Nocowanie.pl: lekki optymizm co do wakacji

Prawie 70 proc. właścicieli obiektów noclegowych współpracujących z portalem Nocowanie.pl może pochwalić się obłożeniem swych obiektów na poziomie powyżej 50 proc.
Według ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl, 58 proc. właścicieli obiektów noclegowych uważa, że w tym roku branża noclegowa sporo straciła. Wielkanoc i majówkę Polacy spędzili w domach, a pierwsza możliwość wyjazdu pojawiła się dopiero z okazji długiego weekendu w czerwcu.
Jest dobrze, mogłoby być lepiej
69 proc. ankietowanych deklaruje obłożenie w tegorocznym sezonie wakacyjnym na poziomie powyżej 50 proc., w tym 24,1 proc. chwali się obłożeniem w wysokości 90-100 proc., 13,4 proc. – obłożeniem 80-89 proc. a 13,7 proc. – obłożeniem wynoszącym 70-79 proc.
Jednocześnie 11,7 proc. badanych twierdzi, że obłożenie na wakacje wynosi od 0 do 20 proc.
Na pytanie, jak oceniają obecny sezon wakacyjny w skali od 1 (źle) do 10 (dobrze), 17,6 proc. odpowiedziało, że na 10 pkt, 9,7 proc. na 9 pkt, zaś 8,3 proc. na 1 pkt. A 7,2 proc. na 2 pkt.
Ceny bez zmian
Z badania portalu Nocowanie.pl wynika, że aż 56 proc. właścicieli pozostało przy stałych stawkach, a 24 proc. nawet je obniżyło. Jedynie 17 proc. procent zwiększyło ceny noclegów lub je zróżnicowało.
Wakacje potrwają dłużej
Badani właściciele obiektów przyjmują dużo rezerwacji na wrzesień i październik.. Pojawiają się też pierwsi zainteresowani wypoczynkiem zimą. Najwięcej rezerwacji dotyczy grudnia oraz miesięcy, gdy uczniowie mają ferie.
89,3 proc. dotychczasowych powakacyjnych rezerwacji robionych jest na wrzesień, 10,1 proc. – na październik, 1,2 proc. – na listopad, 22,6 proc. – na grudzień, 11,9 proc. – na styczeń a 5,4 proc. – na luty.
Bon turystyczny – chyba dobra rzecz
Prawie 3/4 badanych zgłosiła lub planuje zgłosić swój obiekt do programu Polski Bon Turystyczny. W tej grupie znajdują się przede wszystkim właściciele mniejszych obiektów noclegowych z kategorii domki, kwatery i pokoje oraz apartamenty.
38, 8 proc. ankietowanych właścicieli obiektów noclegowych uważa, że Polski Bon Turystyczny dobrze wpłynie na branżę, zaś 24,1 proc. jest przeciwnego zdania. Aż 37,1 proc. nie ma na ten temat żadnego zdania.
Ankieta została rozesłana do 12 tysięcy naszych klientów (obiekty noclegowe różnych kategorii w całej Polsce), na pytania odpowiedziało ok 25 proc.
POWIĄZANE WPISY
31 stycznia 2023
B&B Hotels Polska: mamy 10 hoteli w Polsce, planujemy więcej
Początek roku to zawsze dobry moment na podsumowanie minionych dwunastu miesięcy i…
0 Komentarzy4 Minuty
31 stycznia 2023
WorkTrips.com integruje się z bazą noclegową Booking.com
Po rozszerzeniu bazy noclegowej, WorkTrips.com znacząco ułatwia organizację podróży…
0 Komentarzy4 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
Travelist.pl: portal w 2022 dotarł do niemal 24 mln użytkowników
Travelist.pl znalazł się na pierwszym miejscu rankingu „TOP 15 brandów online” w…
0 Komentarzy4 Minuty
30 stycznia 2023
Hotel Saski w Krakowie nagrodzony Property Design Awards 2023
Otwarty pod koniec lipca ubiegłego roku Hotel Saski Kraków, Curio Collection by Hilton…
0 Komentarzy4 Minuty
27 stycznia 2023
Najwyższa wieża zamkowa w Portugalii, śpiew i byk
Miasto Beja w regionie Alentejo w Portugalii, słynie z dwóch rzeczy: najwyższej wieży…
0 Komentarzy4 Minuty
27 stycznia 2023
Starożytne pismo i szewc z żelaza w Almodôvar
Dla miłośników historii Portugalii małe miasteczko Almodôvar w regionie Alentejo jest…
0 Komentarzy3 Minuty
26 stycznia 2023
Nowa broń dla branży w walce z szarą strefą. Ruszyło Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego
Z inicjatywy czterech organizacji branżowych uruchomiono podmiot mający na celu jedno:…
0 Komentarzy7 Minuty
26 stycznia 2023
Accor otworzy nowy hotel ibis Styles w Warszawie
Grupa hotelowa Accor podpisała umowę o zarządzanie z ISWM Real Estate Fund RAIF V.C.I.C.…
0 Komentarzy3 Minuty