Nocowanie.pl: lekki optymizm co do wakacji
![Plaża w Sarbinowie w sierpniu 2020 Polskie morze, jak zwykle cieszy się powodzeniem](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2020/08/Sarbinowo.jpg)
Prawie 70 proc. właścicieli obiektów noclegowych współpracujących z portalem Nocowanie.pl może pochwalić się obłożeniem swych obiektów na poziomie powyżej 50 proc.
Według ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl, 58 proc. właścicieli obiektów noclegowych uważa, że w tym roku branża noclegowa sporo straciła. Wielkanoc i majówkę Polacy spędzili w domach, a pierwsza możliwość wyjazdu pojawiła się dopiero z okazji długiego weekendu w czerwcu.
Jest dobrze, mogłoby być lepiej
69 proc. ankietowanych deklaruje obłożenie w tegorocznym sezonie wakacyjnym na poziomie powyżej 50 proc., w tym 24,1 proc. chwali się obłożeniem w wysokości 90-100 proc., 13,4 proc. – obłożeniem 80-89 proc. a 13,7 proc. – obłożeniem wynoszącym 70-79 proc.
Jednocześnie 11,7 proc. badanych twierdzi, że obłożenie na wakacje wynosi od 0 do 20 proc.
Na pytanie, jak oceniają obecny sezon wakacyjny w skali od 1 (źle) do 10 (dobrze), 17,6 proc. odpowiedziało, że na 10 pkt, 9,7 proc. na 9 pkt, zaś 8,3 proc. na 1 pkt. A 7,2 proc. na 2 pkt.
Ceny bez zmian
Z badania portalu Nocowanie.pl wynika, że aż 56 proc. właścicieli pozostało przy stałych stawkach, a 24 proc. nawet je obniżyło. Jedynie 17 proc. procent zwiększyło ceny noclegów lub je zróżnicowało.
Wakacje potrwają dłużej
Badani właściciele obiektów przyjmują dużo rezerwacji na wrzesień i październik.. Pojawiają się też pierwsi zainteresowani wypoczynkiem zimą. Najwięcej rezerwacji dotyczy grudnia oraz miesięcy, gdy uczniowie mają ferie.
89,3 proc. dotychczasowych powakacyjnych rezerwacji robionych jest na wrzesień, 10,1 proc. – na październik, 1,2 proc. – na listopad, 22,6 proc. – na grudzień, 11,9 proc. – na styczeń a 5,4 proc. – na luty.
Bon turystyczny – chyba dobra rzecz
Prawie 3/4 badanych zgłosiła lub planuje zgłosić swój obiekt do programu Polski Bon Turystyczny. W tej grupie znajdują się przede wszystkim właściciele mniejszych obiektów noclegowych z kategorii domki, kwatery i pokoje oraz apartamenty.
38, 8 proc. ankietowanych właścicieli obiektów noclegowych uważa, że Polski Bon Turystyczny dobrze wpłynie na branżę, zaś 24,1 proc. jest przeciwnego zdania. Aż 37,1 proc. nie ma na ten temat żadnego zdania.
Ankieta została rozesłana do 12 tysięcy naszych klientów (obiekty noclegowe różnych kategorii w całej Polsce), na pytania odpowiedziało ok 25 proc.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
25 lipca 2024
Ryanair zarobił w pierwszym kwartale 2024 o prawie połowę mniej. Pasażerowie kupili wyloty w niższych cenach
Ryanair poinformował, że zysk zysk za pierwszy kwartał wynosił 360 mln euro w porównaniu…
0 Komentarzy5 Minuty
25 lipca 2024
Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów
Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lipca 2024
Accor rozszerza portfolio. Mercure Szczyrk Resort nowym członkiem ALL
Accor szykuje otwarcie nowego obiektu w Polsce – Mercure Szczyrk Resort. Hotel, liczący…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Magdas Hotel: zobacz, jak powstała przyjazna przestrzeń dla uchodźców
W centrum Wiednia, pośród zabytkowych ulic, znajduje się wyjątkowy obiekt – Magdas Hotel,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
17 lipca 2024
Pałac Łomnica: perła „Polskiej Doliny Loary” przyciąga coraz więcej turystów
Pałac Łomnica, położony u podnóża Karkonoszy, jest pierwszym odrestaurowanym obiektem w…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Chorwacja: przybrzeżne kąpieliska z najczystszą wodą w Europie
Chorwacja ma oficjalnie najczystszą wodę w przybrzeżnych kąpieliskach w Europie. Tak…
0 Komentarzy2 Minuty
17 lipca 2024
Trendy w hotelarstwie: goście chcą spersonalizowanych wrażeń oraz instagramowych momentów
Właściciele hoteli stale poszukują sposobów na poprawę obsługi gości, by sprostać ich…
0 Komentarzy6 Minuty