Największy od 12 lat remont na Kasprowym Wierchu

Od 23 września do końca listopada kolej linowa na Kasprowy Wierch przejdzie planowaną renowację i przeglądy techniczne. W czasie ośmiu tygodni specjaliści PKL i producenta kolei przeprowadzą między innymi przesuwanie lin nośnych kolei, po raz pierwszy od czasu jej renowacji w 2007 roku.
Jest to niezbędne raz na 12 lat ze względu na normy techniczne i standardy bezpieczeństwa eksploatacji kolei. W trakcie prac technicznych kolej nie będzie dostępna dla turystów. PKL zachęca osoby planujące wjazd na Kasprowy Wierch jesienią aby zaplanowały przyjazd przed 23 września.
Kolej na Kasprowy Wierch będzie niedostępna dla turystów przez osiem tygodni.
Zgodnie z przepisami PKL i normami bezpieczeństwa taka procedura musi się odbyć raz na 12 lat. Proces przesuwania lin nośnych odbędzie się pierwszy raz po modernizacji kolei w roku 2007. Zostanie wykonany przez producenta kolei i pracowników PKL.
Patryk Białokozowicz, członek zarządu PKL, powiedział: „Naszym obowiązkiem jest przede wszystkim dbanie o bezpieczeństwo turystów. Aby maksymalnie skrócić czas przestoju, prace będą prowadzone równolegle na dwóch odcinkach pomiędzy stacjami Kuźnice – Myślenickie Turnie – Kasprowy Wierch. Wszystkich zainteresowanych odwiedzeniem Kasprowego Wierchu jesienią zachęcamy do zaplanowania przyjazdu w pierwszej połowie września i wcześniejszego zakupu biletów na wybrany dzień i godzinę.”
Przesuwanie lin nośnych, których łączna masa wynosi ok. 200 ton ma na celu zapewnienie ich poprawnej eksploatacji i zachowanie norm gwarantowanych przez producenta. Kiedy wagon najeżdża i zjeżdża z podpory, lina nośna podczas każdego przejazdu zgina się w tych samych miejscach. Dlatego właśnie musi być regularnie przesuwana. Prace będą się odbywać na każdej ze stacji PKL Kasprowy Wierch, łącznie na ośmiu linach nośnych.
Kolej linowa PKL Kasprowy Wierch pokonuje trasę długości 4,2 tys. metrów przy różnicy poziomów wynoszących 936 m, jadąc z prędkością ok. 10 metrów na sekundę. W 2007 r., Polskie Koleje Linowe otrzymały zgodę na modernizację kolei i przeprowadziły ją. Zastosowano nowoczesną technologię, wprowadzono nowe wagony i elektroniczne sterowanie. Zwiększyła się prędkość przejazdu i zmodernizowano perony, które od tego czasu są w pełni ruchome.
POWIĄZANE WPISY
23 czerwca 2025
Gdzie na Mazowszu obserwować ptaki? Podpowiadamy!
Birdwatching, czyli obserwowanie ptaków, to nie tylko hobby, ale też coraz popularniejszy…
0 Komentarzy6 Minuty
20 czerwca 2025
Mazowieckie city breaks – nie tylko Warszawa
Dwa dni to z pewnością za mało, by dobrze poznać jakieś miejsce. Skoro jednak mamy do…
0 Komentarzy10 Minuty
18 czerwca 2025
Chorwacki region zaprezentował swoją ofertę w Warszawie
Wspólnota Turystyczna Województwa Ličko-Senjskiego we współpracy z Chorwacką Wspólnotą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 czerwca 2025
Branża hotelarska o kategoryzacji obiektów na dwudniowej konferencji IGHP
„Wpływ trendów rynkowych na ewolucję polskiej i europejskiej kategoryzacji obiektów…
0 Komentarzy7 Minuty
17 czerwca 2025
Architektura, natura, chillout. Spotkajmy się na Pergoli
W samym sercu zielonego Wrocławia leży miejsce, które zachwyca dosłownie każdego. Nie…
0 Komentarzy5 Minuty
13 czerwca 2025
Prezes Grupy Arche apeluje o zmiany w prawie dotyczącym zabytków
W trakcie III Forum Rewitalizacji, które odbywa się 13 czerwca w Łodzi, prezes Grupy…
0 Komentarzy3 Minuty
13 czerwca 2025
OLX: coraz więcej Polaków wybiera urlop w kraju
Polacy coraz chętniej wybierają wypoczynek w kraju, choć urlop nad Bałtykiem może…
0 Komentarzy4 Minuty
12 czerwca 2025
Tribe: nowy hotel w Budapeszcie, zapowiedź w Słowenii i debiut w Krakowie
Tribe, designerska marka lifestyle’owa należąca do grupy Accor, ogłasza kolejne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 czerwca 2025
Przewodnik Michelin 2025: Wrocław debiutuje, Warszawa z nowym wyróżnieniem
Michelin zaprezentował nową selekcję restauracji ujętych w Przewodniku Michelin Polska…
0 Komentarzy11 Minuty