Novaturas: przychody w I półroczu 2018 większe o 43 proc.
![Linas Aldonis, dyrektor generalny Grupy Novaturas materiały prasowe](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2018/08/8f49366e9586c70e7c9f9ccebda8bc11.jpg)
Grupa Novaturas, której akcje od marca tego roku notowane są na GPW w Warszawie oraz Nasdaq w Wilnie, w pierwszym półroczu 2018 r. odnotowała wzrost przychodów o 43 proc. rok do roku, do 80,2 mln.
Wypracowana przez Grupę EBITDA za sześć miesięcy br. sięgnęła prawie 5,9 mln EUR i była o niemal 36 proc. wyższa niż rok wcześniej, a zysk netto przekroczył 4,4 mln euro, co oznacza wzrost o 24 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2017 r.
Więcej klientów w trzech krajach
W pierwszym półroczu 2018 r. na wakacje z operatorem turystycznym działającym w krajach bałtyckich wyjechało 134,5 tys. osób. W samym drugim kwartale br. z usług Grupy Novaturas skorzystało blisko 97 tys. osób, czyli o 39 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.
W pierwszym półroczu br. Novaturas zanotował wzrost klientów na wszystkich trzech głównych rynkach działalności: na Litwie i Łotwie z jego usług skorzystało o 43 proc. pasażerów więcej niż przed rokiem, a w Estonii wzrost sięgnął 38 proc. Grupa Novaturas oferuje swoje produkty również na Białorusi, gdzie w pierwszym półroczu br. liczba klientów wzrosła o blisko 86 proc.
„Po bardzo dobrych wynikach finansowych pierwszego kwartału tego roku, wyniki drugiego kwartału były również lepsze w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Popyt na nasze produkty utrzymuje się na wysokim poziomie, co przekłada się na znaczny wzrost przychodów Grupy, a jednocześnie kontrolujemy koszty operacyjne. W efekcie, zanotowaliśmy poprawę na każdym poziomie rachunku wyników” – powiedział Linas Aldonis, dyrektor generalny Grupy Novaturas.
Turcja ulubionym kierunkiem Litwinów i Łotyszy
„Największą popularnością wśród klientów Grupy Novaturas niezmiennie cieszą się zorganizowane wyloty wypoczynkowe. Ulubionym kierunkiem w sezonie letnim jest Turcja, którą w ostatnim półroczu odwiedziło o 34 proc. więcej naszych klientów niż rok temu, podczas gdy w sezonie zimowym najczęściej wybierają Egipt. Mieszkańcy krajów bałtyckich bardzo chętnie wypoczywają również w Grecji, Bułgarii i Hiszpanii. W sumie oferujemy 34 kierunki podróży w ramach wczasów zorganizowanych, a także 84 objazdowych wycieczek autokarem i 40 samolotem – podsumował Linas Aldonis.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty