Niemcy – start kampanii z okazji 30- lecia upadku Muru Berlińskiego

9 listopada przypada 30. rocznica otwarcia granicy NRD do Republiki Federalnej Niemiec. „Pokojowa rewolucja” i upadek Muru Berlińskiego po niecałych jedenastu miesiącach zaowocowały zjednoczeniem Niemiec, które nastąpiło 3 października 1990. Z tej okazji Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rozpoczyna światową kampanię, której partnerem premium jest HanseMerkur.
Cele strategiczne kampanii „Niemcy jako cel podróży – 30 lat po upadku Muru Berlińskiego” wykraczają daleko poza samo tylko uhonorowanie tej historycznej chwili.
Kampania ma umożliwić reprezentatywne rozeznanie w możliwościach turystycznych w Niemczech. Kraj w ciągu ostatnich 30 lat dynamicznie się rozwija, zyskując coraz większą popularność wśród turystów zagranicznych.
Kampania oferuje partnerom ze wszystkich 16 krajów związkowych – w tym wielu mniejszym i średnim przedsiębiorstwom – platformę do zaprezentowania swoich produktów turystycznych.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „Zainteresowanie tematem upadku Muru Berlińskiego i zjednoczenia Niemiec jest za granicą szczególnie duże. Przy okazji poprzednich jubileuszy prowadziliśmy już ciekawe kampanie, które miały pokazać zjednoczenie jako największy zysk dla niemieckiej turystyki. W 30 rocznicę upadku Muru skupiamy się na cyfrowej komunikacji, wykorzystując Instagram Stories i prowadząc działania marketingowe w mediach społecznościowych.“
Johannes Ganser, dyrektor ds. kooperacji i dystrybucji turystycznej HanseMerkur: „Już z okazji jubileuszu 20-lecia upadku Muru Berlińskiego HanseMerkur i DZT prowadziły wspólnie skuteczną współpracę w mediach. Kampanie kierują uwagę na historyczną chwilę, która była doniosłym wydarzeniem nie tylko dla mieszkańców Niemiec, ale też dla turystyki w całej Europie. Cieszymy się, że możemy w tym kontekście dopisać kolejny rozdział do współpracy z DZT.”
Influencerzy z najważniejszych rynków źródłowych odbywają od czerwca do września szereg podróży po całych Niemczech i dokumentują swoje wrażenia. Uzyskany w ten sposób „content“ jest publikowany z hashtagami #Germany30reunified, #HanseMerkur oraz #HandinHand na kanale instagramowym DZT, innych platformach w mediach społecznościowych, stronie internetowej www.germany.travel oraz na własnych kontach i blogach influencerów.
Składnikiem kampanii jest dodatkowo zainteresowanie tematem przedstawicieli klasycznych mediów, którzy we wrześniu wybiorą się w podróże studyjne po nowych krajach związkowych i Berlinie.
Event PR w Berlinie 20 września będzie stanowił ważny element tych wyjazdów. Podczas zaprezentuje swoim gościom jak rozwinęła się turystyka niemiecka w ciągu tych ostatnich 30 lat.
W wyniku przeprowadzanych analiz rynku i analiz porównawczych DZT co roku opracowuje kampanie marketingowe mające na celu zaprezentowanie różnorodności oferty turystycznej Niemiec.
Ponadto prowadzi kampanie odnoszące się do konkretnych wydarzeń oraz kampanie mające zwrócić uwagę na dotychczas mniej znane, ale równie atrakcyjne turystycznie regiony Niemiec.
POWIĄZANE WPISY
30 maja 2023
Holiday Barometer 2023 Polacy nie rezygnują z podróży, a ponad połowa wyda na nie więcej pieniędzy
Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej i wzrostu cen, aż 3/4 Polaków ma już zaplanowane…
0 Komentarzy6 Minuty
24 maja 2023
Weekend portugalski w Warszawie. Czwarta edycja już od 16 czerwca w Hali Gwardii
Od 16 do 18 czerwca w Hali Gwardii w Warszawie odbędzie się czwarta edycja Weekendu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 maja 2023
Garda Trentino – włoska kultura, kuchnia i aktywności na świeżym powietrzu
W minionym tygodniu odbyło się spotkanie z dziennikarzami poświęcone Garda Trentino –…
0 Komentarzy3 Minuty
17 maja 2023
W ośrodkach TMR narciarze mogą konkurować długością pokonanych tras. Słowacki narciarz zimą przejechał prawie 7 tys. km
W słowackim ośrodku narciarskim Jasna i Tatrach Wysokich miłośnicy sportów zimowych mieli…
0 Komentarzy3 Minuty
16 maja 2023
Raport Global Travel Trends 2023: rośnie popularność podróży śladami filmów i seriali
Według raportu Global Travel Trends 2023, na decyzje podróżnych media społecznościowe i…
0 Komentarzy4 Minuty
15 maja 2023
Life-changing experience: Grecja staruje z nową kampanią promocyjną
Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO) startuje z nową kampanią promocyjną o…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2023
Targi ATM 2023 większe niż rok temu. Polska musi lepiej promować swoją ofertę w krajach Zatoki Perskiej
Największa w historii frekwencja oraz liczba wystawców, liczne panele dotyczące…
1 Komentarz12 Minuty
11 maja 2023
Polska drugim najważniejszym rynkiem turystycznym dla Słowacji. 11 proc. zagranicznych gości w 2022 to Polacy
Liczba odwiedzających Słowację z Polski w roku 2022 wyniosła 1 594 148 osób, co stanowiło…
0 Komentarzy1 Minuty
4 maja 2023
Jubileuszowa 10. edycja Wings For Life World Run odbędzie się w Chorwacji
7 maja 2023 roku rusza dziesiąta edycja Wings For Life World Run – międzynarodowego biegu…
0 Komentarzy1 Minuty