Nowa dyrektor generalna w Österreich Werbung

Od 1 czerwca obowiązki dyrektor generalnej narodowej organizacji turystycznej Österreich Werbung po jednogłośnej decyzji komisji rekrutującej przejmie Lisa Weddig. Oficjalnym przedstawicielem Österreich Werbung w Polsce jest Narodowe Biuro Promocji Austrii (austria.info Sp. z o.o.).
Elisabeth Köstinger, minister zrównoważonego rozwoju i turystyki, powiedziała: „Lisa Weddig ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w zarządzaniu jako odnosząca sukcesy menadżerka ds. turystyki w trzech krajach. Jako wieloletnia dyrektor generalna dużej firmy turystycznej w Austrii wnosi ogromną wiedzę z zakresu zarządzania operacyjnego, rozwoju strategicznego i tworzenia zrównoważonych struktur. Jestem przekonana, że Lisa Weddig to właściwy wybór nie tylko dla Österreich Werbung, ale także dla całej turystyki krajowej.”
Zgodnie ze statutem dyrektor generalny Österreich Werbung jest wybierany na pięć lat. Po 15 udanych latach obecna dyrektor generalna ÖW Petra Stolba ogłosiła, że nie będzie ubiegać się o przedłużenie kadencji. Chęć objęcia stanowiska zgłosiły 32 osoby.
Lisa Weddig przekonała komisję rekrutacyjną swoim doświadczeniem i umiejętnościami.
Wiceprezydent WKÖ Martha Schultz, podkreśliła: „Wraz z prezydium ÖW jako Austriacka Izba Handlowa nieustannie pracujemy nad dalszym rozwojem Österreich Werbung. […] Cieszę się, że wraz z Lisą Weddig udało nam się pozyskać menadżerkę i ekspertkę z najwyższej półki i jestem zadowolona, że podjęliśmy tę decyzję szybko i jednogłośnie.”
Lisa Weddig urodziła się 21 maja 1983 roku w Getyndze, ukończyła studia na kierunku gospodarki turystycznej z dyplomem „Business Administration”. Łącznie 12 lat spędziła w TUI, w tym jako menadżerka ds. strategii i Revenue Management w TUI Deutschland GmbH, Business Development i Change Management w spółce córce w Australii, Head of Pricing & Revenue Management w Robinson Club GmbH (odpowiedzialna za 11 krajów) oraz od 2015 r. jako dyrektor generalna w TUI Austria, gdzie była odpowiedzialna za rynek austriacki oraz wschodnioeuropejski prowadząc przedsiębiorstwo liczące 650 pracowników i generujące obrót w wysokości 700 mln euro.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
POT ogłasza konkurs na nowych dyrektorów ZOPOT w Budapeszcie i Tokio
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na stanowisko Dyrektora Zagranicznego…
0 Komentarzy4 Minuty
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Cypr – Polacy na 4. miejscu w 2022 roku, wzrost o 132,8 proc. w stosunku do 2019 roku
W 2022 roku Cypr odwiedziło 3 201 080 turystów, o 19,5 proc mniej niż w 2019 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
PHH promuje model prognostyczny dla branży hotelarskiej
Projekt z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przygotowany przez studentów UMK, pod…
0 Komentarzy1 Minuty