Niemcy – Polacy w ubiegłym roku dopisali

W 2020 roku Polacy wykupili 2,2 mln noclegów, o 35,8 proc. mniej niż w 2019 roku. Niemcy były, po Chorwacji, drugim najchętniej odwiedzanym przez Polaków krajem.
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) podczas konferencji online podsumowała ubiegły rok w turystyce. Jak na całym świecie, po rekordowym 2019 roku, przyszło załamanie spowodowane pandemią. Liczba noclegów wykupionych przez turystów spadła o 64,4 proc. w porównaniu z rokiem 2019, w którym odnotowano ich 89,9 mln.
Tomasz Pędzik, dyrektor DZT w Warszawie, podkreślił: „Turystyka jedną z trzech najważniejszych gałęzi gospodarki Niemiec, jej udział w PKB wynosi 3,9 proc. Turystyka przynosi niemieckiej gospodarce 105,3 mld euro brutto, co daje jej trzecie miejsce za przemysłem budowlanym (4,6 proc. w PKB) i produkcją samochodów (4,4 proc.).”
Oczywiście zmalała również liczba noclegów wykupionych przez gości z Polski. Do 2019 roku liczba ta nieprzerwanie rosła, od 2010 aż o 150 proc.
W ubiegłym roku Polacy wykupili 2,2 mln noclegów, o 35,8 proc. mniej niż w 2019 roku. Najmniejsze spadki zanotowały: Brandenburgia (minus 7,5 proc.), Nadrenia-Palatynat (minus 13,7 proc.), Saksonia-Anhalt (minus 23,3 proc.).
W rekordowym 2019 roku, najwięcej noclegów Polacy wykupili w: Bawarii (675 tys.), Berlinie (425 tys.) i Północnej Nadrenii-Westfalii (420 tys.).
Tomasz Pędzik zauważył, że w 2020 roku Niemcy były dla Polaków drugim pod względem popularności celem wyjazdów zagranicznych. 15 proc. wybrało Chorwację, 13 proc. – Niemcy, 12 proc. Grecję i 8 proc. – Czechy.
Jeśli chodzi o profil polskiego turysty wyjeżdżającego do Niemiec, to ma on średnio 40 lat. 53 proc. podróżuje z dziećmi poniżej 15 lat. 45 proc. spędza w Niemczech urlop, 31 proc. – wyjeżdża służbowo, 24 proc. – w celach prywatnych.
38 proc. Polaków nocuje w hotelach, 33 proc. – u rodziny i znajomych, 27 proc. w obiektach parahotelarskich.
W 2020 roku Polacy najchętniej jeździli do Niemiec samochodem (60 proc.). 15 proc. latało do naszych zachodnich sąsiadów samolotem, 13 proc. wybierało autobus a 8 proc. pociąg.
Podczas urlopu w Niemczech Polacy najchętniej podziwiają piękno przyrody (89 proc.), kosztują lokalnej kuchni (81 proc.), poznają kulturę i ludzi (73 proc.). 62 proc. ceni sobie egzotykę i odmienność, 50 proc. zwiedza zabytki a 38 proc. odpoczywa na plaży.
Druga część konferencji poświęcona była planom promocyjnym DZT na rok 2021, m.in. eventom, reklamie outdoorowej, współpracy z partnerami, biurami podróży, OTA, kampaniom radiowym i contentowym, workshopom.
Akcja promocyjna skupiać się będzie w tym roku na miastach i kulturze.
Cele, jakie sobie DZT wyznaczyła na rok bieżący, to: promocja miast i ofert kulturalnych, wzmocnienie turystyki zrównoważonej, promocja celów wycieczkowych na obszarach wiejskich.
W 2021 roku Niemcy obchodzą 200. rocznicę urodzin Sebastiana Kneippa, propagatora higieny oraz twórcy tzw. pięciu filarów zdrowia. Twierdził on, że sprawność i zdrowie osiągnąć można najłatwiej dzięki siłom natury.
A wspomniane filary Kneippa, to:
1.Uzdrawiająca moc wody – „Jeśli miałbym wybrać jedno lekarstwo, byłaby to woda”
2. Zioła jako lek, kosmetyk i suplement diety
3. Ruch wzmacnia ducha i ciało
4. Zdrowe odżywianie – „Więcej roślin od zwierząt”
5. Równowaga – „Wszystko w odpowiednim czasie i w odpowiedniej ilości”
Niemcy – udział Europy w turystyce przyjazdowej wzrósł do 85 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Save the date! V Gala Waszej Turystyki już 9 stycznia 2026
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl serdecznie zaprasza na V Galę Waszej Turystyki, która…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty











[…] Niemcy – Polacy w ubiegłym roku dopisali […]
[…] Niemcy – Polacy w ubiegłym roku dopisali […]