Novaturas: gorsze wyniki w trzecim kwartale to wina pogody

Grupa Novaturas podaje wyniki finansowe po trzecim kwartale 2018 roku, który pod względem rentowności był gorszy niż rok temu. Touroperator dopatruje się przyczyny w warunkach pogodowych. W sumie firma zanotowała w ciągu dziewięciu miesięcy 30-proc. wzrost przychodów i 32-proc. wzrost liczby klientów.
Novaturas, największy operator turystyczny w krajach bałtyckich, którego akcje notowane są na GPW w Warszawie i Nasdaq w Wilnie, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 r. odnotował wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o blisko 30 proc. r/r do 140,2 mln euro. Z oferty grupy od początku roku do końca września br. skorzystało łącznie 243,6 tys. klientów, czyli o 32 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i więcej niż w całym 2017 r. (233,5 tys. klientów).
Novaturas wraca na Dżerbę
„Liczba klientów zwiększyła się na niemal wszystkich turystycznych kierunkach, a największą popularnością wśród mieszkańców krajów bałtyckich cieszą się od lat: Turcja, Grecja oraz Bułgaria. Jak co roku wzbogacamy przy tym ofertę Grupy Novaturas o nowe destynacje. W sezonie letnim 2018 ponownie zaproponowaliśmy naszym klientom wyjazdy na tunezyjską wyspę Dżerba” – skomentował Linas Aldonis, dyrektor generalny Novaturas.
Pogoda dopisała, lasty już nie
Trzeci kwartał wpłynął negatywnie na wyniki osiągnięte przez grupę w ciągu dziewięciu miesięcy 2018 r.
Jak czytamy w komunikacie, „niższe rok do roku zyski zanotowane w miesiącach letnich to efekt nadzwyczaj gorącego i suchego meteorologicznego lata, które we wszystkich trzech krajach bałtyckich rozpoczęło się już w maju i utrzymywało się przez czerwiec, lipiec i sierpień.”
„Upalne lato ograniczyło popyt na wyjazdy zagraniczne, co przełożyło się negatywnie na zainteresowanie ofertami last minute. W celu ożywienia popytu i sprzedaży przygotowanej oferty, musieliśmy dostosować ceny, co odbiło się na rentowności naszej sprzedaży” – wyjaśnił Linas Aldonis.
Narastająco, za dziewięć miesięcy 2018 r. skonsolidowana EBITDA Grupy sięgnęła 7,4 mln euro (spadek o 20 proc. r/r), a zysk netto wyniósł prawie 5,7 mln euro (-25% r/r).
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty