Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny

Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych są rozczarowani efektem sprzedaży.
Z badań przeprowadzonych przez serwis Nocowanie.pl wynika, że co piąty przedsiębiorca ocenia swoje wyniki jako złe, 39 proc. stwierdza, że było średnio, bardzo dobrze tylko 13 proc. a dobrze 17 proc.
„Trudno się dziwić rozczarowaniu. Dopisała znakomita pogoda, od której najczęściej uzależnione są wyniki rodzimej branży. Były więc podstawy, żeby spodziewać się lepszego obłożenia. Tym bardziej, że świadomi silnej konkurencji i tej w kraju, i tej za granicą właściciele aktywnie zabiegali o gości” – powiedziała Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.
Za najskuteczniejsze działania ankietowani uznali promocje cenowe, reklamę w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach. Badani zabiegali o turystów utrzymując ceny na zeszłorocznym poziomie a nawet obniżając je. Dodatkowo, jeszcze przed sezonem zainwestowali w atrakcje i udogodnienia dla różnych grup docelowych. Ci, którzy liczyli na obecność rodzin stworzyli dodatkowe atrakcje dla dzieci czy rodzinne strefy relaksu. Obiekty, którym zależało na dorosłych klientach inwestowały w udogodnienia takie, jak sauna czy jacuzzi.
Tegoroczne wakacje pokazały, że utrzymuje się trend krótkich wyjazdów, na zaledwie 3-5 nocy. Większość rezerwacji dokonywano na właśnie taki okres. Bardzo rzadko zdarzały się pobyt dłuższe niż tydzień. Cieszyć może jednak utrzymujące się zainteresowanie polskimi ofertami gości z zagranicy. Prawie 90 proc. z ankietowanych miejsc gościło w tym sezonie turystów zagranicznych.
Po średnim sezonie wakacyjnym wyzwaniem dla wielu obiektów całorocznych jest przygotowanie opłacalnej a zarazem atrakcyjnej dla klientów, oferty posezonowej. Stąd poszukiwanie nowych możliwości i skierowanie propozycji wypoczynku do precyzyjniej określonej grupy docelowej. W odpowiedzi na rosnący trend wypoczynku bez dzieci, aż 31 proc. chce przyciągnąć pary, kolejne 13 powalczyć o grupy zorganizowane, a 11 proc. przyciągnąć osoby podróżujące służbowo. Dlatego właściciele obiektów decydują się na remonty i rozbudowy, których przeprowadzenie w najbliższym czasie planuje aż 51 proc. badanych, czy deklarowane inwestycje w udogodnienia typu spa&wellness. Stąd również ostrożna polityka cenowa: w sezonie zimowym 72 proc. ankietowanych nie planuje podnosić cen, a 7 proc. przewiduje obniżki.
„To odpowiedź na oczekiwania rynku. Obiekty oferujące tanie noclegi w dobrym standardzie najmniej odczuwają odpływ turystów. Z drugiej strony na obłożenie mogą liczyć też obiekty o standardzie najwyższym, które niezmiennie przyciągają turystów o zasobniejszych portfelach, a także gości zagranicznych” – ocenia Agnieszka Rzeszutek.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2025
Rainbow wprowadza do oferty rejs łączący Islandię i Grenlandię
Biuro podróży Rainbow wprowadza do oferty trzynastodniowy rejs łączący wizytę na Islandii…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2025
Powstało nowe branżowe stowarzyszenie. ESPT oficjalnie rozpoczęło działalność
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych (ESPT) oficjalnie rozpoczęło…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny rusza od Wielkanocy
Ponad 500 przedsiębiorców bierze udział w Programie Podlaski Bon Turystyczny. Od…
0 Komentarzy2 Minuty