolotu oraz poziom naładowania akumulatora w pojeździe, co pozwala zapobiec jego nieoczekiwanemu unieruchomieniu. Treści wyświetlane na ekranie są czytelne pod każdym kątem, nawet w mocnym słońcu. Urządzenie jest odporne na wibracje, a szczelna obudowa chroni jego wnętrze przed wodą i kurzem, dzięki czemu tablet można obsługiwać w każdych warunkach pogodowych, także w deszczu. Dodatkowe wsparcie techniczne tabletów zapewnia spółka Noya Bilgisayar, turecki partner Getac.
Rick Hwang, prezes Rugged Business Unit w Getac Technology Corporation, dodał: „Tablety Getac, z których korzysta obsługa lotniska w Stambule, cechują się doskonałym połączeniem wytrzymałości, niezawodnej komunikacji i mocnych parametrów technicznych. Personel İGA Airport Fuel Services może w pełni zaufać naszym odpornym na uszkodzenia urządzeniom. Zarówno kierowcy dystrybutorów paliwa, jak i dyspozytorzy mogą teraz skupić się wyłącznie na bezproblemowej obsłudze samolotów.”
.
POWIĄZANE WPISY
30 maja 2023
Dariusz Kuś kończy kadencję na czele Portu Lotniczego Wrocław. „Namawiam do jednego: latajmy z Wrocławia”
Dariusz Kuś po 16 latach pełnienia funkcji prezesa Portu Lotniczego Wrocław kończy swoją…
0 Komentarzy2 Minuty
29 maja 2023
PLL LOT zwiększa liczbę rejsów na trasie Poznań-Warszawa
Linie Lotnicze LOT ogłosiły zwiększenie liczby rejsów na trasie Poznań-Warszawa,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 maja 2023
Enter Air wzmacnia flotę przed sezonem letnim o nowego Boeinga 737 Max 8
Enter Air wprowadza trzeci z czterech nowych Boeingów 737 MAX 8 do swojej floty. Samolot…
0 Komentarzy3 Minuty
27 maja 2023
Penelope Cruz nową ambasadorką linii lotniczych Emirates
Linie lotnicze Emirates ogłosiły, że Penelope Cruz, aktorka i filantropka, będzie nową…
0 Komentarzy2 Minuty
25 maja 2023
Wyższe ceny biletów i silne ożywienie ruchu w Ryanair. Zysk w wysokości 1,43 mld euro
Ryanair odnotował zysk w ciągu ostatniego roku zysk w wysokości 1,43 mld euro, pomimo…
0 Komentarzy3 Minuty
24 maja 2023
Wizz Air z nową usługą transmisji danych eSIM. Pozwoli ona zaoszczędzić na opłatach roamingowych
Wizz Air wprowadza usługę transmisji danych eSIM dla klientów podróżujących za granicę,…
0 Komentarzy1 Minuty
23 maja 2023
Air Astana świętuje 21. urodziny. „W tym roku liczba naszych pasażerów wzrośnie do 8,5 mln”
Air Astana obchodzi swoje 21. urodziny i jednocześnie świętuje osiągnięcie rekordowego…
0 Komentarzy3 Minuty
19 maja 2023
Enter Air poszerza flotę o nowego Boeinga 737 MAX 8
Enter Air polski przewoźnik lotniczy, przyjął w czwartek pierwszy z czterech zamówionych…
0 Komentarzy2 Minuty
19 maja 2023
Ryanair i Amadeus łączą siły w ofercie podróży służbowych
Ryanair poinformował o rozszerzeniu swojej oferty tanich podróży służbowych poprzez…
0 Komentarzy2 Minuty