Niemiecki Small Planet niewypłacalny, szuka inwestora
Czarterowy przewoźnik z Niemiec, należący do grupy Small Planet, ma nadzieję na restrukturyzację. Za złożeniem do sądu wniosku o niewypłacalność idą starania o pozyskanie nowego inwestora. Loty z Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Holandii mają być kontynuowane.
Small Planet Germany poinformował swoich klientów o tym, że złożył do sądu wniosek o ogłoszenie niewypłacalności oraz o tym że prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami i ma nadzieję, że nie będzie musiał odwoływać lotów. Na dziś wszystkie wykupione bilety i dokonane rezerwacje pozostają ważne, pasażerowie nie otrzymają jednak żadnych dodatkowych potwierdzeń – mają opierać się na dokumentach, które już zostały wystawione. Small Planet informuje jednak, że odszkodowania za opóźnione i odwołane loty będą wypłacane wyłącznie dla rezerwacji dokonanych przed dniem złożenia wniosku o niewypłacalność, czyli do 18 września.
„Przyczyną tej decyzji jest ciężka sytuacja finansowa, spowodowana przez wydarzenia tego lata” – czytamy w komunikacie Small Planet Germany.
Vytautas Kaikaris, prezes Small Planet Group (litewskiej spółki-matki) wyjaśnił, że po ogłoszeniu w zeszłym roku niewypłacalności przez AirBerlin, na rynku pojawiła się luka do zapełnienia przez innych przewoźników.
„Small Planet Germany chciało wykorzystać tę szansę na ekspansję, by podwoić obroty rok do roku, pojawiły się jednak nieprzewidziane problemy. Opóźnienia w dostarczeniu nowych maszyn przed sezonem letnim, niedobór załóg pokładowych i pilotów oraz nieprzewidziane trudności techniczne miały katastrofalny wpływ na ciasną siatkę połączeń. Wystąpiły liczne opóźnienia, które spowodowały duże koszty” – powiedział.
Jak dowiaduje się Reuters, rozmowy z inwestorami trwają już jakiś czas, jednak nie przebiegały pomyślnie ze względu na duże zadłużenie przewoźnika. Decyzja, by przejść przez procedurę ogłaszania niewypłacalności, ma więc zachęcić inwestorów, którzy przejęliby już nową firmę bez „balastu” w postaci finansowych zobowiązań.
Jak na razie inne spółki z litewskiej grupy Small Planet, w tym polski przewoźnik, nie zostały dotknięte sytuacją niemieckiej firmy. Cała grupa ma flotę 29 samolotów: Airbusów A320 i A321. Szacuje, że w 2018 roku obsłuży 3,9 mln pasażerów, co oznaczałoby wzrost o 29 proc. rok do roku.
POWIĄZANE WPISY
31 marca 2023
CPK podpisał umowę na drogę do nowego lotniska. Inwestycja będzie kosztować 28 mln zł
Spółka CPK podpisała umowę z firmą Trakt z Katowic na opracowanie około 30 km nowych dróg…
0 Komentarzy1 Minuty
31 marca 2023
Wizz Air połączy Warszawę z Bilbao
Wizz Air uruchomił nowe połączenie z Lotniska Chopina w Warszawie do Hiszpanii. Od marca…
0 Komentarzy1 Minuta
31 marca 2023
Lufthansa świętuje 30 lat w Katowice Airport. 3 mln pasażerów poleciało ze Śląska do Niemiec
Swoje pierwsze operacje lotnicze w Katowice Airport Lufthansa rozpoczęła 30 lat temu. W…
0 Komentarzy1 Minuty
29 marca 2023
Air Astana ogłasza letni rozkład lotów i dodaje więcej połączeń międzynarodowych
Air Astana przeszła na wiosenno-letni rozkład lotów, który będzie obowiązywał do 29…
0 Komentarzy2 Minuty
29 marca 2023
Dorothea von Boxberg nową dyrektorką generalną Brussels Airlines
Wykwalifikowana menedżerka linii lotniczych z Lufthansa Group od 15 kwietnia br. obejmie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2023
Wizz Air rekrutuje w Polsce. Poszukiwany personel pokładowy
Wizz Air kontynuuje kampanię rekrutacyjną i zaprasza wszystkich zainteresowanych do…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2023
Ryanair: Elisabeth Köstinger i Eamonn Brennan powołani na stanowiska dyrektorów
Ryanair ogłosił dziś (wtorek, 28 marca), że Elisabeth Köstinger oraz Eamonn Brennan…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2023
Ryanair poleci z Lublina do Bergamo
Wczoraj (26 marca) Ryanair zainaugurował nowe połączenie z Lublina. Połączenie będzie…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2023
Airbusy A380 Emirates polecą na Bali
Emirates wprowadzą swój flagowy samolot A380 na Bali. Inauguracyjny lot został…
0 Komentarzy1 Minuty