Największy od 12 lat remont na Kasprowym Wierchu
Od 23 września do końca listopada kolej linowa na Kasprowy Wierch przejdzie planowaną renowację i przeglądy techniczne. W czasie ośmiu tygodni specjaliści PKL i producenta kolei przeprowadzą między innymi przesuwanie lin nośnych kolei, po raz pierwszy od czasu jej renowacji w 2007 roku.
Jest to niezbędne raz na 12 lat ze względu na normy techniczne i standardy bezpieczeństwa eksploatacji kolei. W trakcie prac technicznych kolej nie będzie dostępna dla turystów. PKL zachęca osoby planujące wjazd na Kasprowy Wierch jesienią aby zaplanowały przyjazd przed 23 września.
Kolej na Kasprowy Wierch będzie niedostępna dla turystów przez osiem tygodni.
Zgodnie z przepisami PKL i normami bezpieczeństwa taka procedura musi się odbyć raz na 12 lat. Proces przesuwania lin nośnych odbędzie się pierwszy raz po modernizacji kolei w roku 2007. Zostanie wykonany przez producenta kolei i pracowników PKL.
Patryk Białokozowicz, członek zarządu PKL, powiedział: „Naszym obowiązkiem jest przede wszystkim dbanie o bezpieczeństwo turystów. Aby maksymalnie skrócić czas przestoju, prace będą prowadzone równolegle na dwóch odcinkach pomiędzy stacjami Kuźnice – Myślenickie Turnie – Kasprowy Wierch. Wszystkich zainteresowanych odwiedzeniem Kasprowego Wierchu jesienią zachęcamy do zaplanowania przyjazdu w pierwszej połowie września i wcześniejszego zakupu biletów na wybrany dzień i godzinę.”
Przesuwanie lin nośnych, których łączna masa wynosi ok. 200 ton ma na celu zapewnienie ich poprawnej eksploatacji i zachowanie norm gwarantowanych przez producenta. Kiedy wagon najeżdża i zjeżdża z podpory, lina nośna podczas każdego przejazdu zgina się w tych samych miejscach. Dlatego właśnie musi być regularnie przesuwana. Prace będą się odbywać na każdej ze stacji PKL Kasprowy Wierch, łącznie na ośmiu linach nośnych.
Kolej linowa PKL Kasprowy Wierch pokonuje trasę długości 4,2 tys. metrów przy różnicy poziomów wynoszących 936 m, jadąc z prędkością ok. 10 metrów na sekundę. W 2007 r., Polskie Koleje Linowe otrzymały zgodę na modernizację kolei i przeprowadziły ją. Zastosowano nowoczesną technologię, wprowadzono nowe wagony i elektroniczne sterowanie. Zwiększyła się prędkość przejazdu i zmodernizowano perony, które od tego czasu są w pełni ruchome.
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Ponad 4 mln turystów odwiedziło Poznań w 2023 roku
Nieco ponad 4 mln osób przyjechało do Poznania w 2023 roku. Blisko milion z nich…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2024
Grupa Polskiego Holdignu Hotelowego wprowadza Kodeks Hotelarza
Kodeks Hotelarza w Grupie Polskiego Holdignu Hotelowego powstał w odpowiedzi na potrzebę…
0 Komentarzy1 Minuty