Niemcy odbudowują turystykę przyjazdową po pandemii

Niemiecka branża turystyczna odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania wśród turystów z zagranicy. Ten trend jest zgodny z rezultatami najnowszego badania wizerunku Niemiec na świecie.
Platforma Site Minder’s World Hotel Index odnotowuje w październiku 2021 udział gości zagranicznych w rezerwacjach pokoi w hotelach niemieckich na poziomie 30,8 proc. w 400 globalnych kanałach rezerwacji hotelowych. Wedle tych informacji udział turystyki przyjazdowej w tych kanałach rezerwacji powrócił do poziomu sprzed kryzysu.
Jednocześnie wiodące na świecie przedsiębiorstwo z branży badań rynku Ipsos ogłosiło właśnie, że Niemcy po raz kolejny zajęły pierwsze miejsce w renomowanym rankingu marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2021. Kanada (70,64 punktów) i Japonia (70,52 punktów) uplasowały się kolejno na drugim i trzecim miejscu. Od 2008 roku Niemcy zawsze znajdują się w TOP 3 w rankingu NBI.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) komentuje: „Najnowsze raporty pokazują bezpośrednie korelacje między doskonałą reputacją Niemiec, rosnącą chęcią podróżowania na naszych rynkach źródłowych, naszymi antycyklicznymi akcjami marketingowymi i skuteczną strategią odbudowy turystyki przyjazdowej, a także pozycjonowaniem Niemiec jako celu podróży w warunkach coraz ostrzejszej konkurencji
w branży”.
Wskaźniki rynkowe świadczące o ożywieniu turystyki przyjazdowej
Według firmy badawczej Forward Keys zajmującej się analizowaniem ruchu lotniczego do lipca 2021 roku liczba międzynarodowych przylotów do Niemiec wzrosła do około jednej czwartej analogicznej wielkości z 2019 r., a w sierpniu i wrześniu 2021 r. sięgnęła około jednej trzeciej poziomu sprzed kryzysu.
Sprzedaż biletów kolejowych relacji międzynarodowych do Niemiec za pośrednictwem kanałów sprzedaży e-commerce Deutsche Bahn wyniosła od stycznia do lipca 2021 roku 37,0 proc. wielkości za analogiczny okres 2019 roku, 41,5 proc. do sierpnia i 44,3 proc. do września 2021 roku.
MKG Consulting szacuje obłożenie hoteli (przez gości z kraju i zagranicy) na 52,2 proc. w ostatnim tygodniu lipca, na koniec sierpnia na 54,1%, zaś na koniec września na 56,2 proc. w stosunku do danych sprzed pandemii.
POWIĄZANE WPISY
20 marca 2023
Lotnisko we Wrocławiu: w lutym obsłużyliśmy ponad 195 tys. pasażerów
Ponad 1800 operacji lotniczych i ponad 195 tys. podróżnych obsłużyło w lutym wrocławskie…
0 Komentarzy3 Minuty
17 marca 2023
Pierwsza na świecie makieta z prawdziwym deszczem w Kolejkowie
Wystawę co dziewięć minut rozświetlają błyskawice, a na mieszkańców makiety spada ulewa.…
0 Komentarzy2 Minuty
16 marca 2023
MROT: dofinansujemy projekty naszych członków. Powstaje Laboratorium Inicjatyw Turystycznych
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc rozwijać produkty turystyczne na…
0 Komentarzy4 Minuty
15 marca 2023
Magdalena Mucha nową dyrektorką regionalną IGHP na Pomorzu
Do grona dyrektorów regionalnych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dołączyła…
0 Komentarzy3 Minuty
15 marca 2023
Grupa Accor otwiera w Wiedniu pierwszy hotel marki przyjaznej środowisku
Accor we współpracy z Tristar Hotel Group otworzył w Wiedniu pierwszy obiekt…
0 Komentarzy1 Minuty
15 marca 2023
Polak jako pierwszy na świecie wylądował na szczycie Burdż Al Arab w Dubaju
Polski pilot Łukasz Czepiela jako pierwszy na świecie posadził samolot na lądowisku dla…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2023
Polskie Airbnb z nową funkcją bezpieczeństwa dla podróżujących w pojedynkę
Airbnb uruchomił w Polsce funkcję Solo Traveler Safety. Dane platformy pokazują, że…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Zielona Góra-Babimost: ponad 3 tys. pasażerów w lutym. To dużo lepszy wynik niż przed pandemią
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost wypracował w lutym 2023 bardzo dobre wyniki…
0 Komentarzy1 Minuty
12 marca 2023
Turystyczny świat spotkał się na ITB. Biznes odżył, lecz widać lęk przed podróżami do Polski
Największe targi turystyczne na świecie wróciły na żywo po pandemii. ITB Berlin…
0 Komentarzy9 Minuty